DC
Oi mieletöntä!
Nyt löytyy myös vuoden 1988 Tunturi-ralli Rally-Mapsista. Rovaniemen etelä- ja länsipuolelta mukana teitä, joita ei ole muissa Rally-Mapsiin digitoiduissa Tuntureissa ajettu.
Ihan ei kuitenkaan joen jäällä ole ajettu, vaan tuossa on joku kanava, jota myötäilevää pengertietä erikoiskoe kulki. Oli muistaakseni ohjelmassa myös jonain muuna vuonna, mutta tiputettiin pois kilpailusta ja ek aloitettiin vasta siitä isommalta tieltä.Pari tuoreempaa vielä. Ovat miltei yhtenevät keskenään. Hämmentävin oli vuoden 2000 Kaihuavaara, joka alkaa joen, tai pikemminkin ojan, jäällä kiemurrellen. Jotenkin tällainen talvieksotiikka on ollut olennainen osa Tunturirallia, pitkien erämaapätkien lisäksi.
Kanavan pengerrystä on ajettu ainakin 2015Ihan ei kuitenkaan joen jäällä ole ajettu, vaan tuossa on joku kanava, jota myötäilevää pengertietä erikoiskoe kulki. Oli muistaakseni ohjelmassa myös jonain muuna vuonna, mutta tiputettiin pois kilpailusta ja ek aloitettiin vasta siitä isommalta tieltä.
Jos MM-ralliin Mustalammen erikoiskokeella ajetaan osa jäädytettyä suota, niin myös Kaihuanvaaran ek:n alkupäässä ennen ison tien risteystä on osuus joka kulkee suota pitkin jossa ei siis ole tietä normaalisti ollenkaan. Tämä osuus on jätetty pois MM-rallireitiltä.
Tämä Kaihuavaara 2005:n loppu oli myös vähän arvaus kun en keksi miten tuo loppuosa menisi (vai kääntyisikö se sitten tuonne soramontulle vielä?)
![]()
⭐ SS 8 - Kaihuavaara stage in Google Maps - Arctic Lapland Rally 2005 [RALLI-SM]
Stage map Kaihuavaara - Arctic Lapland Rally 2005 ⭐ Also on this site: Related stages, itinerary/schedule, elevation chart/plot.www.rally-maps.com
![]()
Hmm, oisko tuossa kuitenkin kartantekijältä kynä lipsahtanut vähän sivuunKanavan pengerrystä on ajettu ainakin 2015
www.rally-maps.com/Arctic-Lapland-Rally-2015/Kaihuavaara
Tuossa 2000 pätkäpiirustuksessa kuitenkin viiva on piirretty nimenomaan tuon joen mukaan, ei sen kanavan
Kiitos, uskalsin korjata reitin tuon perusteella päättymään tuonne soramonttuun. En tiedä ovatko sitten tulleet sinne montulle ihan oikeita teitä vai jotain talvitietä pitkin...
Tässä pätkässä näkyy vähän loppua.
On, ja oisko jopa tiekirjakin... Taisin täälläkin joskus mainita siitä, kuinka mulla on Pirkanmaan alueen karttoja aika mukavasti 90- ja 2000-luvuilta, mutta kun ei riitä aika niitä digitoida eikä ne oo mulla tässä Tampereella himassa vaan porukoiden hyllyä koristamassa... Laitan sulle Antti privaa, josko sitä kautta saataisiin ne nettiin vähän muillekin nopeammin sun kuin mun toimesta
E. Niin, ja noi kysymysmerkit: Nelonen on paljon vuosituhannen taitteessa käytetty Pyörönmaa Vanhalta Helsingintieltä kohti Valkeakosken Lintulaa ja vitonen on muutamaan otteeseen 2000-luvulla ajettu yhdistelmä Vuolijoentie-Ansajärventie-Arajärventie. 2005-linnorallissa olin ottamassa kiikaritehot tuosta Ansajärventien risteyksestä myötäiseen olevassa putoavassa oikeassa.