Vapaan F1-liveseurantatoikki

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Eikös hiihtokilpailuissa takavuosina juuri näin tehty? Siis suksien ja sauvojen ääntä, plus kellonkilkatusta ja heja-huutoja.
+ mäkihypyssä vauhdinottomäen suksisuhinat tulivat ns. syntikalta. Tai tulevatko edelleen? Menisin ja tietäisin jos osaisin.
 

sammyosammy

Senior Citizen
Liittynyt
12.6.2010
Viestit
5925
Sijainti
Out Of Bounds
Minusta nämä nykyiset äänet on paremmat kuin se entinen ininä. Viime vuonnakin turva-auton moottorisaundit oli paljon miehekkäämmät kuin perässä seuraavien kimeä ulina.
Töllö vääristi äänen pahasti. Paikan päällä nuo edelliset veekasit suorastaan karjuivat. Niitten äänen "kuuli" kropassaankin. Saas nähdä miten nuo uudet inisijät toimii luonnossa...
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Töllö vääristi äänen pahasti. Paikan päällä nuo edelliset veekasit suorastaan karjuivat. Niitten äänen "kuuli" kropassaankin. Saas nähdä miten nuo uudet inisijät toimii luonnossa...
Kunhan turbon vislaus kuuluu niin muulla ei niin väliä.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24273
Sijainti
lappeen Ranta
Sunn O))) heittämään keikkasetti pääkatsomoa vastapäätä, niin siinä on porukoille matalaa taajuutta sopivalla äänenpaineella.
 

Örfil

Guest
Kunhan turbon vislaus kuuluu niin muulla ei niin väliä.
Rataäänet tulee vissiin muutamana omana kanavanaan tv-lähetyksen ohjaamoon ja varmaan niitä saundeja muokataan TV-lähetyksiin muutenkin.

Olen varma että näin tehdään jo ens kisaan. Onhan TV katsokunnan "silmään viilaaminen" helppoa saundeja muokkaamalla, vaikka täytyy ottaa huomioon että kisoja katsotaan sen tsiljoonalla eri laitteella & äänentoistolaitteilla.
Keskiääniä vähän ylös, niin johan alkaa kaikaamaan taas. Bassoja korostamalla saundista tulee vaan tuhnuiset.

Ja kuten postasin aiemmin, Katsomon in-car ikkunassakin saundit on selvästi kovemmat/jytymmät kuin in-car kameran ääni siinä pääikkunassa. Tämä Philipsin 55 e:n bt-kuulokkeista kuultuna.
Mulle riittää kun jonkun pro-äänimiehen nyt hommaavat sinne alkuun ja nostavat vähän äänien miehekkkyyttä mutta säilyttävät kuuluvissa nuo turbon, jarrutuksen ym. äänet. Ne oli mukava lisä muutenkin viime vuoteen verrattuna.
Ei pitäis olla homma eikä mikään ammattimiehelle ton toteuttaminen.

Ongelmaksi jää enää paikan päällä olevat katsojat, mutta sehän ei ole forumistienkaan pulma kuin hyvin pienelle osalle/kisa jos ollenkaan.
 

Marussia

Well-known member
Liittynyt
7.1.2014
Viestit
750
Rataäänet tulee vissiin muutamana omana kanavanaan tv-lähetyksen ohjaamoon ja varmaan niitä saundeja muokataan TV-lähetyksiin muutenkin.

Olen varma että näin tehdään jo ens kisaan. Onhan TV katsokunnan "silmään viilaaminen" helppoa saundeja muokkaamalla, vaikka täytyy ottaa huomioon että kisoja katsotaan sen tsiljoonalla eri laitteella & äänentoistolaitteilla.
Keskiääniä vähän ylös, niin johan alkaa kaikaamaan taas. Bassoja korostamalla saundista tulee vaan tuhnuiset.

Ja kuten postasin aiemmin, Katsomon in-car ikkunassakin saundit on selvästi kovemmat/jytymmät kuin in-car kameran ääni siinä pääikkunassa. Tämä Philipsin 55 e:n bt-kuulokkeista kuultuna.
Mulle riittää kun jonkun pro-äänimiehen nyt hommaavat sinne alkuun ja nostavat vähän äänien miehekkkyyttä mutta säilyttävät kuuluvissa nuo turbon, jarrutuksen ym. äänet. Ne oli mukava lisä muutenkin viime vuoteen verrattuna.
Ei pitäis olla homma eikä mikään ammattimiehelle ton toteuttaminen.

Ongelmaksi jää enää paikan päällä olevat katsojat, mutta sehän ei ole forumistienkaan pulma kuin hyvin pienelle osalle/kisa jos ollenkaan.
Sehän siinä onkin että noissa katsojien kuvaamissa videoissa mitä youtubesta löytyy autot kuulostavat oikeasti hyviltä, mutta sitten tv-lähetyksissä se on vain sellaista pörinää.
Eli juuri noita suodattimia pitäisi säätää.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Pitihän se arvata, että Massalla on sormensa pelissä....siis miksi Fertsu ei oikein pärjänyt.
Saksalaislehti Auto Motor und Sportin mukaan Ferrarin auton moottorista on paljastanut ongelma.
F1-autojen painon alaraja on 691 kiloa. Lehden mukaan Ferrarin auto on tuota raskaampi, ja turha massa hidastaa autoa.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös