Valmisruokainen poll 1.01

Valmisruokainen poll

• Äänestäjiä yhteensä
    30
  • Äänestys suljettu. .

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Makaronit kattilaan jauhelihat sekaan vähän öljyä ja vihreää päälle, sitten kun keittyny vedet pois munaa ja juustoa sekaan nautitaan ketsupilla aikaa meni 2x mikroaterian verran.
Mikroaterialla säästyneessä ajassa ehtii jo kerran nykästä hanskaan.

WebSlave

Trackman
Makaronit kattilaan jauhelihat sekaan vähän öljyä ja vihreää päälle, sitten kun keittyny vedet pois munaa ja juustoa sekaan nautitaan ketsupilla aikaa meni 2x mikroaterian verran.
Kuulostaa jokseenkin ällöttävältä, mutta makuja on monia. Jauheliha raakana pastankeitinveteen? Ja vihreät sekaan keittymään? Ja lopuksi ilmeisesti ketsupilla peitetään maku, jotta olisi syötävää?

Ja öljyllähän ei pastankeitinvedessä tee yhtikäs mitään.

Tuossa reseptissä täytyy olla jotain mitä en ymmärrä.

Mangelo

Well-known member
Kuulostaa jokseenkin ällöttävältä, mutta makuja on monia. Jauheliha raakana pastankeitinveteen? Ja vihreät sekaan keittymään? Ja lopuksi ilmeisesti ketsupilla peitetään maku, jotta olisi syötävää?

Ja öljyllähän ei pastankeitinvedessä tee yhtikäs mitään.

Tuossa reseptissä täytyy olla jotain mitä en ymmärrä.
Kyllä, jauheliha ja rehut keitetään pastan seassa. Öljy imeytyy pastaan, ei sieltä paljon tarvii vettä kaataa pois kuitenkaan. Ei pala pohjaan. Maku tulee juustosta ja munista. Toki voit maustaa vähän suolallakin tai muulla. Ketsuppi ei ole pakollinen, voit ottaa vaikka viipaloidun tomaatin siihen kylkeen.

jjv

Arschloch
Takuulla menee moninkertaisemmin aikaa mikroateriaan verrattuna. Ei pelkästään valmistamisessa vaan myös kaupassa tarvikkeita ostettaessa ja tiskaamisessa. Kun töistä tulee ja kiire on päikkäreille niin ei siinä mielellään yhtään ylimääräistä minuuttia tuhlaa. Vakioruokakauppanikin olen valinnut nopeuden enkä hinnan tai valikoiman perusteella. Nätin kassaneidin takia mä siellä kyllä oikeesti käyn.

WebSlave

Trackman
Kyllä, jauheliha ja rehut keitetään pastan seassa. Öljy imeytyy pastaan, ei sieltä paljon tarvii vettä kaataa pois kuitenkaan. Ei pala pohjaan. Maku tulee juustosta ja munista. Toki voit maustaa vähän suolallakin tai muulla. Ketsuppi ei ole pakollinen, voit ottaa vaikka viipaloidun tomaatin siihen kylkeen.
Mitä ovat nuo "vihreät" tai "rehut"?

Öljy ei sekoitu veteen, vaan nousee pinnalle, joten se ei imeydy pastaan eikä estä pohjaan palamista. Muna tuossa eniten ällötystä tosin aiheuttaa. Ja se, ettei jauhelihaa ruskisteta. No, tietysti keittämällä lihasta saa turhat rasvat pois.

Rentta

Well-known member
Sijainti
Täällähä mä
Takuulla menee moninkertaisemmin aikaa mikroateriaan verrattuna. Ei pelkästään valmistamisessa vaan myös kaupassa tarvikkeita ostettaessa ja tiskaamisessa. Kun töistä tulee ja kiire on päikkäreille niin ei siinä mielellään yhtään ylimääräistä minuuttia tuhlaa. Vakioruokakauppanikin olen valinnut nopeuden enkä hinnan tai valikoiman perusteella. Nätin kassaneidin takia mä siellä kyllä oikeesti käyn.
Jotkut ihmiset omistaa keittiössään kaapin missä voi säilyttää esim makaroonia tahi riisiä

Mangelo

Well-known member
Mitä ovat nuo "vihreät" tai "rehut"?

Öljy ei sekoitu veteen, vaan nousee pinnalle, joten se ei imeydy pastaan eikä estä pohjaan palamista. Muna tuossa eniten ällötystä tosin aiheuttaa. Ja se, ettei jauhelihaa ruskisteta. No, tietysti keittämällä lihasta saa turhat rasvat pois.
Et ole vissiin sitten itse koskaan kokannut pastaa. Tuo oli vähän tuollainen suomimies-versio karbonarasta. Netistä varmaan löytyy parempiakin ohjeita.

jjv

Arschloch
Pakastin on keksitty ja yleensä mä teen parin päivän eväät.
Niin no tuohon pitää sitten sisällyttää pakastimen hankinta- ja sähkökulutkin. Ja meikäläisen tapauksessa tarttis varmaan isompi kämppäkin ostaa, jos sinne pakastimen haluaisi :eek:

Jotkut ihmiset omistaa keittiössään kaapin missä voi säilyttää esim makaroonia tahi riisiä
Ei ne sinne itsestään kasva.

