Verizon Indycar Series 2015

Ovaali

Well-known member
Liittynyt
18.2.2007
Viestit
341
Eikös ne nyt kaikki sillä samalla Dallaralla aja?

En jaksa sinua yhtään. Tutustu tarkasti tämän vuoden sääntöihin ja uudistuksiin, eri aerokittien tuhansiin säätömahdollisuuksiin jne., jos aihe kiinnostaa.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
En jaksa sinua yhtään. Tutustu tarkasti tämän vuoden sääntöihin ja uudistuksiin, eri aerokittien tuhansiin säätömahdollisuuksiin jne., jos aihe kiinnostaa.
Ei riitä kiinnostus, mutta onhan se nyt vähän eri asia kuin kokonaan itse rakennetut autot kuitenkin.
 

Nzap

Well-known member
Liittynyt
13.12.2008
Viestit
806
Sijainti
Wrocław
Alku kyllä näytti huonolta, mutta hyvä kisahan tosta saatiin lopulta.

Montoyakin vielä näytti että taidot ja kovuus riittää.
Heti ansaittu voitto. Ainoastaan Powerin ohi meni pitstopeilla. Muut ohiteltiin sitten radalla.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9510
Sijainti
Helsinki
Kyllä oli viihdyttävä kisa, piti mennä kesken kisan nukkumaan :frown:.

Ohituksia, päätylevyjen lentelyä ja kunnon taistelua Montyn ja Powerin välillä, Tarkemman kuvan saa vilkaisemalla kisan kokonaisuudessaan.
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Kelpo kisahan siitä alun keltaisten jälkeen tuli.

En vielä ala aerokittejä täysin tuomitsemaan, mutten myöskään ole täysin vakuuttunut niiden erinomaisuudesta. Debris cautioneja paljon, kun on niin paljon kaikkia pikkusiivekkeitä. Toivottavasti kuskit oppivat hieman varomaan rikkomasta autojaan, muttei liikaa, ettei liian passiiviseksi mene. Ja ilmeisestikin kuskit ovat jo puhuneet seuraamisen vaikeutumisesta, minkä vaikutus tulee olemaan suurimmillaan moottoriradoilla. Toivottavasti kuitenkin nähdään hyvää kisailua, silloin voidaan sanoa, että aerokitit eivät menneet pieleen.

Itsellä alkaa jo silmä uusiin aerokitteihin tottua, tuo jotain aggressiivisuutta itseäni muuten suuremmin miellyttämättömään ulkonäkööön. Mutta vähän epäilen, erottaako nuo Chevyä ja Hondaa toivotulla tavalla. Moottorinkatteesta ne kyllä kauempaakin erottaa, mutta ei niiden designissa kyllä mitään erityisen Chevyä tai Hondaa ole.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9510
Sijainti
Helsinki
Mua noi "full course caution"it ei paljon haittaa. Noi uusintalähdöt ovat paljon viihdyttävämpiä kuin F1:kösen vastaavat.

Katoin vähän kuvaa tosta NOLA radasta. Ihan mukiinmenevältä näyttää.
https://www.youtube.com/watch?v=akT3-7_rN-s
Jenkkisarjoissa koko radan keltaiset ovat enemmän sääntö, kuin poikkeus. Turvva-auto radalle pienimmästäkin hiilikuidun palasesta.

Naiskatsoja loukkaantui St. Peterburgin kisassa, kuskit voisivat ajaa hieman varovaisemmin, jos aeropaketit ovat turvallisuusriski.
 

Ovaali

Well-known member
Liittynyt
18.2.2007
Viestit
341
Katoin vähän kuvaa tosta NOLA radasta. Ihan mukiinmenevältä näyttää.
https://www.youtube.com/watch?v=akT3-7_rN-s
IndyCar käyttää käsittääkseni aavistuksen tuosta eroavaa variaatiota: Ysin jälkeen ei tule tuota videolla näkyvää mehukasta ässää, vaan se vedetään suoraan kymppiin.

Melkoisen tyypillinen jenkkirata, vaikka tässä useimmille niin ominaisia korkeuseroja ei olekaan. "Hiukan" ränsistynyt mesta ilman hulppeita fasiliteetteja, mutta mikä hienointa, profiili kuljettajan (ja fanin) kannalta mitä mainioin. NOLAn voisi helposti kuvitella olevan rata F1 kalenterissa jossain vuosikymmenten takaa, mikä ei tässä tapauksessa ole tietenkään mikään huono juttu. Päinvastoin.

