Vanhat rallikuvat

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Totip -sponssinen S4 taitaa olla Jolly Clubin eli Lancian kakkostallin auto? Esson väreissä taisivat ajaa Zanussi ja Tabaton. Mutta oliko yksityistalli vai tehdastalli eri sponsseilla?
Esso sponsoroi Scuderia del Grifonea.

Lisäyksenä. Scuderia del Grifone, Jolly Club ja Tre Gazelle oli kovimmat italialaiset yksityistallit. Jossain rallipätkässä muistan nähneeni Scuderia Grifonen ja Jolly Clubin Delta S4:t samassa huollossa. Bettega ajeli ainakin Tre Gazellen ja Martinin autoja, Röhrl taisi ajaa jonkun saksalaisen rallin Grifone/Würth autolla, Tabaton Grifonen sekä jonkun em-rallin Martinin autolla, Biassion Jolly Clubin ja Martinin autoilla. Ainakin kuskit on kiertäneet ja teknistä tukea on tarjottu kaikille talleille. En sitten tiedä, kuinka paljon taloudellista tukea tallit sai FIAT-Lancialta.
Täältä voi lukea jotain:
http://www.lanciarally037.com/e-scuderie.htm
 
Viimeksi muokattu:

KooHoo

Well-known member
Liittynyt
18.3.2012
Viestit
262
Sijainti
Espoo
Tällaisella kotterolla (Steyr-Puch 650 TR) Sobiesław Zasada voitti ryhmä 2:n Euroopan rallimestaruuden vuonna 1966. Ajoi jossakin kilpailussa myös Miniä.

 

KariN

Well-known member
Liittynyt
25.8.2011
Viestit
131
Zasada

Ja sai paikan Porschelle EM-sarjaan. Ajoi pääasiassa 4-pyttyistä 912 mallia, mutta myös isompi moottorista 911 mallia. Taisi ajaa myös Pauli Toivosen tallikaverina!
 

jjs

Ford-o-holic
Liittynyt
1.11.2011
Viestit
218
Sijainti
Nummela
Ja sai paikan Porschelle EM-sarjaan. Ajoi pääasiassa 4-pyttyistä 912 mallia, mutta myös isompi moottorista 911 mallia. Taisi ajaa myös Pauli Toivosen tallikaverina!
Zasada oli kai tunnettu siitä että ei ollut varsinaisesti herrasmies, ainakaan rallatessaan. Esim. Safarissa yms. "seikkailuralleissa" (60/70 -luvuilla) jos joku oli oikeasti pinteessä, Zasada ei pysähtynyt auttamaan vaan kuulemma yleensä suditti vielä kurat silmille.
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11226
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Zasada oli kai tunnettu siitä että ei ollut varsinaisesti herrasmies,
"Herrasmies" ei olisi 60-luvun Puolasta lähtenyt ajamaan länsiautoilla rallia vapaaseen maailmaan.
Ja 1989 jälkeen tehnyt upean uran Mersu-kauppiaana. Isoin vähittäiskauppansa on Krakovan länsilaidalla, ihan Novotel-hotellin vieressä.
 
Viimeksi muokattu:

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15887
Sijainti
Tampereen lenkki


Henkka ja Costa Smeralda. Hauskasti nousee rengas sorallakin, kun vertaa miten naulittuja tiehen nykyajan ralliautot ovat. Tällä autolla ei kannata ajaa nokka edellä.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15887
Sijainti
Tampereen lenkki
Eikö tuo ole vuoden 86 kilpailu, jolloin Kankkunen oli numero 3. Kartanlukijakin kyllä näyttää Piiroselta.
 

Jkalliom

Kerran VeVe aina VeVe
Liittynyt
5.2.2001
Viestit
891
Sijainti
Espoo
Erottaako joku, onko tässä kuskina Kankkunen vai Salonen:
?
Ohjauspyörän ääressä Juha Kankkunen ja nuottia Englanniksi, (Kankku vaihtoi Nuottikielen Piirosen kanssa Suomesta, Englanniksi 1986 Monten harjoituksissa) Kartturina siis Juha Piironen. Numerossa lukee The Okobank Rally of the 1000 lakes 86. Se kutonen vaan näkyy sen kuran läpi suhteellisen huonosti. Lisäksi kuskilla on umpikypärä päässä, ja Salonen mielestäni ajoi avokypärällä Peugeotillakin 1985-86. Harjanteella oli umpikypärä mallia GPD päässä.
 
Viimeksi muokattu:

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Juurikin näin. Mielestäni Salonen veti koko Pösö-uran avokypärällä ja Kankkunen - Piironen parilla oli identtiset kypärät.
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Trellesin Lanciaan liittyen. Carlos Sainz ajeli vuoden -87 kotimaan kisat tällaisella:



Espanjan tiet olivat riittävän turvallisia b-ryhmäläisille.
 
Ylös