Valencian testit

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Kun tästä ei kait vielä otsikkoa ollut niin tässä semmoinen.

Valenciassa ajetaan isommalla porukalla muutama päivä testiä... tulokset ovat taas tutun vaihtelevia.

F1-liven tulokset tässä :

Schumacher F2003-GA 1'10''396 -- 114
Montoya FW26 1'10''458 +0''062 87
Gene FW26 1'11''058 +0''662 75
Massa C23 1'11''209 +0''813 98
Trulli R24 1'11''358 +0''962 76
Sato 005 1'11''655 +1''259 69
Montagny R23 1'11''747 +1''351 92
Panis TF104 1'11''790 +1''394 75
Zonta TF104 1'12''244 +1''848 102
Davidson 005 1'12''656 +2''260 70
Webber R5 1'13''189 +2''793 52
Bruni PS04 1'13''919 +3''523 73

Ja foorumin uutinen kertoo täysin toisia aikoja...
http://www.f1-forum.net/uutiset?n=2004-1/5111

Rataennätyshän oli Kuution 1'09''697, joten siihen kait käydään vertailemaan.


Mukana oli myös minardi, kait vanhalla autolla jossa oli istutettuna uusi takasiipi... Tarkemmin ajateltuna voihan tuo toki olla vanhakin siipi, vain ilman sitä ylintä elementtiä..
http://f1.racing-live.com/photos/2004/tests07/diapo_112.jpg
 
Viimeksi muokattu:

Flying Finn

Well-known member
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
720
Sijainti
Bliss
PS04? Tuoko on nyt se Arrowsin auton hienouksista mallia ottanut Minardin uusi ase taistelussa hitaimman F1-tallin tittelistä.

edit: Nehän taiskin sanoo sitä PS04:seks muuten vaan. ;)
 
Viimeksi muokattu:

DeepBlue

Well-known member
Liittynyt
4.12.2003
Viestit
153
formulastara sanoi:
Sumi ajelee vanhalla Ferkulla:doubtful:
Niin ajoi, mutta oli siinä epämääräinen määrä uuden auton komponentteja.

MTV3:n ilmoittamat ajat:

1. M.Gene Williams 1.10,198 74
2. M.Schumacher Ferrari 1.10,408 111
3. J.P.Montoya Williams 1.10,466 82
4. F.Massa Sauber 1.11,203 95
5. J.Trulli Renault 1.11,375 59
6. O.Panis Toyota 1.11,770 85
7. F.Montagny Renault 1.11,778 111
8. A.Davidson BAR 1.12,094 67
9. T.Sato BAR 1.12,193 64
10. M.Webber Jaguar 1.12,322 52
11. R.Zonta Toyota 1.12,762 97
12. G.Bruni Minardi 1.12,925 75

Taisivat olla samat ajat kuin täällä forumillakin
 

Coolman

Well-known member
Liittynyt
28.7.2001
Viestit
121
Sijainti
Southern Sweden
Tietääkö kukaan oliko Mc Larenilla vanha vai 2004
säännöksien mukainen takasiipi Kuution ja Kimin ajaessa viime
viikolla?:cool:
 

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
Kuutiolla oli käytössään uusi sääntöjen mukainen siipi, Kimi ajoi vanhalla. Jos vaivaudut vilkaisemaan mp4-19 topicia niin sieltä löytyy oikein kuvat takasiivestä :D
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Felix sanoi:
Kuutiolla oli käytössään uusi sääntöjen mukainen siipi, Kimi ajoi vanhalla. Jos vaivaudut vilkaisemaan mp4-19 topicia niin sieltä löytyy oikein kuvat takasiivestä :D
Taas vedettiin mutkat suoriksi että heilahtaa..

Kuvien mukaan JOSSAIN VAIHEESSA testejä DC testasi uutta siipeä. Sen tarkempaa tietoa ei KAIT ole annettu onko tuo ennätys syntynyt kummalla siivellä. Toivotaan että uusi siipi tosiaan olisi vanhaa parempi...
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
MInardi kyllä sekoilee autojensa nimeämisen kanssa jotensakin ihmeellisesti.
Eli viime kauden autohan oli PS03 ia joulukuussa ajatettu vanha Arrows nimettiin PS04:ksi.
Nyt taas tämä modifioitu viime vuotinen on Minardin sivujen mukaan PS04-b.

