Herrasmies-Konna pyysi tshekkitoimittajalta anteeksi
Leijonasentteri Petri Kontiolasta tuli torstaina Youtube-hitti, kun hän veti suhteellisen tylyä linjaa Tshekin television erätaukohaastattelussa. Kontiola vastasi toimittaja Hana Jezkovan jokaiseen kysymykseen "en tiedä" yrmeän näköisenä.
Leijonien perjantain hajroituksissa Kontiola oli katumapäällä ja pyysi herrasmiesmäisesti anteeksi.
- Se oli typerää ja lapsellista käytöstä minulta, olen todella pahoillani, Kontiola sanoi Jezkovalle.
- Olin pelannut toisen erän huonosti ja se otti päähän, mutta ei se ole mikään selitys, hän lisäsi.
Jezkova oli anteeksipyynnöstä silminnähden mielissään, mutta ei toisaalta ollut moksiskaan Kanada-Suomi -ottelun tylytyksestä.
- Olen tehnyt näitä hommia jo jonkin aikaa, joten olen tottunut, Jezkova hymyili.
- Jokainen, joka on urheilussa mukana tietää, että tunteet ovat välillä pinnassa, hän sanoi.
Vastaanlaisen anteeksipyynnön hän on vastaanottanut kerran aiemmin.
- Tshekin liigan puolivälierissä oli eräs Pardubicen puolustaja, jonka kanssa oli vähän samankaltainen tilanne, Jezkova kertoi.
Kontiola päätyi erätaukohaastatteluun täysin journalistisin perustein. Hänen virheensä seurauksena Kanada meni 2-1 -johtoon.
- Se oli syy, miksi valitsin hänet. Mutta ymmärrän tilanteen täysin. Erätaukohaastattelut ovat joskus vaikeita. Toimittajankin on välillä hankala löytää oikeat sanat, vielä vaikeampaa se on varmasti pelaajille, hän totesi.
- Kontiola on mukava kaveri ja tämän päivän haastattelu oli paljon monisanaisempi, Jezkova nauroi.