Valitaanko Sauli Niinistö suoraan jo ensimmäisellä kierroksella?

• Viestiketjun aloittaja Örfil
  • Aloituspäivämäärä

Valitaanko Sauli Niinistö suoraan jo ensimmäisellä kierroksella?

• Kyllä

Äänet: 26 72,2%
  • Ei

Äänet: 10 27,8%

• Äänestäjiä yhteensä
    36
  • Äänestys suljettu. .

tmoi

No niin
Sijainti
turkus
Mää kans.

Tuula Haatainen
85%

Matti Vanhanen
85%

Pekka Haavisto
84%

Merja Kyllönen
84%

Laura Huhtasaari
76%

Sauli Niinistö
76%

Paavo Väyrynen
75%

Nils Torvalds
74%

Kenda

Well-known member
Sijainti
Penkalla
Laura Huhtasaari
80%

Nils Torvalds
74%

Pekka Haavisto
71%

Tuula Haatainen
70%

Paavo Väyrynen
68%

Matti Vanhanen
67%

Merja Kyllönen
64%

Sauli Niinistö
52%
Mä en tainnut lukea kunnolla edes kysymyksiä, kun tulos on tollainen :eek!:

Lunssila

Well-known member
Pekka Haavisto
86%

Merja Kyllönen
84%

Matti Vanhanen
84%

Tuula Haatainen
83%

Nils Torvalds
78%

Sauli Niinistö
73%

Laura Huhtasaari
68%

Paavo Väyrynen
67%
Haavistoa äänestin viime vaalienkin toisella kierroksella.

Tuula Haataisella mahdollisuus vaalikonetulosten perusteella veret seisauttavaan vaalivoittoon. :thumbup:

jupla

Well-known member
Sijainti
Kurjala
Oma:

Merja Kyllönen 88%
Tuula Haatainen 87%
Pekka Haavisto 87%
Matti Vanhanen 86%
Nils Torvalds 82%
Sauli Niinistö 73%
Paavo Väyrynen 72%
Laura Huhtasaari 68%
Kyltsi voittoon!

ProjectMaster

Well-known member
Ihan mielenkiintoista kuinka Niinistö jää todella monella viimeisten joukkoon, mutta silti hänellä on ihan älytön etumatka kannatuksessa. Itsekin ajattelin äänestää Niinistöä (Felipe) massan mukana, mutta jäi mulla tuossakin testissä viimeiseksi, niin en sitten tiedä.

Örfil

Guest
Tämä testikö ja sen pistelaskenta siis ratkaisee ehdokkaan valinnan omalla kohdalla?

No eihän toki.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Matti Vanhanen 88%
Sauli Niinistö 81%
Tuula Haatainen 79%
Pekka Haavisto 76%
Merja Kyllönen 72%
Nils Torvalds 72%
Laura Huhtasaari 70%
Paavo Väyrynen 68%
Semmoinen tulos.

Niin, ja en lukenut ehdokkaiden juttuja etu- enkä takakäteen.

Viimeksi muokattu:

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Vanhis on monella keskitason yläpuolella. Mullakin kolmosena. Kendalla ainoana alapuolella, mutta siellä on Huhtis keulilla, niin selittänee vastauserot näiden kahden välillä.

Kenda

Well-known member
Sijainti
Penkalla
Vanhis on monella keskitason yläpuolella. Mullakin kolmosena. Kendalla ainoana alapuolella, mutta siellä on Huhtis keulilla, niin selittänee vastauserot näiden kahden välillä.
No mä en todellakaan ole Huhtiksen/persujen kannalla, siksi tuota tulostani ihmettelinkin.

Edit: Onhan noilla toki oikeaankin osuvat pointtinsa, mutta kokonaisuutena ajatellen ei jatkoon.

Viimeksi muokattu:

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
No mä en todellakaan ole Huhtiksen/persujen kannalla, siksi tuota tulostani ihmettelinkin.

Edit: Onhan noilla toki oikeaankin osuvat pointtinsa, mutta kokonaisuutena ajatellen ei jatkoon.
En sitä tarkoittanutkaan, vaan että vastasit Huhtikselle sopivasti, ja vähemmän sopivasti Masalle.

ProjectMaster

Well-known member
Olipas helppo toimittaja tänään Torvaldsilla verrattuna kahteen edelliseen.

