Verenluovutus

Kuinka usein luovutat verta?

  • Aina kun mahdollista

    Äänet: 8 7,4%
  • Muutaman kerran vuodessa

    Äänet: 10 9,3%
  • Kerran vuoteen

    Äänet: 3 2,8%
  • Harvemmin

    Äänet: 7 6,5%
  • Jäänyt moinen / voisin harkita aloittamista

    Äänet: 26 24,1%
  • En luovuta, vaikka saisin

    Äänet: 26 24,1%
  • En saa luovuttaa

    Äänet: 14 13,0%
  • Olen verenimijä tm hassuttelu-vastaus

    Äänet: 14 13,0%

  • Äänestäjiä yhteensä
    108

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Paljonka SPR sitten sinun lähteitten mukaan tienaa, kun menot vähennetään?
No siinähän se onkin, ettei siitä oikeastaan ole kellään tietoa. Juttu perustuu niihin entisiin SPR:n vapaehtoisiin, jotka ei enää edes kuse sinnepäin. Ovat sen verran järkyttyneitä kyseisen organisaation toimista.

Sen verran paljon siinä kuitenkin rahaa liikkuu, ettei se ihan nappi kauppaa ole. Mutta saahan siitä sentään pulla kahvit, kun käy luovuttamassa pussin verta puljulle, joka myy sen kalliilla hinnalla eteenpäin :rolleyes:

http://www.redcross.fi/ajankohtaista/uutiset/fi_FI/taloustiedote/

Tuolla vähän rahamääristä
 
Viimeksi muokattu:

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Liittynyt
9.3.1999
Viestit
20163
Sijainti
Konnektikuti
No siinähän se onkin, ettei siitä oikeastaan ole kellään tietoa. Juttu perustuu niihin entisiin SPR:n vapaehtoisiin, jotka ei enää edes kuse sinnepäin. Ovat sen verran järkyttyneitä kyseisen organisaation toimista.

Sen verran paljon siinä kuitenkin rahaa liikkuu, ettei se ihan nappi kauppaa ole. Mutta saahan siitä sentään pulla kahvit, kun käy luovuttamassa pussin verta puljulle, joka myy sen kalliilla hinnalla eteenpäin :rolleyes:

http://www.redcross.fi/ajankohtaista/uutiset/fi_FI/taloustiedote/

Tuolla vähän rahamääristä
Rupee oleen sen verran tiukkaa asiaa jäsen tmoilla, että suosittelen hakemaan dataa lässytyksen tueksi. Nyt heti.
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Juttu perustuu niihin entisiin SPR:n vapaehtoisiin, jotka ei enää edes kuse sinnepäin. Ovat sen verran järkyttyneitä kyseisen organisaation toimista.
Korostan ettei mulla ole ensikäden tietoa mutta jotenkin tää on helppo uskoa ainakin sen perusteella, mitä olen kuullut Pirkanmaan SPR:n toiminnasta. Ylimielinen, öykkärimäinen, törkeä, järkyttävä ovat muutamia adjektiiveja, joilla ko. lafkaa ja tekemisiään on kuvailtu. Itse siis en tiedä muuta kuin sen, että ainakin tsunami-katastrofi-hässäkkä oli (Pirkanmaan) SPR:lta aika heikkoa toimintaa.
 

K.Yrjola

Well-known member
Liittynyt
11.2.2000
Viestit
27899
Sijainti
Thunder Road
Korostan ettei mulla ole ensikäden tietoa mutta jotenkin tää on helppo uskoa ainakin sen perusteella, mitä olen kuullut Pirkanmaan SPR:n toiminnasta. Ylimielinen, öykkärimäinen, törkeä, järkyttävä ovat muutamia adjektiiveja, joilla ko. lafkaa ja tekemisiään on kuvailtu.
Mites toi Sorin piiri?
 