Eli onko lopullinen kauden 04 auto sitten kenties PS05 tai PS04-c ja pohjautuuko se PS03:een, A23:een vai onko kokonaan uusi, niin siitä ei sitten taida olla missään varmaa tietoa.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere


Katsokaapas noita Minardin takasiiven päätylevyjä. Niissä näyttäisi ainakin tuon kuvan perusteella olevan jonkinlaiset pystysuorat aukot, joiden yläreuna on sisäänpäin taivutettu... Mitähän tuollakin haetaan ja mitä ne säännöt oikeastaan sanovat noista päätylevyistä? Eli onko niiden pinta-ala määritelty jotenkin vai puhutaanko siellä vain niiden korkeudesta ja leveydestä?
 

AMS82

Well-known member
Liittynyt
13.12.2002
Viestit
1641
Sijainti
Turku
DeepBlue sanoi:

12. G.Bruni Minardi 1.12,925 75


Se, että Minardi ylipäänsä edes testaa on rohkaisevaa. Aikakin on siedettävällä tasolla. Tärkeintä on kuitenkin se, että kierroksia saatiin alle ihan kunnolla ja ainakin Bruni on nyt varmuudella saanut riittävän tuntuman autoonsa.

Tilanne on jo nyt huomattavasti parempi, kuin mitä se oli viime vuonna ja useampi kymmenys suhteessa muihin talleihin on otettu kiinni. Eroa valitettavasti on kuitenkin niin paljon, ettei suoraan taisteluun pisteistä ole realistista mahdollisuutta. Mikäli Bridgestone onnistuisikin yllättäen tekemään yhtä hyvän renkaan kuin mitä Michelinillä on ja Minardikin saisi tämän renkaan käyttöönsä pienellä viiveellä voisi yllätyksiäkin olla luvassa.
 

AMS82

Well-known member
Liittynyt
13.12.2002
Viestit
1641
Sijainti
Turku
arttum sanoi:

Muuten voisi huolestua, mutta tämä tapahtui vanhalla 2003 vuoden autolla. Toki joitakin uusia komponentteja oli lisätty, mutta silti ja pakko on ihmetellä sitä, että mitä järkeä on testata vanhaa autoa, kun uusi auto on jo julkaistu.

Edelleen voidaan todeta, ettei Sauber tallilla todellakaan mitään 2003 vuoden Ferraria ole käytössään olisivat ajat olleet ihan eri luokkaa.
 

MikGo

Well-known member
Liittynyt
10.7.2003
Viestit
199
AMS82 sanoi:
Edelleen voidaan todeta, ettei Sauber tallilla todellakaan mitään 2003 vuoden Ferraria ole käytössään olisivat ajat olleet ihan eri luokkaa.
Niin ja säähän tiedät yrittikö sauberi ajaa täydet? Jos ne vaikka testaili autoa eri etusiivillä ja eri bensamäärillä?
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
Pohjat meni kyllä Montoyalle!
http://www.f1total.com/tests/0401/019.shtml

1. J.-P. Montoya BMW-Williams Michelin 1:09.318 - 54
2. M. Schumacher Ferrari Bridgestone 1:09.429 0.111 86
3. R. Schumacher BMW-Williams Michelin 1:09.690 0.372 80
4. A. Pizzonia BMW-Williams Michelin 1:10.157 0.839 83
5. R. Zonta Toyota Michelin 1:10.355 1.037 88
6. J. Button BAR-Honda Michelin 1:10.360 1.042 76
7. O. Panis Toyota Michelin 1:10.455 1.137 91
8. J. Trulli Renault Michelin 1:10.492 1.174 86
9. F. Massa Sauber-Petronas Bridgestone 1:10.640 1.322 54
10. T. Sato BAR-Honda Michelin 1:11.105 1.787 93
11. B. Wirdheim Jaguar-Cosworth Michelin 1:11.215 1.897 106
12. F. Montagny Renault Michelin 1:11.280 1.962 106
13. M. Webber Jaguar-Cosworth Michelin 1:11.379 2.061 51
14. G. Bruni Minardi-Cosworth Bridgestone 1:12.485 3.167 20
15. Z. Baumgartner Minardi-Cosworth Bridgestone 1:22.213 12.895 4
 

Mikkoz

Well-known member
Liittynyt
28.11.2003
Viestit
829
Sijainti
JKL
Tojotat kulkenu yllättävän kovaa. Michaelin ja Wiljamssien vauhti ei ainakaan minua yllättänyt.
 

