Valmisruokainen poll 1.01

Valmisruokainen poll

• Äänestäjiä yhteensä
    30
  • Äänestys suljettu. .

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Keskustelu valmisruoista, eli eineksistä on saanut huomioni illan ja yön aikana. Asian tiimoilta tuli ajatus pollata asiaa kunkin hahmon ja nimimerkin suhteesta valmisruokaan. Siis Jalostajan, Saarioisten, Kokkikartanon, jne, jne... valmistamiin maksalaatikkoon, lihakeittoon, karjalanpiirakkaan, aurinkosalaattiin, lihapulliin, kepakkoihin, perunasalaattiin, sienikeittoon, kaalilaatikkoon, kaalikääryleisiin jne., jne...

Näillä vaihtoehdoilla mennään:

1) Sontaa
2) Kelpaa
3) Hyvää

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Tulee nuita eineitä käytettyä varsinkin työpaikalla. Aikamoinen tasoero niissä on, mutta ei kait sille mitään voi?

Kaikkea muuta valmisruokaa syön tarvittaessa, paitsi pitsaa. Karmeita ovat ne. Kun ei nälkäkuolema uhkaa, niin jätän väliin toistaiseksi. Pizza on sitten jo eri juttu. Kuulemani huhun mukaan kauppojen pakastealtaista saata löytää ihan kunnollista pizzaa? En ole vielä kokeillut.

Pizzeriaa olen pizzan puutteessa käyttänyt, ja joskus jopa itse väsännyt.

Noin, suljin, ja korjasin julkiseksi, niinkuin alunperin piti. Sorry hässäkkä.

markoj

Custom User
Kelpaa, kun oon niin laiska. Parempaa ja halvempaa sais tietty aikaseksi, kun viittis vaan. Noh, aina välillä tulee innostuttua isommin, mutta sitte se taas tuppaa hiipumaan, kun pääasiassa itelleen vaan laittelee.

markoj

Custom User
Hei, ostin reilu viikko sitte pitkästä aikaa maksalaatikkoa. Olipas maistuvaa einestä. En muista merkkiä, mutta osuusketjun valikoimista.

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
Sontaa, hirveää paskaa. Pakko olla kova nälkä kun noita syö, että menee alas. Enkä ole edes terveysintoilija.

Knoukka

Well-known member
Kelpaa kun ei ehdi tai jaksa ite kokata. Mutta harva eines, pääasiassa vain hernekeitto ja maksalaatikko tarttuu mukaan. Molemmista tykkään ja ovatten edullisia. Mutta esimerkiksi hernekeitoissakin on eroja. Kymppi-Palvi on parasta hernekeittoa ravintoarvoiltaan ja maultaan. Protskua huomattavasti enämpi kuin muissa. Kannattaa tsekata ne tuotetiedot.

Parempaan on einekset menneet viimesen vuoden aikana. Lisäainekohu teki osansa ja lähes joka valmistajalta löytyy eineksiä ja ruokia, joissa on vain 4-5 ainesosaa mukana. Mitä enempi, sitä huonompi on hyvä nyrkkisääntö. Noita kalliimpia eineksiä, Via ja Kokki-Kartano esimerkiksi, en osta koska samalla rahalla saa ainekset isompaan ja paremman makuiseen satsiin jos viitsii ja ehtii itse kokata.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Arkiviikkona hektisen viikon keskellä kelpaa, jos ei ole viikkokokkailua harrastanut eikä halua kalliia lounareita kuluttaa.

Mutta viimeiseen saakka yritän vältellä, vaikka kalliiden lounareiden kustannuksella.

jjv

Arschloch
Muodikkaasti pyrin syömään enimmäkseen lähiruokaa...eli Saarioisten tuotteita. Jostain syystä ne muut vaan tuntuu maistuvan huonommilta, vaikka monia oon kokeillut. Ylivoimaisesti parhaimpia ovat Saarioisten lihaperunasoselaatikko, lihamakaronilaatikko, maksalaatikko ja kruununjalokivenä poronkäristys, joka tosin on pahuksen kallista. Spagetti ja jauhelihakastike on myös ihan hyvää ja usein ostoskoriin kiepsahtaa. HK:lla oli joskus jotain nakkisosejutskaa, jota mielelläni ostaisin vieläkin, muttei ainakaan Valintatalosta sellaista löydy. Kunnollisia keittoja ei valitettavasti ole Saarioinenkaan onnistunut tekemään.

FW08

Sijainti
Behind the rabbit
Tässä on liki ainoa eines, jota nykyään tulee ostettua.

Joskus tulee sorruttua broilerpulliin baarireissun jälkeistä kotiinpaluuta ennakoidessa. Silloinkin tosin teen itse lohkot, enkä vedä ranskalaisia pussista.

Tänään käytiin kotona sunnuntaihin liittyvä ravintopoliittinen keskustelu.

