Vähän lisäystä edelliseen viestiini (lainaukset olisi voinut tehdä fiksummin, mutta nyt kohdistin ne näin, ettei tulisi väärinkäsitystä, tai ainakin riski pitäisi olla pienee)
Lainaus: ”Niistä välittyy sen aikainen ajankuva todella hienosti ja ainutlaatuisesti sekä ovat omasta mielestäni nykykarttoihin verrattuna todella paljon huolellisemmin ja informatiivisemmin tehtyjä”
Ardex: Kyllä! Olen kanssasi täysin samoilla linjoilla, kuten olen informatiivisuudesta puhunut.
Lainaus: ”jokainen näistä ansaitsisi oman paikan esimerkiksi mobilian seinältä jossa ne olisi kaikkien katseltavana.”
Ardex: Pystyykö jostakin sanomastani väittämään, etteikö tämä voisi olla tarkoituksena? Voisiko tämä jopa olla koko ”Temppelin herrain” kantava voima?
Lainaus: ”Se on ollut itselleni mielekäs harrastus jossa yhdistyy oma suuri yleinen kiinnostus maantietoon/karttoihin sekä ralliin, harrastus jonka parissa voin helposti viettää tunteja jopa päiviä,..”
Ardex: Allekirjoitan tämänkin aivan täysin.
Lainaus: "törkeästi varastettu" …"olisko karttoja jakaa?" .. ”Tekeekö se minusta kelpoisen digitoimaan 2000-lukua vanhempia ralleja?
Ardex: Jos kartan joku on ladannut nettiin, sen käyttö ei mielestäni ole ”varastamista” enkä ole näin koskaan väittänyt. Toiveeni on se, että näiden "uusien vanhojen" karttojan tänne sivulle lataavien huomioimisen voisi laittaa digitoidun kartan kommentteihin (esimerkiksi: Kiitoset kartassa m_a_P_P_e , tms) Ja tätäkin voi aina kysyä ko. henkilöltä ja kunniasta voi kieltäytyä). Tässä näkisin yhteisöllisyyttä ja uusin "kartanlataajien" huomioimisen. Voisiko tämä jopa rohkaista jotain lataamaan karttoja tänne? Karttojen digitoinnilla ei ole ikärajaa, en ole missään niin väittänyt, osaatte jopa asiat paremmin ja juotuisammin. Mitä olen peräänkuuluttanut, jos se on tässä hämärtynyt: Laittakaa kartta sivulle kun olette sen digitoineet (koska onhan se teillä) tai linkki mistä se löytyy tai mistä olette sen netistä löytäneet. Kun on kartta+digitoitu versio = kaikki voittaa. (En Saat..a tiedä kuinka tämän enää yksinkertaisemmin voisi sanoa, Ei niihin vanhoihin niitä tartte lähtiä tonkimhan, ne on kaikilla joita asia kiinnostaa jemmas, mutta jos nyt lähtis vaikkapa tästä vuodesta)
Lainaus: Sun tyyli antaa vain pieniä paloja tietoa kartoista on hauskaa aivo pähkinää, mutta myös välillä se omasta mielestä tuntuu tietämättömän kyykytykseltä. Miksi edes kiusata toista sillä että tietää kaiken mutta ei ole lopuksi aikomustakaan jakaa tietoa?
Ardex: Aivopähkinät on täysin tarkoituksenhakuista, kun tuntuu ”kyykytykseltä” (tähän sopisi paremmin pohjalainen sana KÖPÖÖTYS) kysy! lisää vinkkejä, älä tuskastu. En todellakaan tiedä kaikkea ja siksi olen peräänkuulattanut yhteisön voimaa. Tuohon aikomukseen liittyy monta asiaa (mm. näyttely tms.), mutta päällimmäisenä on se että kaikki aikanaan (ja on siinä jokin oma tarkoitushakuisuus, jonka ”viisas” ymmärtää, ja tulee toimeen sen kanssa, esim kts. vaikkapa tähän asiayhteyteen liittyvä kommentti lopusta)
Lainaus: ”Täytyy myös antaa sulle suuret kiitokset niistä ralleista joista olet mulle karttaa ja tietoa jakanut. Veikkaan että me jaetaan loppujen lopuksi aika samat intohimot tätä lajia kohtaa, mutta pikku yksityiskohdat riitelee”.
Ardex: Kiitos vastaanotettu. Intohimot tässä yhteydessä ovat täysin samanlaiset. Yksityiskohdat riitelee on juuri se pointti.
Mutta enhän minä olisi minä, jos en kysyisi noilta peukuttajilta: Missä kohtaa te esim. siihen käsitykseen tulitta, että olisin mollannu "Sun-0)))"in ukkia ja mummaa? En oo käyny vielä siellä kaffeella, eikä ne tästä oo moksiskaan, mutta vierailu "heidän" luonaan voi hyvinkin tapahtua ja voi siellä kaffipöyräs olla muitakin "tuttuja". Vai mitä te peukutitta, jotta pääsisin jyvällä nuan pitkästä tarinasta.