Verenluovutus

Kuinka usein luovutat verta?

  • Aina kun mahdollista

    Äänet: 8 7,4%
  • Muutaman kerran vuodessa

    Äänet: 10 9,3%
  • Kerran vuoteen

    Äänet: 3 2,8%
  • Harvemmin

    Äänet: 7 6,5%
  • Jäänyt moinen / voisin harkita aloittamista

    Äänet: 26 24,1%
  • En luovuta, vaikka saisin

    Äänet: 26 24,1%
  • En saa luovuttaa

    Äänet: 14 13,0%
  • Olen verenimijä tm hassuttelu-vastaus

    Äänet: 14 13,0%

  • Äänestäjiä yhteensä
    108

Estate

Well-known member
Liittynyt
23.11.2001
Viestit
11920
En ole vielä luovuttanut verta, mutta suunnitelmissa on. Dipolissa voisi tuon asian tänään hoitaa. Olisi kyllä voinut eilenkin, mutta oli vähän heikko olo... :rolleyes:
Homma hoidettu!
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Intissä kerran luovutin, mutta ei ole mun hommia. Tulee helvetin huono olo, treeni ei kulje ja mulla on muutenkin surkee hemoglobiiniarvo, että ei sillä varmaan tee vitunka vertaa. Tai edes vitun verta.:thumbfh:
 

Enrique

Well-known member
Liittynyt
18.12.2002
Viestit
1913
Kuukausi sitten viimeksi. 8 kertaa taitaa olla nyt yhteensä koossa. Kuukauden päästä kertaalleen, ja sitten tuleekin ainakin 6kk tauko, jos käy piirtämässä itseensä kuvan neulalla.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24209
Sijainti
lappeen Ranta
Aina kun mahdollista.

Jopa siinä määrin, että tuppaan yleensä menemään päivän verran liian aikaisin kun käytän rautanappilootan riittoisuutta ajastimena. Syön luovutuksen yhteydessä saatuja rautatabletteja joka toinen päivä koska otan vain yhden lootan (sisältää 30 tabua) niitä nappeja. Kun viimeinen on syöty niin pitäisi jättää vielä yksi päivä väliin ennen luovutusta jotta tulisi 60 päivää luovutusten väliin, mutta en vaan malta odottaa ja sitten teen hukkareissun.

Hemoglobiini on yleensä 165 tienoilla, ennätys on 176 ja alimmillaan on ollut 153.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24209
Sijainti
lappeen Ranta
Et oo sit hiihtouraa ajatellu?
Eipä oo isommin sen suuntaisia suunnitelmia ollut kun ei meikäläisessä oikein muuta urheilullista ole kuin toi hemoglobiini. Voishan tota verta tietysti sillä hemohessillä laimennella niin pääsis ainakin lööppeihin.
 

Janne A.

Well-known member
Liittynyt
13.2.2006
Viestit
541
Sijainti
Mäntsälä
3-4 kertaa vuodessa luovutan. Auttaa asiaan, kun mutsi on ollut veripalvelulla 30v duunissa , ja patistanut luovuttamaan verta... No saa siellä hyvää kahveeta ja kolmioleipää luovuttamisen jälkeen niin mikä ettei :ahem:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
En luovuta. Kun on ollut jatkuvasti viitisentoista kiloa alipainoinen ja jossain määrin nestehukkaisessa tilassa, niin ei ole houkuttanut oma-aloitteisesti mennä. Silloin, kun on yritetty järjestetysti (armeija, duuni), olen ollut aina lääkekuurilla.
 

Minka67

Satunnainen jahkailija
Liittynyt
14.12.2000
Viestit
1861
Sijainti
Kuopio
Käyn aina kun mahdollista luovuttamassa kun toi hb meinaa nousta liiaan korkeelle.
 

Estate

Well-known member
Liittynyt
23.11.2001
Viestit
11920
Kävin tänään kolmannen kerran elämässäni luovuttamassa verta. Hemoglobiini oli ihan sillä hilkulla, että kelpasin (otettiin muutamaan kertaan) ja haastattelija joutui kolleegaltaan vielä tarkistamaan, olenko sopiva luovuttajaksi, kun kerroin toukokuisesta pyörtymisestäni / tajunnan menetyksestä. Sitten, kun pääsin itse luovutukseen asti, ja hoitaja kysyi, kummasta kädestä, joudin vielä näyttämään toista, jossa verisuonet olivat vieläkin huonommin esillä. Loppujen lopuksi veri tuli ihan hyvin ja pussin täydeltä.

Lueskelin tässä nyt Veripalvelun sivuilta tuosta luuytimen luovutuksesta. Miespuoliset luovuttajat olisivat kyllä ilmeisesti enemmän tarpeeseen kuin me naiset, ja vuosittain on 500:n raja, kuinka monta uutta voidaan ottaa.
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
Vuoronumerolla 72 tuli luovutettua verta tänään.

Hemohessit oli 160.

Enkä pyörtynyt, vaikka nälkä olikin, enkä ehtinyt edes käydä syömässä.
 

Ode

Maailmanlupaus
Liittynyt
7.6.2008
Viestit
4178
Sijainti
Oulu
En luovuttaisi verta. Kyllä sitä on jo tarpeeksi pumpattu ihmisistä.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Ei ole kutsuttu luovutukseen, joten en koe tarpeelliseksi ottaa itse asioista selvää miten luovutus edes onnistuisi. Kyllä ne saa tarvittaessa rekrytoitua lisää luovuttajia jos oikeasti tarvitsevat.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Viimeksi oli hermoglobiini 145.

Rautakuurin ja vitamiinien jälkeen.:rolleyes::nope:
 

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
Vajaat 10 kertaa olen luovuttanut. Hemoglobiini on aina korkealla, ennätys on 181, normaalisti 160-170.

Viime kerroilla SPR:n työntekijät ovat avautuneet ääneen siitä miten vähän heitä on per luovuttaja ja kehottaneet antamaan palautetta. Jonottamatta homma ei ole ainakaan Helsingin keskustassa yleensä onnistunut.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
En ole luovuttanut koskaan, mutta pitäisi kyllä.
On vain niin julmettu piikkikammo, etten tiedä kuinka sinne saisin itseni pakotetuksi.
 

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Liittynyt
23.4.2005
Viestit
4852
Sijainti
Vantaa
Mä olen luovuttanut verta yhden kerran. Syyskuussa 2001, kun olin asepalvelusta suorittamassa. Sai yhden päivän veeämteeällää siitä hyvästä.
 
Ylös