ProjectMaster

Well-known member
Tarkoitatko Huhtasaarta ja Väyrystä?
Tarkoitan. Eilinen mies oli älyttömän lepsu verrattuna edellisiin naisiin. Vitsaili Torvaldsin kanssa ja päästi todella helpolla esim. kommunistitaustasta puhuttaessa. Torvalds onnistui siitäkin huolimatta olemaan huono tentissä. Onko miehen pääkieli Ruotsi, koska silloin sen paremmin ymmärtää?

Örfil

Guest
Se vasta olisi epäreilua äänestäjiä kohtaan, jos Väyrystä ja Huhtasaarta ei laitettaisi koville. Siihen on montakin syytä, kaikki itse aiheutettuja, eikä vähiten tavattoman poikkeava kanta esim. itänaapuriin muihin Euroopan maihin verrattuna mm. pakotteiden suhteen.

On täysin selvää, että jos MV-lehden väki ja muut vastaavat tahot liputtavat avoimesti näiden kahden puolesta, niin moiset tapaukset täytyy laittaa sanomisistaan lujille. Niin hirveätä huttua Huhtasaari heittää sotilasasioista, ulkopolitiikasta, ihailee avoimesti Trumpia sekä Väyrysen avoin -70 lukulainen venäjämielisyys ja YYA-nöyristely on suorastaan röyhkeää. On suorastaan toimittajien velvollisuus ottaa nämä asiat tapetille ja laittaa tyypit selittämään puheitaan. Eipä pääse kukaan sanomaan sitten että "en minä tiennyt tästä kun äänestin".

ProjectMaster

Well-known member
Se vasta olisi epäreilua äänestäjiä kohtaan, jos Väyrystä ja Huhtasaarta ei laitettaisi koville. Siihen on montakin syytä, kaikki itse aiheutettuja, eikä vähiten tavattoman poikkeava kanta esim. itänaapuriin muihin Euroopan maihin verrattuna mm. pakotteiden suhteen.

On täysin selvää, että jos MV-lehden väki ja muut vastaavat tahot liputtavat avoimesti näiden kahden puolesta, niin moiset tapaukset täytyy laittaa sanomisistaan lujille. Niin hirveätä huttua Huhtasaari heittää sotilasasioista, ulkopolitiikasta, ihailee avoimesti Trumpia sekä Väyrysen avoin -70 lukulainen venäjämielisyys ja YYA-nöyristely on suorastaan röyhkeää. On suorastaan toimittajien velvollisuus ottaa nämä asiat tapetille ja laittaa tyypit selittämään puheitaan. Eipä pääse kukaan sanomaan sitten että "en minä tiennyt tästä kun äänestin".
Enhän minä sanonut, että edelliset olivat liian tiukkoja, vaan että Torvaldsille oltiin liian lepsuja. Ei häntä hiillostettu kunnolla esim. siitä kommaritaustasta.

Örfil

Guest
Ymmärsin vähän väärin PM:n kommentin aiheesta. Asia on nyt oikaistu :)

Rusi on heittänyt epäilyksiä ilmaan että Moskovassa olisi jotain kompromettoivaa Torvaldsista ja siksi häntä ei saisi valita presidentiksi.

Takuulla sellaista on, mutta onko se sellaista jota voisi käytää ohjailuun tai peräti suoraan kiristykseen, ei kukaan ulkopuolinen voi sanoa.

Dino246

Well-known member
Kun nyt on puhuttu tästä eriarvoisesta kohtelusta niin miksi Matti Vanhaselle annettiin YLEn tentissä kaksinkertainen aika puheeseen ja haastatteluun? Vai tuntuiko se vaan siltä? :D

EDIT: Mutta on se vähän niinkin näissä tenteissä että myös ehdokkaan oma sanavalmius ja osaamisen taso osittain määrittää sitä miten tiukasti toimittaja pystyy haastamaan. Kyllähän esim. Huhtasaari suorastaan ojenteli Kirsi Heikelille aseita käsiin niin miksipä niitä ei jättäisi käyttämättä. Ei Torvalds ja Vanhanen tarjoilleet toimittajalle niin hyviä syöttöjä lapaan että olisi missään vaiheessa päässyt niin tiukasti haastamaan vaikka ei esim. Anderssonin tyyli taida ihan niin kärkäs olla muutenkaan kuin esim. Heikelin. Ja myös Väykkä on tietysti Väykkä, eli kun argumentointi on välillä luokkaa "Lue kirjastani" niin eipä ihme että toimittaja haluaa haastaa.

Viimeksi muokattu: