Vain elämää III: 2014

WebSlave

Trackman
Kyllähän tälle oma ketju tarvitaan (jos nyt varsinainen action vasta myöhemmin alkaakin). Modet voivat siirrellä asiasta jo syntyneen keskustelun halutessaan tänne.

Artistikattaus on siis seuraava: Jenni Vartiainen, Samuli Edelmann, Vesa-Matti Loiri, Paula Vesala, Toni Wirtanen, Paula Koivuniemi ja Elastinen. Ennakkoon IS veikkasi Vesalan ja Wirtasen tilalle Suvi Teräsniskaa (jota pitivät jo jokseenkin varmana) ja J. Karjalaista.

Varsin hyvältä kuulostaa näin etukäteen. Olennaistahan formaatissa on, että kappaleet ovat enimmäkseen katsojille ennestään tuttuja, ja se vaatii jo jonkinlaisen uran luoneita artisteja.

--------------------------------------------------

Jenni Vartiainen: Alkavan kauden Laura Närhi, eli "eteerinen" laulaja. Yllätyksenä joku voisi vetää jonkin kappaleen Gimmel-ajoilta.

Samuli Edelmann: Tunnettu "hönkäilijä", jonka rautaisesta ammattitaidosta laulajana vakuutuin vasta, kun näin miehen livenä.

Vesa-Matti Loiri. Jo ennakkohuhu oli minulle yllätys, koska en uskonut miehen olevan kunnossa. Mutta ryhtiliikkeen jälkeen saattaa toimiakin. Paikalle talutettava Loiri ei olisi ollut kovin kiva ilmestys.

Paula Vesala: Tätä itse uumoilin, vaikkei ennakkohuhuissa esiintynyt. Kyseessä on kuitenkin biisintekijä ja PMMP:ltä löytyy materiaalia riittävästi, ja tehnyt tavaraa muillekin.

Toni Wirtanen: Tämänkertainen "rokkiosaston" edustaja. Minulla on negatiivinen ennakkokäsitys Tonin livelaulutaidosta, joten nythän se nähdään.

Paula Koivuniemi: Poppoon toinen pitkän linjan veteraani, jolta materiaalia varmasti löytyy. Mielenkiintoista kuulla täysin ei-paulamaisia versioita.

Elastinen: Varmaankin hyvin toisenlainen lähestymistapa kuin Cheekillä, mutta epäilemättä mielenkiintoisia tulkintoja tulossa puolin ja toisin.

--------------------------------------------------

En ole pettynyt, osa nimistä on odotettujakin. Ennalta ajattelin J. Karjalaista tai Martti Syrjää Veskun paikalle. Tonia en osannut odottaa, toisaalta hänestäkin on jo aikaa sitten tullut ilmi myös se inhimillinen puoli nuoruuden kiihkon sijaan. Toinen tuotantokausi ylitti ensimmäisen, ja saattaapa käydä niin, että kolmas ylittää toisen, joten mielenkiintoista odotettavaa on.

Sitten ei kun pikku hiljaa pohtimaan mitä biisejä tullaan kuulemaan. Artistien suurimpia hittejähän ne enimmäkseen ovat, ja jokunen yllätys seassa.

Davros

Well-known member
Kaipa tuota voisi vaikka katsoa, vaikka en käsikirjoitettujen tosi-tv sarjojen ystävä olekaan.

Lunssila

Well-known member
Tulin vain vertauskuvauksellisesti ulostamaan toikin seinille.

Paska formaatti, en katso.

Noin. Helpotti.

WebSlave

Trackman
Kaipa tuota voisi vaikka katsoa, vaikka en käsikirjoitettujen tosi-tv sarjojen ystävä olekaan.
Se on totta, ettei homma ole läheskään niin paljon artistien itsensä käsissä kuin annetaan ymmärtää, mutta ainakin minulle olennaista on se musiikki, kappaleiden versiointi. Ja juu, ne on epäilemättä pitkälti valittu etukäteen artisteille ja sovituksetkin on mietitty. Ei noita päivässä tehdä. Mikä on artistin osuus on tietysti arvailujen varassa. Haluaisin uskoa, että heillä edes jokin sananvalta on.

Esim. Laura Närhen kertomus "Siipeen jos sain"-kappaleen merkityksestä tuntui aidolta, joten kai hän oli sitä valitsemassa. Tai sitten on aika hyvä näyttelijä.

-Edit- Onhan tämä ilmiselvä "rahat pois"-formaatti, mutta jos se toimii niin tuotantoyhtiölle, artisteille kuin kansallekin, niin sehän on win-win-win -situation. Kun tykkään, niin tykkään, eikä rahastus minua häiritse (varsinkin, kun en itse maksa asiasta senttiäkään).

Viimeksi muokattu:

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Nyt on ihan kelvollinen ja mielenkiintoinen kattaus kyllä. Oikeasti pitkän linjan nimimiehiä ja -naisia melkein kaikki ja itselleni antoisampaa, kun tiedän vissiin jokaiselta artistilta joitain muitakin ku yhden-kaks biisiä.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Tulin vain vertauskuvauksellisesti ulostamaan toikin seinille.

Paska formaatti, en katso.

Noin. Helpotti.
Mutta sun mielipiteillä ei ole painoarvoa kun katsot sitä läskin huutokauppiaan ohjelmaa innoissas.

Lunssila

Well-known member
Mutta sun mielipiteillä ei ole painoarvoa kun katsot sitä läskin huutokauppiaan ohjelmaa innoissas.
Niin... no... Se on tauolla.

Tää on mulle tosi henkilökohtainen laulu, kun nää sanat on niinkuin suoraan kuin mun elämästä kirjoitettu kun sellain niin joo. Vesku on aina ollut mulle tosi tärkeä artisti ja nyt kun kuulee hänen tulkitsevan tätä niin oikein kylmät väreet menee. Tämä esitys nosti laulun aivan uudelle tasolle.

Hei huomenna onkin Jennin päivä ja mennään maalaamaan taidetta. Oi vitsi miten hauska kun eihän Ela osaa maalata yhtään. :D Hän laittoi ihan leikiksi koko homman!

Todella upee porukka meillä ja haikeaa tulee olemaan viikon lopussa. No vedetään konserttisalikiertue ikävää hälventämään. Toni oli mulle sellainen yllätys, että sen ulkokuoren alta löytyy tuollainen pehmeä nallekarhu.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Kieltämättä aika hyvä tiivistys. Vielä ois pitäny kehua jotain suomen parhaaks tai komeimmaks. Ja kauheesti kertoa kuinka on koskettanut omaa elämää jo teininä.

Albert Oil

Hippi ja juntti
Sijainti
Korviesi välissä
Oikeesti artistikattaus on Tauski, Sepi Kumpulainen, Matti Nykänen, Matias Sassali, Arja Havakka, Ringa Ropo ja Laulava koira Mökö.

burb

.
En katso ellei 2/7 osallistujasta näytä tissejä.