WebSlave

Trackman
Et ole vissiin sitten itse koskaan kokannut pastaa. Tuo oli vähän tuollainen suomimies-versio karbonarasta. Netistä varmaan löytyy parempiakin ohjeita.
Pastaa syön monta kertaa viikossa, mutta maustan sen keitinveden yleensä lihaliemikuutiolla, sellaisen puutteessa suolalla. Ne imeytyvät veden mukana siihen pastaan, öljy ei. Se, että öljy on täysin hyödytön pastaa keittäessä on todettu useammankin minua paremman kokin suulla (televisiossa siis).

Carbonaraan ei tule jauhelihaa eikä "vihreitä". Mutta jos ohitetaan se, niin jauhelihakasvispasta ilman sitä munaa kuulostaa paljon houkuttelevammalta. Tosin ruskistaisin sen jauhelihan ensin ja lisäisin ruokaan vasta pastan valuttamisen jälkeen.

Mangelo

Well-known member
Pastaa syön monta kertaa viikossa, mutta maustan sen keitinveden yleensä lihaliemikuutiolla, sellaisen puutteessa suolalla. Ne imeytyvät veden mukana siihen pastaan, öljy ei. Se, että öljy on täysin hyödytön pastaa keittäessä on todettu useammankin minua paremman kokin suulla (televisiossa siis).
Pasta ei ole pastaa ilman pastakastiketta. Jos suola- tai liemikuutiovedessä keitetty makarooni hivelee makunystyröitäsi, niin makumme taitavat hieman erota. Jauhelihaan saa toki makua enemmän paistamalla mutta kiireessä ei ehdi. Sen voisi korvata lihalla joka ei vaadi kypsennystä.

Viimeksi muokattu:

Knoukka

Well-known member
Äärimmäisen satunnaisesti tulee "irroteltua" ja vedettyä esim. HK:n sinistä yöllä kylmänä kera sinapin tai jm vastaavaa. Se on sitä nostalgiaa.
Ei kai makkaraa lasketa einekseksi? Ja hookoon blöödi yöllä pää jääkaapissa ja maitoa suoraan jääkaapista on joskus kurmeeta.

Ni ja se maintisemasi pinaattikeitto on yhellä valmistajalla hyvä, en muista nimee mutta pakkauksen muistan kaupassa näöltä. Pirkka? Ja reilusti kanamunaa sekaan.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Parempaahan sitä tulisi itselaitettuna, mutta joskus inspiraation puutoksessa tulee kauppakassiin napattua joku hernari, pinaattikeitto tai maksalaatikko. Ei nekään mitään hyviä ole.

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Kelpaa ja en ole silleen nirsoimmasta päästä syömisen suhteen.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Kelpaa. Varsinkin keitot menevät 'pikalounaasta' hyvin.

Lisäksi mun maku eroaa niin paljon muusta perheestä, että muuten jäisi syömättä, eli ei kannata itse tehdä. Lisäksi mun herne-, lohi-, katkarapu-, savuporo-, pinaatti-, yms. keittotaitoni ei varmaan ole edes yhtä hyvää kuin eines.

Lisäksi makkarat syön eineksinä. En rupee itse niitä tekemään.:thumbfh:

oldez

Well-known member
Ei kai makkaraa lasketa einekseksi? Ja hookoon blöödi yöllä pää jääkaapissa ja maitoa suoraan jääkaapista on joskus kurmeeta.

Ni ja se maintisemasi pinaattikeitto on yhellä valmistajalla hyvä, en muista nimee mutta pakkauksen muistan kaupassa näöltä. Pirkka? Ja reilusti kanamunaa sekaan.
Makkarat ja pakasteethan eivät ole eineksiä.

oldez

Well-known member
Erilaiset munaruoatha ne vasta pikaruokia ovat. Munakokkeli tulee noin minuutissa kun pannu on lämmin. Lisäksi kannattaa tehdä paljon ruokaa kerralla. Valmistusaika ei juuri pitene ja ei tarvitse joka kerta olla tekemässä ruokaa. Lämmitys kattilalla tai pannulla riitää. Itse tein eilen lihakeiton: suikaloin 1,2 kiloa sisäpaistia, ruskistin ne ison kattilan pohjalla, lisäsin kolme pussia keittojuureksia, hieman väriä pintaan niihinkin, lisäsin 2 litraa vettä, suolaa, pippuria ja kolmea eri fondia. Siinä onkin lihakeittoa muutamaksi ateriaksi.

Vielä nopeammin ruoan saa useammaksi kerraksi kun vaihtaa lihan jauhelihaan. Ei tarvitse kuin ruskistaa ja lisätä kasvikset ja vesi. Sitten vähän suolaa, pippuria, chiliä, cayennea ja paprikaa. Nautitaan smetana/creme fraiche nokareen kera.