"Karttahillojen" suhteen olen TOP3:ssa (varovasti arvioituna, ehkä meni alakanttiin, no korjataan jälkikäteen) ja tiedän että kaikki ei edes käy tällä palstalla ollenkaan, joten meidän kaikkien puolesta, tämä ei ole se hyvä lähestymistapa. Olemme itse hillomme keränneet ja jokainen tekee sen suhteen mitä tahtoo. Olen ehkä se avarakatseisin ”hilloaja”, joka edes näkee RMap:ssa hyvääkin. (Sainhan senkin toteutumaan, että reittien nimeäminen "viralliseksi"on RMap:ssa nykyisin huomioitu, joo omakehu, ei kannata provosoitua)
Karttojen merkityksen väheksyminen ”Viralliset kartat…” oli näsäviisauden toinen tuleminen. Kartat ovat se, mikä on jäljentämisen perusta (oli ne virallisia tai ei). Poislukien se, että on piirtänyt In-Car:in perusteella. Kampakeraamisella ajalla tämä tosin vaikeutuu huomattavasti.
---------------------------------
Luulin että tämä yhteisö, joka reiteistä on kiinnostunut, on tässä Ralli-keskustelun osuudessa. Minä/Me "hillonkerääjät" (ainakin oma tahtotilani) haluttaisiin haastaa reiteistä kiinnostuneet yhteisiin"talkoisiin". Se kai kuitenkin on sen suuremman yhteisön/joukon voimavara, joka touhutippa nenänpäässä etsii ratkaisua. Joku tietää jotain ja joku toinen jotain lisää. Kun nämä kaikki tiedon muruset yhdistää, ollaankin yhteisesti päästy asiassa eteenpäin. Esim: Missä on ajettu EK "Arton Sahaus", "Penan Pomppu", "Savotan Sanni" jne. Nämä on niitä erikoiskokeita, mistä ralli on lähtenyt kehittymään reittien suhteen.