Vaimo: "Mitäs sunnuntaina?"
Minä: "Pizzaa?"
V: "Ok"
M: "Testataanko uus lähipizzeria" (200m)
V: "Öööö"
M: "Vitut, tehään ite"

Mangelo

Well-known member
Lidlin lasagne on herkkua. Ja kyllä nuo kiusauksetkin maistuu, mutta harvemmin kuitenkaan valmisruokia tulee syötyä.

jjv

Arschloch
Kelpaa, kun oon niin laiska. Parempaa ja halvempaa sais tietty aikaseksi, kun viittis vaan. Noh, aina välillä tulee innostuttua isommin, mutta sitte se taas tuppaa hiipumaan, kun pääasiassa itelleen vaan laittelee.
Mahtaako tuo itse laittaminen sen halvemmaksi tulla? Paitsi tietysti, jos tekee ison annoksen ja syö sitten monta päivää peräkkäin samaa murkinaa mikä on kyllä pirun tylsää.

FW08

Sijainti
Behind the rabbit
Mahtaako tuo itse laittaminen sen halvemmaksi tulla? Paitsi tietysti, jos tekee ison annoksen ja syö sitten monta päivää peräkkäin samaa murkinaa mikä on kyllä pirun tylsää.
Tulee, paljon. Jos kaksikin päivää syö samaa, niin tulee.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Useasti noita tulee syötyä. Ei mitään makunautintoja todellakaan, mutta toimivat siinä tehtävässä mihin ruokailu on tarkoitettu. Vie nälän.

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Vähän aikaa arvoin "Kelpaa" ja "Hyvää" -vaihtisten välillä. Kauheen iso on ero niilläkin, mutta pyrin hankkimaan hyväks toteamia einehiä.
Joku lihapiirakka, sipuliteemakkara ynnä juusto on kieltämättä monesti ihan hyvääkin, enkä taatusti sais parempaa, jos ne itse tekisin. Keitot ja laatikot jää pääsääntöisesti väliin.

Jos asuisin yksin, eläisin valmisruualla, koska ruuanlaitto on yleensä hemmetin tylsää puuhaa, enkä jaksa/viitsi värkkäillä tuntikausia jonkun soosin kanssa, minkä syöminen on sitten muutamassa minuutissa ohi.

En muutenkaan ole mikään kulinaristi. Ihan kivaa, että ruoka on hyvää, mutta miten hyvää se sitten onkaan, niin sen tehtävä on siirtää nälkää vähän eteenpäin, ja kohta se on kuitenkin paskaa, kirjaimellisesti.

Lyhyesti vois sanoa, että ruuan(kin) suhteen olen aikalailla täys juntti. Jaksa edes yrittää peitellä sitä.

WebSlave

Trackman
Laiskuuttani liian kauan valmisruokaa söin (Karrelle palaneen enkelin sävelellä)

Menee alas ja edelleen testaan jos tulee jokin uusi tuote, mutta vatsaongelmat vähenivät, kun aloin kokata itse enemmän. Eihän ne nyt mitään gourmet-kokemuksia ole, mutta sitä ei niiltä odotakaan. Jos nyt en mikään kokki ole itsekään.

Jotkin keitot on sellaisia, ettei itse viitsi väsätä, kun oma tarve on niin pieni ja yhden tai kahden annoksen valmistamisessa ei ole järkeä.

markoj

Custom User
Perstuntumalla sanoisin, että puolet valmiin tavaran hinnasta. Jos ois tarkka niin varmaan havemmaksiki. Pakastin on keksitty ja yleensä mä teen parin päivän eväät.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Yli 90%:rosenttisesti tulee arkiruoka valmistettua itse, myös jok'ikisen työpäivän päätteeksi.

Joskus kuitenkin tulee tilanteita, notta valmis ateria on se luonnollisin vaihtoehto ruokkia perhe - lähinnä silloin jos ei ole aikaa tyhtyä värkkäämään itse.
Keskimäärin ehkä 3 kertaa kuukaudessa näitä pakkotilanteita tulee.

Silloin kyseeseen tulee yleensä hernekeitto, Kokkikartanon kiusaus (aidot raaka-aineet, ei lisä- ja säilöntäaineita) tai Kokkikartanon lasagne (sama kuin edellä).
Myös pakasteesta on tullut joskus noukittua ainakin Apetitin pinaattikeittoa, lohikeittoa ja Oolannin lihapyöryköitä (yllättävän maukkaat pannulla paistettuna)

Töissä syön toki ravintolassa (jossa on muuten varsin mainio lounaskokki).

Äärimmäisen satunnaisesti tulee "irroteltua" ja vedettyä esim. HK:n sinistä yöllä kylmänä kera sinapin tai jm vastaavaa. Se on sitä nostalgiaa.

Viimeksi muokattu:

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Onhan se oikea ruoka varmasti halvempaa ja ennenkaikkea parempaa kun eineskset mutta noin niinkun töistä kun on siinä iltaseiskan pintaan kotona ni ei keskimäärin kiinnosta tasan yhtään ruveta kokkailemaan yhtään mitään.

Mangelo

Well-known member
Onhan se oikea ruoka varmasti halvempaa ja ennenkaikkea parempaa kun eineskset mutta noin niinkun töistä kun on siinä iltaseiskan pintaan kotona ni ei keskimäärin kiinnosta tasan yhtään ruveta kokkailemaan yhtään mitään.
Makaronit kattilaan jauhelihat sekaan vähän öljyä ja vihreää päälle, sitten kun keittyny vedet pois munaa ja juustoa sekaan nautitaan ketsupilla aikaa meni 2x mikroaterian verran.