franz galle
Well-known member
Väärinmaja. >> Suurajot/Nesteralli + Mänttä 200 + Vilppularalli + Hankirallikin ainakin v 1969 (penkalla nähtynä sekin)mikähän on kaikkien aikojen ajetuin rallipätkä suomenmaalla?
Väärinmaja. >> Suurajot/Nesteralli + Mänttä 200 + Vilppularalli + Hankirallikin ainakin v 1969 (penkalla nähtynä sekin)mikähän on kaikkien aikojen ajetuin rallipätkä suomenmaalla?
Mänttä 200-ajoissa ajettiin 90-luvulla paljon klassisen Väärinmajan ympärillä, mutta ei kertaakaan Leppäkorventietä, jonka minä yhdistän varsinaiseksi Väärinmajaksi. Tällä vuosituhannellakin minulla on vain ihan muutama merkintä sen käytöstä paikalliskisoissa.Väärinmaja. >> Suurajot/Nesteralli + Mänttä 200 + Vilppularalli + Hankirallikin ainakin v 1969 (penkalla nähtynä sekin)
Kyllä, ja Puujaan suhteen se vasta tulkinnanvarainen onkin. Ruuhimäki kyllä hyvä kandidaatti kanssa, silläkin on hyvin kyläkisamainintoja mm-rallin lisäksi. Lankamaa ja Laukaa olis Peurunkarallin ansiosta korkealla, mutta niitä vaivaa merkintöjen vähäisyys ennen 90-lukua.Kysymys on toki tulkinnannvarainen esim. Ouninpohjan suhteen, kun siellä on ajettu monenlaisia pätkiä ristiin rastiin, mutta harvoin varsinaista Ouninpohjan reittiä paikalliskisasa. Toki Ounia on ajettu pelkästään MM-rallissa ylivoimaisesti suurin lukumäärä, kun otetaan toistot mukaan.
Epäilisin, ettei riitä näissä karkeloissa. Itäralliakaan kun ei oo ajettu ees joka vuosi, niin takamatka jo pelkästään Seijaisiin on jonkunmoinen. Puhumattakaan näistä, mitä on parhaimmillaan ajettu 2x mm-rallissa ja kerran kyläkisassa per vuosi.Itäsuomalaisena voisin heittää sellaiset erikoiskokeet kuin Oskola ja Palo. Ainakin Oskolaa on jo ajeltu jo 60-luvulla muinaisissa Kuopio-ralleissa, terveisin Ari Vatanen
Toisaalta vuosien 1986 ja 1992 Ouninpohja-nimisillä erikoiskokeilla ei ole yhtään samaa tieosuutta keskenään.Olen myös miettinyt tuota eniten ajettua EK:ta ja tullut siihen tulokseen, että pelkän EK-nimen perusteella ei pääse (varmuudella) oikeaan tulokseen. Mutta jos esittäisi kysymyksen, mitä tietä on eniten ajettu, niin siihen löytyy vastaus, kun RallyMapsissa on kaikkien rallien reitit (no siihen menee vielä jokunen tovi, mutta tällä hetkellä kulmakerroin näyttää lupaavalta).
Jos jotain omaa veikkausta heittäisin, pelkkien EK-nimien perusteella, niin Ouninpohjaa (tällä nimellä) on ajettu Suurajoissa/Nesterallissa (ainakin) 65 kertaa. Kun siihen lisätään muut rallit, missä EK:n nimi mainitaan, niin nostaisin sen kyllä melko korkealle veikkauksissa.
No niin, sitten kannattais vaan piirtää polygoni alueen päälle jos ei oo mitään hajua. DC:n näkemyksistä en tiedä, mutta mulla sellaista ei ainakaan ole, ja piirsin alkupuoliskon tuosta pätkästä ihan hatusta.Hep.
Tosiaan ei sitä Hyvinkään pätkää oltu piirrelty mitenkään sinne Vauhdin maailmaan oppaaseen niin otin pienen vapauden ja laskin sen varaan että DC:llä on ollut jotain näkemystä miten tuo on voitu ajaa kun tuota RAC Finlandia teitte. Eli käytin sitä pohjana varsinkin kun kilsatkin täsmäsi.
Tää on ihan arkipäivää, toki harvemmin kokonaista metsäpätkää joutuu näin tekemään.Pakko sanoa että tuo Venäjän pätkäkin on piirretty ihan vaan huonon taivaskuvan perusteella. Magneetilla ei pystynyt vetämään pätkää MapFabiin kun ei oo teitä.
Tätä pohdin myös mutta päädyin sitten kuitenkin tuohon jossa hyödynnettiin rallisprint rataa joka kiertää aluetta (VM oppaasta). Ja se miten sitten itse rallicross radalla on ajettu ei ole musta niinkään oleellista kun ei sitä välttämättä kovin monikaan muista. En vaan halunnut 4,5km pätkästä polygonia.No niin, sitten kannattais vaan piirtää polygoni alueen päälle jos ei oo mitään hajua. DC:n näkemyksistä en tiedä, mutta mulla sellaista ei ainakaan ole, ja piirsin alkupuoliskon tuosta pätkästä ihan hatusta.
Pieni historian knoppi tuohon -92 Venäjän kierrokseen liittyen. Tuo Viipurin ek12 jouduttiin perumaan lopullisesti ohjelmasta ja sen tilalla ajettiin tuo ek13 toiseen kertaan. Eli, ek12 menomatkalla ja ek13 Viipurin tauon jälkeen paluumatkalla. Molemmilla kerroilla samaan suuntaan. Karttoihin tuo muutos ei koskaan ehtinyt mutta lopullisistä ek-tuloksista tuo ainakin näkyy.Pakko sanoa että tuo Venäjän pätkäkin on piirretty ihan vaan huonon taivaskuvan perusteella. Magneetilla ei pystynyt vetämään pätkää MapFabiin kun ei oo teitä.
Pyysin Sebastiania korjaamaan nuo. Totta tuokin että onhan se hyvä pitää tuota todenmukaisena.Sen voisi minusta laittaa sanallisena huomautuksena EK13 oheen, että viime hetken muutoksena EK ajettiin kahdesti. Ja laita nyt vaan se polygoni EK1 kohdalle ettei tule omakeksimiä reittejä historiankirjoihin.
Löytyy, jos ykkös EK oli Hämeenkylän pätkä jossa koukattiin vanhan soramontun kautta ennenku maali oli Hakamäessä. -88 tai -89 vuoden kartta kun mulla on. Kartat on vaa tällä hetkellä töissä ja jäin pääsiäislomalle niin en pysty tarkistamaan.Tervehdys,
Liityin juuri äsken tänne foorumille. En ole ihan kaikkia sivuja lukenut, mutta hakusessa olisi reittikartta 11.6.1988 II SMS Rallispesial, Salo.
Ajoin itse ko. kisassa. Joten reittikartta kiinnostaa. 3EK:n muistan koska sillä ajettiin ulos ja kori myytiin varaosiksi.
Löytyykö?