Ehkä näin on mutta onhan GP3:ssa enemmän "näkyvyyttä" varsinkin JOS kykenee dominoimaan sarjassa.No onhan tuo GP3 tietty F1-kisojen yhteydessä, mutta mun mielstä GP2:n alapuolisista sarjoista WSbR FR3.5 ois ollu parsin.
Näinhän se on. Toivottavasti saavat GP3:lle vähän paremmat aikataulut. Esim. mitä helvettiä Porsche Supercup tekee sillä kolmanneksiparhaalla slotilla? Ja miksi myös niillä radoilla missä FBMW on, on silläkin parsempi slotti kuin kolmosilla. Ja miksei Kolmoset ole Monacossa... etc.etc.Ehkä näin on mutta onhan GP3:ssa enemmän "näkyvyyttä" varsinkin JOS kykenee dominoimaan sarjassa.
Ihan hyvään talliin pääsee joka tapauksessa, Gutiérrez voitti ART:llä mestaruuden viime kaudella. Tietty Valella löytyy yhteistä historiaa ART:n kanssa aika paljon.Ei Valtterin sitten auta, kuin voittaa GP3. Mikäli Formuloihin halajaa, se taitaa olla välttämätön etappi.
Onpa kumma, kun esimerkiksi Williamsin F1-tiimi on ottanut Bottaksen pojan ohjelmaansa, eli uskovat hänessä olevan potentiaalia F1-kuskiksi kaikilla osa-alueilla. Mutta kaippa hahmo X keskustelupalstalla tietää karut faktat paremmin kuin viralliset F1-tiimit, joilla on vain muutaman vuosikymmenen kokemus nuorista kuskeista.Sanoin jo aikaa sitten, että ei pääse Bottaksen poika ef ykkösiin. Ei vaan ole tarpeeksi nopea ja näyttävä. Karu fakta.
Hieman tuppasi huvittamaan, kun eilen oli jomman kumman iltapäivälehden urheiluliitteessä Bottaksen kuva ja kissankokoisin kirjaimin otsikko YLÖSPÄIN.Bottas ajaa GP3:sia ensi kaudella Lotus ART:lla.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/88473
GP3-pestinsä ohella Williamsin F1-tallin testikuljettajana työskentelevä Bottas näkee siirrossaan paljon positiivista, vaikka moni odotti hänen ponnistavan jo nyt GP2-sarjaan.
– GP3-kausi Lotus ART -tiimissä tarjoaa kunnianhimoisen projektin ja antaa minulle loogisen kehitysaskeleen urallani kahdestakin syystä. Voitettuani F3-tasolla muutamia kisoja – mm. Masters-kisan Zandvoortissa kahdesti – tavoitteeni on kurkotella kohti korkeimpia moottoriurheilun sarjoja.
– GP3 on hyvä askel eteepäin. Sarja ajetaan Euroopan F1-kisojen yhteydessä ja osanotto on korkeatasoinen. Aloitan kolmannen vuoteni saman tiimin kanssa, mikä auttaa hyödyntämään suhteemme yhä paremmin, Bottas totesi tallitiedotteessa.
– Normaalitilanteessa suunnitelma on sellainen, että ajan yhden kauden GP3:ssa, yhden kauden GP2:ssa ja sitten katsotaan, löytyykö F1:stä kisakuskin paikkaa.
Hän pääsee testaamaan uutta ajokkiaan vuodenvaihteen jälkeen.
– Ekat testit ovat helmi-maaliskuussa. Testiä ajetaan yhteensä kuusi päivää, joten pääsen tutustumaan autoon oikein hyvin.
Bottas ei vielä tiedä, koska hän ajaa seuraavan kerran Williamsin F1-autoa.
– Jos kevään F1-testeihin ei tule yllätyskutsua, ajan varmaankin suoratestin Williamsille joskus ensi vuoden puolella.
Ensi kaudella on kyllä mielenkiintoa GP3-sarjassakin suomalaisittain. F1-viikonloppuina pääsee seuraamaan kolmen kotimaisen kuskin suorituksia.Myös Vainio GP3-sarjaan
GP3-luokasta odotetaan ensi vuodeksi varsinaista suomalaissarjaa, sillä Nicolas Todtin suojatti Aaro Vainio on ponnistamassa ylöspäin Tech 1 Racing -tiimissä. Vainiolle järjestetään myös laajaa testiohjelmaa F3-autolla, kun GP3 rajoittuu niin merkittävästi vain kilpailuihin.
Johan se on nähty, ettei tätä kehäraakkia halua kukaan ajotaitojensa vuoksi. Ei huono suhari, mutta vuosikausien rämpiminen samassa harmaassa limbossa vailla kenenkään huomiota kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Nyt vain on Maldon aika nostaa ne pitkään hamstratut rahasäkit pöydälle. Ja Pastaakin värittömämmältä Bottaksella niitäkään ei taida hirveästi löytyä.Tuli tässä mieleen kun porukka luulee Valen olevan kohta liian vanha ykkösiin,niin minkäs ikäinen tämä Maldonado on?
Eihän Vale 21-vuotiaana nyt vielä suinkaan vanha ole ykkösissä debytoimaan. Mutta jos tuossa vielä GP3 ja GP2 tahkotaan, niin sitten aletaan olla nykytrendin mukaisen debyyttikeski-iän yläpuolella.Tuli tässä mieleen kun porukka luulee Valen olevan kohta liian vanha ykkösiin,niin minkäs ikäinen tämä Maldonado on?