Albert Oil
Hippi ja juntti
Toxin perustelu oli parempi kuin Racerin. Vaikka ei kovin faktapohjainen sekään.
No joo pientä värikynää. Ei se narkkari ole. Pilveä vaan polttelee.Toxin perustelu oli parempi kuin Racerin. Vaikka ei kovin faktapohjainen sekään.
On se täälläkin vaikuttanut. Teinipoikana asui Hämeenlinnassa, jossa häneen törmäilin tämän tästä. Oli jo silloin paikallinen musiikkikuuluisuus.Jostain syystä luulin että Paleface olis täältä Tanpereen suunnalta.
Eikö toi vasemmistovastaisuus käy pidemmän päälle vähän puuduttamaan, kun se on perusteena kielteiselle asenteelle kaikessa. Aika yksiulotteista.Mutta Paleface on paskin. Siitä lähdetään, tyvestä ylöspäin.
Jo päiväkoti-ikäisenä tiedettiin että vanhemmat tuo töistä kotiin tavaroita ja karkkitehdastyöläisten jälkikasvu oli kaikkein kadehdituinta. Mutta kivaa se ois ollu pankinjohtajan jälkeläisenäkin. Itse sain kerran metallisen cd-levytelineen isän työpaikalta ja sekin oli susikappale. Onneton lapsuus.Pankinjohtajan poika -> ei kiinnosta pienen ihmisen asiat.
No teorian vetäisit sitten ennen kuin huomasin vastata.Eikö toi vasemmistovastaisuus käy pidemmän päälle vähän puuduttamaan, kun se on perusteena kielteiselle asenteelle kaikessa. Aika yksiulotteista.
Vähän jos hetken avartaisi maailmankatsomustaan, niin olisi helpompi hengittää. Hetken vain.
Emmä niin siitä väärästä tai oikeasta, oli ihan mitä mieltä vaan, mutta toisinaan sitä on hyvä avartaa ja kyseenalaistaa omia ajatuksiakin. Palefacen sanoitukset ainakin auttaa miettimään nykyistä yhteiskuntaa muualtakin kuin massinkeräämisnäkövinkkelistä. Eihän se tarkoita sitä, että sanomansa olisi 100%:sti oikeassa, mutta jos se saa ihmiset ajattelemaan asioista, niin se on "kaikki kotia päin".Ei kai elämänkatsomukseni ole nyt jotenkin väärä?
Juu. Ja jotain hiphop-kirjallisuuttakin muistaakseni.Karri on suomentanut 8 milen Eminemin räpäytykset.
En nyt itsestäni löydä kovasti mitään massinkeräämispiirteitä ja brassailueleitä ihmisenä. Jos sellaisen kuvan olen antanut, voin vakuuttaa että se on väärä. Varsinkaan kun ei ole edes mitään millä brassailla.Emmä niin siitä väärästä tai oikeasta, oli ihan mitä mieltä vaan, mutta toisinaan sitä on hyvä avartaa ja kyseenalaistaa omia ajatuksiakin. Palefacen sanoitukset ainakin auttaa miettimään nykyistä yhteiskuntaa muualtakin kuin massinkeräämisnäkövinkkelistä. Eihän se tarkoita sitä, että sanomansa olisi 100%:sti oikeassa, mutta jos se saa ihmiset ajattelemaan asioista, niin se on "kaikki kotia päin".
Voihan noita Cheekin sanoituksiakin pohdiskella, mutten ainakaan itse ole käynnyt niistä kauhean mielenkiintoista sanomaa löytämään. *tirsk*
Ja ihan noin muuten, itsehän en taannoin digannut räpistä lainkaan kun rupesi Suomessa tunkemaan pinnalle ja mitä nämä alkutaipaleet ovat olleet. Nykyään räp-musiikki muistuttaa ja on siis saanut enemmän musiikillisia piirteitä, kuten säveltä ja jopa laulua mukaansa - ehkäpä markkinavoimat ovat sitä siihen suuntaan ajaneet tai sitten tapahtunut ihan luonnollista evoluutiota. Ken tietää. Nautittavampaa kuunneltavaa se kuitenkin nykysellään esim. meikäläiselle on, kuin mitä se oli esimerkiksi 10-15 vuotta sitten.
En toki tarkoittanut, että sinä olisit tässä se massinkerääjä homoporvari, esimerkkinä vaan totesin. Suomalaisuuskin ja sen erinomaisuus kannattaa silloin tällöin kyseenalaistaa, mutta ymmärtää myös ne hyvät puolet täältä.En nyt itsestäni löydä kovasti mitään massinkeräämispiirteitä ja brassailueleitä ihmisenä. Jos sellaisen kuvan olen antanut, voin vakuuttaa että se on väärä. Varsinkaan kun ei ole edes mitään millä brassailla.
Olen Pohjoismaisen yhteiskuntamuodon, monipuoluejärjestelmän ja demokratian vankka kannattaja, mielestäni se on maailman paras.
Omien mielipiteiden tarkistuksia teen koko ajan lukemalla, kirjoittamalla ja keskustelemalla mm. forumillakin. Mutta jos joistakin asioista on silkat faktat jo esillä ja uutta ei ole tullut vastaan, voi joissain asioissa olla sitten vahvasti jotain mieltä.
Esim. se että kyllähän se Sue nyt tempun teki kun Bemariin siirtyi :nope:
Tai jos joku Palefake hakee julkisuutta kirjoittamalla johonkin -30 luvun tyyliin Mannerheimista niin loppuu kiinnostus tyyppiin heti.
Aika nappiin tämä kommentti.Minä olen sitä mieltä, että ei yhteiskunnallisten ongelmien ja kipupisteiden havaitsemiseen välttämättä mitään artisteja tarvita. Musiikin voi ottaa silleen musiikkina ja jos siellä mainitaan miten eläkkeellä ei voi elää kuin kuningas tai että työttömillä ei ole työtä tai Alepan kassan palkka on pieni, niin ihan kiva, mutta ei tollasen päättelyyn mitään suurta yhteiskuntafilosofia tarvita, musiikki edellä on hyvä mennä. On se tietysti mahdollista sekin, että joku huomaa ensin jonkun yhteiskunnallisen epäkohdan ja sitten päätyy esittämään viestinsä musiikin muodossa, niin sitten voi kuuntelijakin mennä sanoman pohjalta enemmän. Tai ihan miten vaan tms. Sekin on muuten jännä miten niistä Helsingissä olleiden VR:n makasiinien palamisesta vedettiin jotain rahamaailman vastaista juttua (ja Palefacen levyn kansi) vaikka just se sama kannanottojengihän sen viimekädessä poltti. Toki se olisi myöhemmin sitten purettu eli protestiporukka siinä kivasti säästi lahtariporvarien rahoja hoitaessaan esipurkutyöt... "Vain elämää III: 2014", jahas.