Se miten tuolla radalla pääsee toisesta ohi, onkin sitten ihan toinen juttu. Kolmoseen tai siihen kymppiin voisin kuvitella muutaman hyökkäyksen. Ykkösmutkakin vaikuttaa ohittamiseen liian nopealta.


 
Viimeksi muokattu:

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9510
Sijainti
Helsinki
IndyCar käyttää käsittääkseni aavistuksen tuosta eroavaa variaatiota: Ysin jälkeen ei tule tuota videolla näkyvää mehukasta ässää, vaan se vedetään suoraan kymppiin.

Melkoisen tyypillinen jenkkirata, vaikka tässä useimmille niin ominaisia korkeuseroja ei olekaan. "Hiukan" ränsistynyt mesta ilman hulppeita fasiliteetteja, mutta mikä hienointa, profiili kuljettajan (ja fanin) kannalta mitä mainioin. NOLAn voisi helposti kuvitella olevan rata F1 kalenterissa jossain vuosikymmenten takaa, mikä ei tässä tapauksessa ole tietenkään mikään huono juttu. Päinvastoin.

Se miten tuolla radalla pääsee toisesta ohi, onkin sitten ihan toinen juttu. Kolmoseen tai siihen kymppiin voisin kuvitella muutaman hyökkäyksen. Ykkösmutkakin vaikuttaa ohittamiseen liian nopealta.


Onboard-videosta saisi kunnon kuvan radasta.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9510
Sijainti
Helsinki
Tarkempi tiivistelmä Sunnuntain kisasta:

Paikallista aikaa noin kello viisi Floridan St. Petersburgissa Juan Pablo Montoya nousee punavalkeasta Penske-tallin autosta paperisilppusateessa kauden ensimmäisen Indycar-osakilpailun voittajana. Hän hyödynsi varikkopysähdykset ja säästeli oikeassa tilanteessa polttoainetta, jotta tallitoveri Will Power ei pääsisi ohi. Viikonloppu oli Penske-tallin hallintaa, sillä kaikki neljä kuljettajaa löytyy tulosluettelosta viiden parhaan joukosta.
Kisaa väritti uusien aerodynamiikkapakettien tuomat lisäsiivekkeet, jotka irtoilivat helposti kuljettajien hipaistessa toisiaan, jolloin turva-auto vieraili viisi kertaa radalla.

Kausi jatkuu kahden viikon kuluttua uudella New Orleansin radalla, joka luo yllätysmomentin, sillä milläkään tallilla ei ole testiajoista huolimatta etulyöntiasemaa.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4579
Sijainti
Salo
Ihan mielenkiinnolla odotan New Orleansin kisaa. Ei ole radasta itsellä juurikaan ennakkokäsitystä, niin sitä oppii aina jotain uutta. Markkinoinnissahan noilla on kieltämättä hieman Mardi Gras -henkeä.



Tänä vuonna itse ensimmäistä kertaa koskaan näen sitten livenä IndyCar-kisan. Koskaan ei ole edes tullut DW12-mallia livenä nähtyä, vanhempia Lola-Coswortheja on joskus tullut nähtyä näytösajoissa, mutta se ei ole ihan aito asia vielä. Tuli ostettua liput ja paddock access kesäkuulle Toronton osakilpailuun. Kanada kun on kiva maa ja Torontossa pärjää ilman vuokra-autoa, esim. Indyyn olisi pitänyt lentää Chicagon tai Detroitin kautta ja ajaa päälle +300 kilsaa pelipaikoille.
 

Nzap

Well-known member
Liittynyt
13.12.2008
Viestit
806
Sijainti
Wrocław
IndyCar käyttää käsittääkseni aavistuksen tuosta eroavaa variaatiota: Ysin jälkeen ei tule tuota videolla näkyvää mehukasta ässää, vaan se vedetään suoraan kymppiin.
En tuosta tiennytkään. Menin vain NOLAn sivuille ja sieltä katsoin että radan profiili vastaa onboardia.

Nuo S-mutkat olisi ollut hauska nähdä, mutta eiköhän enemmän ohitusmahdollisuuksia tuo suora anna.

Vielä Kimballin mietteet radasta:

https://www.youtube.com/watch?v=TTSL4XLrSdo
 
Viimeksi muokattu:

Nzap

Well-known member
Liittynyt
13.12.2008
Viestit
806
Sijainti
Wrocław
Chevy saanut 220pisteen rangaistuksen moottorikorjauksista St. Peten jälkeen.

Linkki uutiseen

Varmaan parempi heille näin kun ei tule mitään muita rangaistuksia (esim. aika-ajo penalttia).
 
Ylös