Estate

Well-known member
Liittynyt
23.11.2001
Viestit
11920
En ole vielä luovuttanut verta, mutta suunnitelmissa on. Dipolissa voisi tuon asian tänään hoitaa. Olisi kyllä voinut eilenkin, mutta oli vähän heikko olo... :rolleyes:
 

geiloord

Rajoittunut mieshenkilö
Liittynyt
17.4.2006
Viestit
1737
Sijainti
Suomi Finland
Sen verran on tota piikkikammoa meikäläisellä, että taju meinaa lähteä jo pelkästä ajatuksesta ja toikin lukemisesta. Ei kyllä ole tietoa, että haluaako kukaan edes mun verta, ei ole kukaan pyytänyt. Eli vastaan: EI HERU!
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Sen verran on tota piikkikammoa meikäläisellä, että taju meinaa lähteä jo pelkästä ajatuksesta ja toikin lukemisesta. Ei kyllä ole tietoa, että haluaako kukaan edes mun verta, ei ole kukaan pyytänyt. Eli vastaan: EI HERU!
Älä ala isottelemaan. :mad_old: Jos yksi hahmo käskee sut tekemään jotain, niin sähän teet....tai itket ja teet.:mad:
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Tää on vähän kinkkinen juttu.


Mä en voi ymmärtää sitä, että ihmiset luovuttavat verta korvauksetta yritykselle, siis SPR veripalveluun, joka tekee sillä bisnestä. Se siis ei ole mikään yleis hyödyllinen juttu, vaan sillä tehdään rahaa.
Yksi erittäin merkitttävä syy SPR'n veren hyvään laatuun on se, ettei korvausta makseta. Niissä maissa, missä maksetaan narkkarit, rupu-ukot yms poppoo käy luovuttamassa verta ihan ansaintamielessä. SIlloin kun rahaa on luvassa ko. poppoo ei niin kauheasti perusta mitä lappuun lääkityksestä, huumeiden käytöstä jne vastaa.

Ei se veren käsittely, testaaminen, pakkaaminen, varastointi, kuljetus jne ihan pelkästään vapaaehtoistoimin tapahdu, ihmiset tuppaavat yleensä haluavan kokopäivätöistä palkkaakin.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Sen verran on tota piikkikammoa meikäläisellä, että taju meinaa lähteä jo pelkästä ajatuksesta ja toikin lukemisesta. Ei kyllä ole tietoa, että haluaako kukaan edes mun verta, ei ole kukaan pyytänyt. Eli vastaan: EI HERU!
Samat perustelut löytyy itseltänikin. Nimim. kerran taju mennyt ja krampannut verikokeessa - riitti.
 
Viimeksi muokattu:

Melinda

Sponsored by Sam
Liittynyt
16.2.2003
Viestit
6280
Sijainti
Melko kaukana
Pyrin luovuttamaan niin usein kun laki sallii. Mulle on oikeastaan aika sama myydäänkö sitä eteenpäin vai annetaanko joululahjoina, pääasia että tarvitsevat saavat edes joskus (kyllä, tiedän että osa luovutetusta menee väkisinkin hukkaan). Saatte pitää kieroutuneena, mutta verenluovutus on mulle ihan mukava tapa viettää iltapäivää: paikallisessa veripalvelussa on hyvä ilmapiiri ja mukavat työntekijät, pulla on hyvää ja jää tyytyväinen olo. :ahem:
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
pääasia että tarvitsevat saavat edes joskus ... Saatte pitää kieroutuneena... on mulle ihan mukava tapa viettää iltapäivää: ... ja jää tyytyväinen olo. :ahem:
No niin kh-nörtit, lähettäkää privaa Melissalle.
 

geiloord

Rajoittunut mieshenkilö
Liittynyt
17.4.2006
Viestit
1737
Sijainti
Suomi Finland
Älä ala isottelemaan. :mad_old: Jos yksi hahmo käskee sut tekemään jotain, niin sähän teet....tai itket ja teet.:mad:
Eiköhän se tänään taas tule palautus maanpinnalle, jos sattuu eräs tuon postauksen lukemaan. Saattaa tulla verenluovutus kaulimen avulla nenän kautta :p
 

Moss

melkein mestari
Liittynyt
27.1.2008
Viestit
1546
Olen kuullut sanottavan, että voittaja ei koskaan luovuta, luovuttaja ei koskaan voita.
 
Ylös