Lunssila
Well-known member
Mikä tekee makkarasta ei-eineksen?Makkarat ja pakasteethan eivät ole eineksiä.
Mikä tekee makkarasta ei-eineksen?Makkarat ja pakasteethan eivät ole eineksiä.
Mites toi Hesburger? Jos on vaikka alennuskuponkeja?Tässä on liki ainoa eines, jota nykyään tulee ostettua.
No suomalaisen se on ehkä vaikeampi käsittää koska täällä makkarat ovat mitä ovat.Mikä tekee makkarasta ei-eineksen?
Aha. Mun mielestä makkarat sopii oikein hyvin tohon eineksen määritelmään. (Wikipediasta tietty)No suomalaisen se on ehkä vaikeampi käsittää koska täällä makkarat ovat mitä ovat.
Eines on vähittäiskaupassa myytävä valmis elintarvike, joka ei ole säilyke eikä pakaste. Se on teollisesti valmistettu elintarvike, joka on jatkokäsitelty.
Olen siirtynyt tekemään hernekeitot itse. Tuleepas muuten perkeleen hyvää ja kun tekee itse niin tulee laitettua pikkusen enemmän lihaa. Lisäksi luomuherneet on tosi halpoja. Sinänsä hernekeitto valmistuu aika pienellä vaivalla vaikka aikaa viekin. Tekee vaikka viikonloppuna ison satsin ja pakastaa valmiiksi annoksiksi.Kelpaa kun ei ehdi tai jaksa ite kokata. Mutta harva eines, pääasiassa vain hernekeitto ja maksalaatikko tarttuu mukaan. Molemmista tykkään ja ovatten edullisia. Mutta esimerkiksi hernekeitoissakin on eroja. Kymppi-Palvi on parasta hernekeittoa ravintoarvoiltaan ja maultaan. Protskua huomattavasti enämpi kuin muissa. Kannattaa tsekata ne tuotetiedot.
Ja aromipesällähän tuo hoituu lähes itsestään!Olen siirtynyt tekemään hernekeitot itse.
Tokihan makkara lihajaloste on, mutta onhan se käsitteenäkin aika laaja. Kumminkin joku raakachorizo ja kuivattu salami ovat aika kaukana jostain Saarioisten sienimössöpataeineksestä. Toisaalta ovathan ne aika kaukana jostain Atrian kevyt kalkkunanakeistakin.Aha. Mun mielestä makkarat sopii oikein hyvin tohon eineksen määritelmään. (Wikipediasta tietty)
Mulla tuli vähän oksennusta suuhun. Mutta täydet pisteet yrityksestä.Kyllä, jauheliha ja rehut keitetään pastan seassa. Öljy imeytyy pastaan, ei sieltä paljon tarvii vettä kaataa pois kuitenkaan. Ei pala pohjaan. Maku tulee juustosta ja munista. Toki voit maustaa vähän suolallakin tai muulla. Ketsuppi ei ole pakollinen, voit ottaa vaikka viipaloidun tomaatin siihen kylkeen.
Kuva ois kiva tuosta maustamisoperaatiosta. Eihän tuosta puutu kuin kainalohikisuola ja urea.Kyllä, jauheliha ja rehut keitetään pastan seassa. Öljy imeytyy pastaan, ei sieltä paljon tarvii vettä kaataa pois kuitenkaan. Ei pala pohjaan. Maku tulee juustosta ja munista. Toki voit maustaa vähän suolallakin tai muulla. Ketsuppi ei ole pakollinen, voit ottaa vaikka viipaloidun tomaatin siihen kylkeen.
Maalla noin. Ja kun on aina hirvenlihaa ja erityisesti luita, joista tulee aivan taivaallisen hyvä liemi. Juu, eihän se eines silleen ole ja kaupunnissa menee Kymppi-Palvikin ihan täysillä kun tuunaa ja käy ennen ruokailua juoksemassa parikymmentä kilsaa syystalviraikkaassa keskuspuistossa.Olen siirtynyt tekemään hernekeitot itse. Tuleepas muuten perkeleen hyvää ja kun tekee itse niin tulee laitettua pikkusen enemmän lihaa. Lisäksi luomuherneet on tosi halpoja. Sinänsä hernekeitto valmistuu aika pienellä vaivalla vaikka aikaa viekin. Tekee vaikka viikonloppuna ison satsin ja pakastaa valmiiksi annoksiksi.
500g kuivattuja herneitä kattilaan veteen yön yli. Kaataa vedet pois, lisää 2 litraa uutta vettä ja pistä kattilan levylle porisemaan. Ruskistaa 600-800g pekonia/kylkeä ja heittää kattilaan. Mausteet perään. Välillä käy sekottelemassa ja noin kahden tunnin päästä on valmista.
Niin muuten säilykehernekeittohan ei ole eines.
Pitääpä laittaa korvan taakse muistiin. Tuossa kun on lihanjalostamo ihan lähellä ja myyvätten syksyisin peuraa ja hirveä.Ja kun on aina hirvenlihaa ja erityisesti luita, joista tulee aivan taivaallisen hyvä liemi.
Ainoastaan veljesten seurassa kartingreissujen jälkeen. Muuten ei tule ostettua.Mites toi Hesburger? Jos on vaikka alennuskuponkeja?
Raaka jauheliha pastan keitinveteen? Hyi helvetti.Kyllä, jauheliha ja rehut keitetään pastan seassa. Öljy imeytyy pastaan, ei sieltä paljon tarvii vettä kaataa pois kuitenkaan. Ei pala pohjaan. Maku tulee juustosta ja munista. Toki voit maustaa vähän suolallakin tai muulla. Ketsuppi ei ole pakollinen, voit ottaa vaikka viipaloidun tomaatin siihen kylkeen.
Hesen eväistä lähtee hyvät pierut.Ainoastaan veljesten seurassa kartingreissujen jälkeen. Muuten ei tule ostettua.
Mun pierut on legendaarisia jo ihan ilman Heseäkin, than you very much.Hesen eväistä lähtee hyvät pierut.