jari5
Well-known member
Siinä esinmäiset neljä
Tuo näköjään tosin erosi ulkonäöltään lopullisesta versiosta siinä, että suurentunut takaspoileri oli enemmän vaakatasossa:Tästä on ollut juttua jo aijemmin.
Evo 2 tuli käyttöön MM-tasolla 1985 Korsikalla. Tuolloin ainoastaan Sabyn auto oli evo 2
Äkkiä katsottuna tuo voisi olla se Roderickin auto Humalamäestä... Tuossa videossa (tasan 2min kohdalla) on lähikuvaa autosta kaadon jälkeen ja aika saman tyyppiset vauriot on molemmissa... Voi olla tai sitten ei...
Kiitos!Äkkiä katsottuna tuo voisi olla se Roderickin auto Humalamäestä... Tuossa videossa (tasan 2min kohdalla) on lähikuvaa autosta kaadon jälkeen ja aika saman tyyppiset vauriot on molemmissa... Voi olla tai sitten ei...
http://youtu.be/5abJduSSoo0?t=2m
Kaikkiaan hienoja kuvia kuitenkin. Iso kiitos kun näit vaivan ja latasit ne näkyville.
Ratsasin lähtöluetteloita sekä kuvia; allekirjoitan ylläolevan. Ei ollut luottaminen ranskalaisen Pösöfriikinkään tietoihin, oli myös suomi24 -laatuaTästä on ollut juttua jo aijemmin.
Evo 2 tuli käyttöön MM-tasolla 1985 Korsikalla. Tuolloin ainoastaan Sabyn auto oli evo 2 ja Salonen ja Vatanen ajoivat evo 1.
Saloselle ensimmäinen mm-startti evo 2 oli Jyväskylä 1985, joka oli samalla ensimmäinen kisa jossa Audin ja Peugeotin evo 2 ottivat yhteen. Audin mm-kisa debyyttihän tapahtui jo Argenttiinassa, mutta tuolloin Vatanen ja Salonen ajoivat vielä evo 1.
Akropoliksella oli käytössä evo 1:
Evo 2 versio Peugeotista tuli kisakäyttöön asvaltilla Korsikalla 1985 Bruno Sabylle, soralla 205 T16 E2 nähtiin nimen omaan ensikerran Jyväskylässä 1985. Salonen sanoi "Ei tää auto hyppää niin huonosti kuin meidän edellinen malli, oli sen verran outo auto että piti totutella vähäsen taas siihen, ennen kuin lähettiin menemään. Siinä selitys miksi Alén johti takavetosella ekan yön ajon jälkeen. " 1985 Jyväskylä oli eka kisa soralla 205 Turbo Evo 2 mallilla. Asvaltilla eka kisa oli Tour de Corse 1985.Nyt on aika jonkun viisaan kertoa totuus:
Täsä kuvassa väitetään olevan Timo Salosen Suurajoissa 1985. Kuvassa oleva versio 205:sta näyttää selvästi evo2:lta. Itselleni on epäselvää, milloin tuo 2-versio mallista tuli, koska esim. täällä väitettään sen tulleen vasta saman vuoden RAC-rallissa.
Ehdottomasti kuva on Humalamäestä 1984, Rodericin Vauxhall Chevette. Näkyy hyvin tuplanokkien käyttöpyörät rinnakkain.Äkkiä katsottuna tuo voisi olla se Roderickin auto Humalamäestä... Tuossa videossa (tasan 2min kohdalla) on lähikuvaa autosta kaadon jälkeen ja aika saman tyyppiset vauriot on molemmissa... Voi olla tai sitten ei...
http://youtu.be/5abJduSSoo0?t=2m
Kaikkiaan hienoja kuvia kuitenkin. Iso kiitos kun näit vaivan ja latasit ne näkyville.