Vanhoja rallikarttoja ja -reittejä

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
14527
Sijainti
Tampereen lenkki

Tiekirja

Active member
Liittynyt
25.5.2020
Viestit
36
Pari tuoreempaa vielä. Ovat miltei yhtenevät keskenään. Hämmentävin oli vuoden 2000 Kaihuavaara, joka alkaa joen, tai pikemminkin ojan, jäällä kiemurrellen. Jotenkin tällainen talvieksotiikka on ollut olennainen osa Tunturirallia, pitkien erämaapätkien lisäksi.
Ihan ei kuitenkaan joen jäällä ole ajettu, vaan tuossa on joku kanava, jota myötäilevää pengertietä erikoiskoe kulki. Oli muistaakseni ohjelmassa myös jonain muuna vuonna, mutta tiputettiin pois kilpailusta ja ek aloitettiin vasta siitä isommalta tieltä.
Jos MM-ralliin Mustalammen erikoiskokeella ajetaan osa jäädytettyä suota, niin myös Kaihuanvaaran ek:n alkupäässä ennen ison tien risteystä on osuus joka kulkee suota pitkin jossa ei siis ole tietä normaalisti ollenkaan. Tämä osuus on jätetty pois MM-rallireitiltä.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
14527
Sijainti
Tampereen lenkki
Ihan ei kuitenkaan joen jäällä ole ajettu, vaan tuossa on joku kanava, jota myötäilevää pengertietä erikoiskoe kulki. Oli muistaakseni ohjelmassa myös jonain muuna vuonna, mutta tiputettiin pois kilpailusta ja ek aloitettiin vasta siitä isommalta tieltä.
Jos MM-ralliin Mustalammen erikoiskokeella ajetaan osa jäädytettyä suota, niin myös Kaihuanvaaran ek:n alkupäässä ennen ison tien risteystä on osuus joka kulkee suota pitkin jossa ei siis ole tietä normaalisti ollenkaan. Tämä osuus on jätetty pois MM-rallireitiltä.
Kanavan pengerrystä on ajettu ainakin 2015

www.rally-maps.com/Arctic-Lapland-Rally-2015/Kaihuavaara

Tuossa 2000 pätkäpiirustuksessa kuitenkin viiva on piirretty nimenomaan tuon joen mukaan, ei sen kanavan

 

Tiekirja

Active member
Liittynyt
25.5.2020
Viestit
36
Kanavan pengerrystä on ajettu ainakin 2015

www.rally-maps.com/Arctic-Lapland-Rally-2015/Kaihuavaara

Tuossa 2000 pätkäpiirustuksessa kuitenkin viiva on piirretty nimenomaan tuon joen mukaan, ei sen kanavan
Hmm, oisko tuossa kuitenkin kartantekijältä kynä lipsahtanut vähän sivuun :unsure: Jotenkin ei oo helppo uskoa että pätkä ois vedetty joen jäälle, joka vielä näyttää muuttuvan ojaksi ennen isolle tielle tuloa, kun vieressä kulkee kuitenkin tie. Mutta onhan se mahdollista, ei tässä muutakaan faktaa ole kuin hataria muistikuvia :)

 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
14527
Sijainti
Tampereen lenkki
Juu kieltämättä itsekin kyseenalaistin. Lisäksi pituus täsmäsi miltei metrilleen kun veti sen tuota kiemuraa pitkin, pengerryksen kautta olisi ollut varmaan lyhyempi...
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
14527
Sijainti
Tampereen lenkki
Waltikka 2004


EK1 Laitikkala
EK2 Haukila
EK3 Savo
EK4 ?
EK5 ?
EK6 Laitikkala 2
EK7 Haukila 2
EK8 Savo 2 (pidemmällä alkuosalla)

onko karttaa tai tietoa noista kahdesta pätkästä?
 

Ojarumpu

Synkkä EI rallille
Liittynyt
23.4.2019
Viestit
636
On, ja oisko jopa tiekirjakin... Taisin täälläkin joskus mainita siitä, kuinka mulla on Pirkanmaan alueen karttoja aika mukavasti 90- ja 2000-luvuilta, mutta kun ei riitä aika niitä digitoida eikä ne oo mulla tässä Tampereella himassa vaan porukoiden hyllyä koristamassa... Laitan sulle Antti privaa, josko sitä kautta saataisiin ne nettiin vähän muillekin nopeammin sun kuin mun toimesta :D

E. Niin, ja noi kysymysmerkit: Nelonen on paljon vuosituhannen taitteessa käytetty Pyörönmaa Vanhalta Helsingintieltä kohti Valkeakosken Lintulaa ja vitonen on muutamaan otteeseen 2000-luvulla ajettu yhdistelmä Vuolijoentie-Ansajärventie-Arajärventie. 2005-linnorallissa olin ottamassa kiikaritehot tuosta Ansajärventien risteyksestä myötäiseen olevassa putoavassa oikeassa.
 
Viimeksi muokattu:

arskar1970

Well-known member
Liittynyt
14.10.2012
Viestit
170
On, ja oisko jopa tiekirjakin... Taisin täälläkin joskus mainita siitä, kuinka mulla on Pirkanmaan alueen karttoja aika mukavasti 90- ja 2000-luvuilta, mutta kun ei riitä aika niitä digitoida eikä ne oo mulla tässä Tampereella himassa vaan porukoiden hyllyä koristamassa... Laitan sulle Antti privaa, josko sitä kautta saataisiin ne nettiin vähän muillekin nopeammin sun kuin mun toimesta :D

E. Niin, ja noi kysymysmerkit: Nelonen on paljon vuosituhannen taitteessa käytetty Pyörönmaa Vanhalta Helsingintieltä kohti Valkeakosken Lintulaa ja vitonen on muutamaan otteeseen 2000-luvulla ajettu yhdistelmä Vuolijoentie-Ansajärventie-Arajärventie. 2005-linnorallissa olin ottamassa kiikaritehot tuosta Ansajärventien risteyksestä myötäiseen olevassa putoavassa oikeassa.
 

Liitetiedostot

Nikander

Member
Liittynyt
26.4.2019
Viestit
6
Löytyisikö keneltäkään hämeenlinnan seudulla ajetun east side-rallin 1996 karttaa?
 
Ylös