Valmisruokainen poll 1.01

Valmisruokainen poll

• Äänestäjiä yhteensä
    30
  • Äänestys suljettu. .

Lunssila

Well-known member
No suomalaisen se on ehkä vaikeampi käsittää koska täällä makkarat ovat mitä ovat.
Aha. Mun mielestä makkarat sopii oikein hyvin tohon eineksen määritelmään. (Wikipediasta tietty)
Eines on vähittäiskaupassa myytävä valmis elintarvike, joka ei ole säilyke eikä pakaste. Se on teollisesti valmistettu elintarvike, joka on jatkokäsitelty.

oldez

Well-known member
Kelpaa kun ei ehdi tai jaksa ite kokata. Mutta harva eines, pääasiassa vain hernekeitto ja maksalaatikko tarttuu mukaan. Molemmista tykkään ja ovatten edullisia. Mutta esimerkiksi hernekeitoissakin on eroja. Kymppi-Palvi on parasta hernekeittoa ravintoarvoiltaan ja maultaan. Protskua huomattavasti enämpi kuin muissa. Kannattaa tsekata ne tuotetiedot.
Olen siirtynyt tekemään hernekeitot itse. Tuleepas muuten perkeleen hyvää ja kun tekee itse niin tulee laitettua pikkusen enemmän lihaa. Lisäksi luomuherneet on tosi halpoja. Sinänsä hernekeitto valmistuu aika pienellä vaivalla vaikka aikaa viekin. Tekee vaikka viikonloppuna ison satsin ja pakastaa valmiiksi annoksiksi.

500g kuivattuja herneitä kattilaan veteen yön yli. Kaataa vedet pois, lisää 2 litraa uutta vettä ja pistä kattilan levylle porisemaan. Ruskistaa 600-800g pekonia/kylkeä ja heittää kattilaan. Mausteet perään. Välillä käy sekottelemassa ja noin kahden tunnin päästä on valmista.

Niin muuten säilykehernekeittohan ei ole eines.

oldez

Well-known member
Aha. Mun mielestä makkarat sopii oikein hyvin tohon eineksen määritelmään. (Wikipediasta tietty)
Tokihan makkara lihajaloste on, mutta onhan se käsitteenäkin aika laaja. Kumminkin joku raakachorizo ja kuivattu salami ovat aika kaukana jostain Saarioisten sienimössöpataeineksestä. Toisaalta ovathan ne aika kaukana jostain Atrian kevyt kalkkunanakeistakin.

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti
Mä tykkään hyvästä ruuasta ja ruuanlaitosta ja se tietysti auttaa asiaa mitä kokkaamiseen ja viitsimiseen tulee. Eikä ruuanlaiton tarvitse kestää tuntitolkulla. Vartissakin tekee paljon ja puoli tuntia riittää arkena hienosti.

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti
Kyllä, jauheliha ja rehut keitetään pastan seassa. Öljy imeytyy pastaan, ei sieltä paljon tarvii vettä kaataa pois kuitenkaan. Ei pala pohjaan. Maku tulee juustosta ja munista. Toki voit maustaa vähän suolallakin tai muulla. Ketsuppi ei ole pakollinen, voit ottaa vaikka viipaloidun tomaatin siihen kylkeen.
Mulla tuli vähän oksennusta suuhun. Mutta täydet pisteet yrityksestä.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Uppoaa kyllä tarpeen tullen. Jos asuisin yksin, tulisi noita syötyä luultavasti viikottain, kun en ole mikään intohimoinen ruoanlaittaja. Perheessä kun on kuusi syöjää, niin hyvin harvoin tulee eineksiä kotiin kannettua. Vaikka tekee ison annoksen ruokaa kerralla, ei siitä riitä pakastamiseen. En ole muutenkaan tottunut pakastamaan ruokaa tai ruokatarvikkeita, jotka eivät ole olleet jo ostovaiheessa pakasteita.

Aiemmin mainituista sekä hernekeitto että maksalaatikko ovat hyviä ihan kaupasta ostettuna.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Kyllä, jauheliha ja rehut keitetään pastan seassa. Öljy imeytyy pastaan, ei sieltä paljon tarvii vettä kaataa pois kuitenkaan. Ei pala pohjaan. Maku tulee juustosta ja munista. Toki voit maustaa vähän suolallakin tai muulla. Ketsuppi ei ole pakollinen, voit ottaa vaikka viipaloidun tomaatin siihen kylkeen.
Kuva ois kiva tuosta maustamisoperaatiosta. Eihän tuosta puutu kuin kainalohikisuola ja urea.

Knoukka

Well-known member
Olen siirtynyt tekemään hernekeitot itse. Tuleepas muuten perkeleen hyvää ja kun tekee itse niin tulee laitettua pikkusen enemmän lihaa. Lisäksi luomuherneet on tosi halpoja. Sinänsä hernekeitto valmistuu aika pienellä vaivalla vaikka aikaa viekin. Tekee vaikka viikonloppuna ison satsin ja pakastaa valmiiksi annoksiksi.

500g kuivattuja herneitä kattilaan veteen yön yli. Kaataa vedet pois, lisää 2 litraa uutta vettä ja pistä kattilan levylle porisemaan. Ruskistaa 600-800g pekonia/kylkeä ja heittää kattilaan. Mausteet perään. Välillä käy sekottelemassa ja noin kahden tunnin päästä on valmista.

Niin muuten säilykehernekeittohan ei ole eines.
Maalla noin. Ja kun on aina hirvenlihaa ja erityisesti luita, joista tulee aivan taivaallisen hyvä liemi. Juu, eihän se eines silleen ole ja kaupunnissa menee Kymppi-Palvikin ihan täysillä kun tuunaa ja käy ennen ruokailua juoksemassa parikymmentä kilsaa syystalviraikkaassa keskuspuistossa.

Ja paras kokkihan on nälkä.

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
Mites toi Hesburger? Jos on vaikka alennuskuponkeja?
Ainoastaan veljesten seurassa kartingreissujen jälkeen. Muuten ei tule ostettua.

Edit:
Raaka jauheliha pastan keitinveteen? Hyi helvetti.

Viimeksi muokattu:

Jarppi

The Trulli Train
Sijainti
Home
Alas menee kaikki ja huonoksia ei tavallaan löydy.

geiloord

Rajoittunut mieshenkilö
Sijainti
Suomi Finland
Lähtökohtaisesti valmisruokaa ei tule syötyä kuin pakon edessä, eli sontaa ovat. Valtaosa on ihan hirveitä virityksiä, mutta joitain saa syötyä kuten joten. Esim. Pirkan salami kiviuunipizza on yks harvoista syötävistä valmisruoista. Pääosin valmisruoat on kuitenkin vain ruoka sanan halveerausta!