varaosasponsori

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Öööh... mitä ihmettä?
Ensin on kuukausia ettei mitään tapahdu ja sitten tulee viesti jota ei vaan voi tajuta.
Tässä on niin monta asia-, aikamuoto- ja lauserakennevirhettä etten viitsi edes pilkata. Ja mä itse en ole edes mikään äidinkielen hallintopäällikkö. Silti ahistaa.
Varmaan helvetin hyvä varaosa, en mä sillä.

Nopein ja tehokkain auto historiassa, uusi Peugeot esitellään Goodwood Festival of Speedissä. Ja piakkoin ilmestyvä coupe RCZ tuli olemaan tunnettu jo kauan aikaa sitten. Vielä maaliskuussa kuluvana vuonna Ranskalaiset näyttivät konseptinsa autonäyttelyssä Genevessä. Ja lopultakin tuli tietoa sarjan versiosta jonka nimi tuli olemaan Peugeot RCZ R.

Tällaisen auton syntyminen on varsin looginen. Näyttävin Peugeotin malli ei vain voinut olla kaikkein nopein ja tehokkain. Tällainen on laki, johon kyseiseen luokkaan kuuluva RCZ ja se yhtäläisesti kilpailee Audi TT ja BMW 1-sarjan coupen kanssa. Niin tyylikäs kaksiovinen auto, että voiko löytyä toista superautoa, jonka hinta olisi suurempi kuin Ranskalainen urheiluauto. Ehkä erikoisin osa tässä coupessa on hienovaraisesti kaareva takalasi ja kaksiosainen katto. Yhtä vaikuttavalta näyttää pyörän kotelot jotka ovat turvonneet.

Ulkoiset erot varusteltuun Peugeot RCZ R:n on verrattuna vakio varusteilla olevaan, ovat pienet. Etupuolelle jäähdyttimen ritilään on vain laitettu R-kirjain lisää, peräpäähän suunnittelijat ovat jo tehneet töitä kauemmin. Puskurissa on kaksi pakoputkea ja takaluukun päälle spoileriksi asennettiin suuri staattinen siipi. Myös auton voi tunnistaa yksinoikeudella 19 tuuman vanteista joissa on R kirjain, ja renkaiden koko on 235/40.

Luonnollisesti kaikki suuret muutokset eivät ole ulkopuolella, vaan myös piilossa sisällä. Peugeot RCZ R on varustettu 1,6 litraisella turbomoottorilla, jonka teho on nostettu 200 – 270 hevosvoimaan, kun taas suurin vääntömomentti on 330 Nm. Lisäksi moottorin puristussuhde nousi 9,2:1 ja päivityksen sai myös kiertokanget jotka on kuulalaakeroidut ja tämä auttaa kestämään paremmin lisääntyvää rasitusta.

Kaikki parannukset jotka tehtiin Mahle Motorsportin kanssa, on nähtävissä. Peugeot RCZ R kiihtyy 0-100km/h 5,9 sekunnissa, joka on 1,5 sekuntia nopeampi kuin 200 hevosvoimaisella mallilla, ja huippunopeus on rajoitettu perinteiseen 250km/h.

Tiedot: AUTONosat24.fi
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
On kai tuo vedetty vain suoraan göögle tränsläättorin läpi? Ranska/englanti -> suomi? Toisaalta tekstissä ei ole sellaisia virheitä mitä automaattikäännöksissä tuppaa olemaan.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Täällä sitä vaan pilkataan. Miettii jo laukkuleroy olisiko Sunny Car Center ollut parempi paikka masseille.

 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
En tiijä onko.
Antti hommaa sponssin joka ei sponssaa kuukausiin. Ja sitten kun sponssaa niin ... no ei tätäkään voi sponssaamiseksi kutsua. Seuraavaksi maksellaan taas porukalla serverimaksuja. Tai ne maksaa jotka jaksaa.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Onnistunutta sponssausta. Porukka puhuu ja minä jopa avasin sivuston.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Tänään meillä on koeajossa rakastettu monille Korealaisille crossover KIA Sportage, ulkonäkö joka toi autoon ilmiömäisen suosion.

Oikeastaan tämän mallin historia alkoi jo vuonna 1993 – nimeen omaan kun KIA julkaisi historiassaan ensimmäisen crossoverin. Vaikka olemme tyytymättömiä ulkonäköön, auto poikkeaa korkealaatuisesta maastokelpoisuudestaan. Suosion ansiosta ensimmäisen sukupolven Sportage oli suuri suosio, että se mahdollisti pitkän linjan jopa yli 11 vuotta vuoteen 2004, jolloin toisen sukupolven Sportage julkaistiin. Ja kuten tiedämme, tuolloin oli olemassa ”kaksoisveli” Hyundai Tucson. Toisen sukopolven crossoveri sai myös laajaa suosiota ja sitä tuotettiin aina vuoteen 2010 asti. Vuonna 2010 alkoi KIA Spotagen elinkaari, eli kolmannen sukupolven auton, jonka ulkonäkö on täysin erilainen menneiden sukupolviin verrattuna. Ja tämä auto on meillä tänään testissä. Otimme koeajoon nelivedolla varustetun KIA Sportagen Prestige varusteilla hintaan 24 900 euroa. Autossa on 2,0 litrainen bensa moottori joka tuottaa 150 hevosvoimaa, ja vääntöä moottorissa on 191Nm ja varustettu myös kuusiportaisella automaattivaihteistolla.

Aloitamme tarkastuksen ulkopuolelta. Auto kun odottaa parkkipaikalla meitä, se näyttää tyylikkäältä ja on melko moderni. Sumuvalot on integroitu puskuriin, muotoillut sivulasit, sekä mustat muoviset elementit alhaalla renkaankoteloista puskureihin, luovat vakaasta kuvan ”kootusta” autosta. Silmäyksellä koko kuvaa autosta ei mitään mullistavia muutoksia, mutta omaperäistä jälkeä. Esimerkiksi emme aluksi huomanneet yhtäläisyyttä kuten esimerkiksi jäähdyttimen säleikkö ja tuulilasi. Mutta enemmän syventäviä ilmaantui mielenkiintoisia yksityiskohtia. Molemmat kappaleet ovat muotoiltu identtisesti – ylä- ja alaosa jäähdyttimen ritilästä ja yläosa tuulilasista. Ei vähemmän kiinnostavan näköinen takaosa korista. Takaosan valot on erikoisesti muotoiltu ja on kaksiosainen, yksi osa joka on takakontin luukussa ja toinen menee perän pintaa pitkin.

Tiedot: autonvaraosastore.fi
Minä ostaa haluta hyvä Kia sportage kaksoisveli.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Jos mulla olis ylimääräistä rahaa niin käyttäsin ne melko varmasti just siihen, että jossain nettiforumilla lukis tollasta settiä.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Saisko täältä sponssausta, kun tarttisin varaosia?
 
Ylös