Enrique

Well-known member
Liittynyt
18.12.2002
Viestit
1913
Baumgartner ei hirveästi päässyt ajelemaan, sääli sinänsä. Ei varmasti olisi minardille haittaa vaikka toinenkin kuski saisi enemmän kierroksia kuin neljä :rolleyes:.
 

AMS82

Well-known member
Liittynyt
13.12.2002
Viestit
1641
Sijainti
Turku
Williams nollasi kyllä nopeasti tuon Ferrarin vanhalla autolla saaman tuloksen. Ei ainakaan vielä todistettu Ferraripuolen puheita siitä, että muiden ajamat ajat ovat olleet hitaita.


Bruni paransi ilahduttavasti omaa aikaansa puolella sekunnilla ja näin ollen ero kierrosennätykseen pysyi 3 sekunnin kieppeillä, kun viime vuonna erot olivat lähempänä 4 sekunttia. Tietysti Minardi nyt yritti ajaa nopean kierroksen, kun ei kierroksia tullutkaan kuin 20 Brunille, mutta aivan varmasti Williams ja Ferrarikin ovat nyt jo kellottaneet aikoja nopeilla setupeilla. Kierroksia olisi kyllä ehdottomasti pitänyt saada enemmän, kun tämä on se viimeinen mahdollisuus testata ennen kauden alkua, eikä mitään kolmansia autoja tule olemaan käytössä.


Sauberin osalta arvioni perustui siihen, että he eivät yksinkertaisesti ole missään testeissä olleet sillä tasolla nopeudessa, jota Ferrari nyt esittää vanhalla autollaan. Sekunnin verran taitaa eroa olla Sauberin ja Ferrarin välillä ja yhdellä kierroksella mitattuna se kyllä on sen verran, että väliin mahtuu monenmonta muuta autoa. Tämän päivän perusteella autoja mahtuu vielä Ferrarinkin eteen yksi tai kaksi.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Dodi. Nyt sitten olikin Minardin testirapon lopussa selvitys tuohon autojen nimeämiseen:

"Editors’ Note: Yesterday’s European Minardi release from Valencia erroneously referred to the chassis being used at this test as a PS04-b. The team is, in fact, running a single PS03 chassis in Spain this week. The PS04-b designation will apply to the 2004 European Minardi. The team apologises for any confusion caused. "
 

AMS82

Well-known member
Liittynyt
13.12.2002
Viestit
1641
Sijainti
Turku
Otto Hokkanen sanoi:
Dodi. Nyt sitten olikin Minardin testirapon lopussa selvitys tuohon autojen nimeämiseen:

"Editors’ Note: Yesterday’s European Minardi release from Valencia erroneously referred to the chassis being used at this test as a PS04-b. The team is, in fact, running a single PS03 chassis in Spain this week. The PS04-b designation will apply to the 2004 European Minardi. The team apologises for any confusion caused. "

Onko tämä nyt sitten ymmärrettävä niin, että Minardi ajoi aikansa kauden 2003 autolla ja uusi runko on vielä tulossa myöhemmin. :confused:
Jos näin on niin tilanne on vielä parempi kuin uskalsin toivoakaan. Tosin yleiskielellä tämä tarkoittaa lähinnä vain siedettävää tilannetta.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
No sitähän tuo nimen omaan tarkoittaa. Ja kyllähän sen kuvistakin näkee, että kyseessä oli viime vuotinen auto, jossa vain testailtiin uusia osia.
Tuosta, että uudesta autosta tulee PS04-b, eikä PS05, voisi varmaan yrittää päätellä, että päätyivät sitten lopulta kuitenkin kehittämään autoa Arrowsin, eikä omansa pohjalta.
 
Ylös