Täytyy tässä vielä vetää yhteen, että
@Papu56037'n toimesta on siis rally-mapsin tietokantaan lisätty vanhoja kunnon Pohjola-ralleja vuosilta 1978-1980 ja 1986 (sekä modernimmalta aikakaudelta 1996). Rallin SM-sarja päättyi Pohjolaan vuotta 1983 lukuunottamatta jokaisella kaudella 1975-1988 ja myös monesti sitä ennen. Pohjola kuuluukin Tunturin, Hankiksen ja Jyskälän kanssa kiistatta aikansa suuriin kotimaisiin ralleihin ja on suorastaan rikollista, ettei vanhojen, pitkien Pohjola-rallien reittejä ole vielä laajemmassa määrin saatu rally-mapsiin. Toivottavasti tämä hieno avaus em. vuosien osalta auttaa asiaa.
Pohjolan reitti suuntautui 1969-1971 myös Ruotsin puolelle ja tuolloin suunnitelmissa oli, että Pohjola voisi olla myös Ruotsin mestaruussarjan osakilpailu. Pohjolaan sijoittuu myös yhden Suomen ralliautoilun merkittävän hahmon eli Ilkka Kivimäen ensimmäinen suuri voitto, kun tämä voitti veljensä Riston kanssa yleiskilpailun 1970 (enteellisesti ykkösryhmän voitti tuossa kisassa nuori helsinkiläinen Markku Alen).
Noista rally-mapsin tuoreista lisäyksistä erityisesti vuoden 1980 kisasta nousee esiin muutama yksityiskohta. Tuo vuoden 1980 ralli oli viimeinen Pohjola, joka houkutteli mukaan myös kotimaan kansainvälisiä tähtikuljettajia. Viivalla oli niin kolmatta perättäistä Pohjolan voittoa metsästänyt Alen kuin myös RAC:n sensaatiomaisesti edellisviikolla voittanut Henkka Toivonen. Oululaisten ilo nimimiehistä jäi kuitenkin lyhyeksi, kun Henkan Talbot hyytyi jo ykkösen jälkeen tekniseen vikaan ja Markku veti kakkosella viideksi minuutiksi hankeen. Ja juuri tässä kisassa oli erikoisuutena mukana myös uusi Audi-talli, joka toi Ouluun kaksi hämmentävää nelivetoista ralliautoa nolla-autoiksi. 00-autoa ajoi Michele Mouton ja yhtä nollaa ruotsalainen testikuski Freddy Kottulinsky. VM kertoi (VM 1/81) tuoreeltaan, että
varsinkin nopeilla ja kovapohjaisilla metsätaipaleilla Quattro oli nopeimmillaan, ja Michele Mouton liikutti laitettaan mm. EK-Putkosessa neljän sekunnin pohja-aikaan. Ja vaikka reittien moittiminen oli tuolloin usein ihan tapanakin, niin harvoin on niin murskaavaa palautetta annettu, kuin mitä VM teki tuon vuoden reitistä ja erityisesti EK2:sta:
Alkupään reitillä EK2 oli täydellinen pohjanoteeraus, ja sopii vain ihmetellä, miksi SM-tason rallissa on tuollaisia pätkiä. Tiellä, tai oliko se nyt edes kärrypolku, ei ollut minkäänlaista pohjaa, ja jo parin kärkipään auton mentyä kivet ja kannot tulivat lumen alta esiin.