Verotus 2010

Juskanen

Naisilleninen
Sijainti
lähiö
Ansiotulojen määrä on Suomessa tabu. Tietääkö joku mistä tämä johtuu?
Tuo on kyllä jännä juttu. Ja ärsyttävä. Joillain (yleensä naisilla?) tuntuu myös olevan vaikea pyytää lisää liksaa, liittyyköhän se samaan? Mä kyllä uskallan kysyä palkankorotusta (ja pyydänkin sen kaks kertaa vuodessa), mutta on se vähän urpoa, kun ei yhtään tiedä mitä muut tiimissä saa. Tossa välipäivinä katselin myös yhtä duunia, johon olisin voinut hakea. Tuttu kaveri tekee siellä niitä hommia, ja kyselin tyypiltä palkkatasosta. Voi herrajjumala sitä kiertelyä ja kaartelua :jaska: Kertoi kyllä, että onhan sitä vastuuta ja että ei se ainakaan varmaankaan laskisi mun nykyiseen palkaan verrattuna, ellei mulla ole tosi hyvä palkka, ja kyllä se ehkä varmaan nousisi ja onhan tässä vastuutakin niin. Mikä prkl siinä on niin vaikeaa sanoa ääneen, varsinkin tollasessa tilanteessa, kun potentiaalinen hakija kyselee tutulta kaverilta? :doubtful: No, jäi se paikka sitten hakematta.

Estate

Well-known member
Ei tosiaan ole vielä uutta verokorttia minulle tullut.

Toivottavasti ei enää tule sellaista portaikkoverokorttia, kuin tähän asti on tullut...

EDIT: Niin tuli kyllä viime vuonna tilailtua (pariinkin otteeseen) uusi verokortti portaikkokortin tilalle.

Viimeksi muokattu:

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Ansiotulojen määrä on Suomessa tabu. Tietääkö joku mistä tämä johtuu?
Perisuomalaisesta kateudesta. Jos niistä kovin lörpöteltäisiin niin naapuri oltaisiin niin kateellisia kun naapuri tienaa 60 tonnia ja ite 20 tonnia.
Toinen on varmaan just tuo, varsinkin vanhemman polven, ihme nuukailu. Ei saisi missään nimessä kovinkaan rahoja "tuhlailla". Eikä herranen aika missään nimessä näkyä ulospäin että rahaa olisi vähäkään normaalitasoa enempää.

Sijainti
Oslo
Tuo on kyllä jännä juttu. Ja ärsyttävä. Joillain (yleensä naisilla?) tuntuu myös olevan vaikea pyytää lisää liksaa, liittyyköhän se samaan? Mä kyllä uskallan kysyä palkankorotusta (ja pyydänkin sen kaks kertaa vuodessa), mutta on se vähän urpoa, kun ei yhtään tiedä mitä muut tiimissä saa. Tossa välipäivinä katselin myös yhtä duunia, johon olisin voinut hakea. Tuttu kaveri tekee siellä niitä hommia, ja kyselin tyypiltä palkkatasosta. Voi herrajjumala sitä kiertelyä ja kaartelua :jaska: Kertoi kyllä, että onhan sitä vastuuta ja että ei se ainakaan varmaankaan laskisi mun nykyiseen palkaan verrattuna, ellei mulla ole tosi hyvä palkka, ja kyllä se ehkä varmaan nousisi ja onhan tässä vastuutakin niin. Mikä prkl siinä on niin vaikeaa sanoa ääneen, varsinkin tollasessa tilanteessa, kun potentiaalinen hakija kyselee tutulta kaverilta? :doubtful: No, jäi se paikka sitten hakematta.
Erinomainen kuvaus siitä miten ajattelin asianlaidan edelleenkin olevan.

Jotenkin väistämättä puskee mieleen ajatus, että ansiotulon määrä on suomalaiselle hyvin tärkeä indikaattori onnistumisesta elämässä ja jopa jollain tapaa ihmisarvon mittari? Vai mistä tässä on kysymys?

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Jotenkin väistämättä puskee mieleen ajatus, että ansiotulon määrä on suomalaiselle hyvin tärkeä indikaattori onnistumisesta elämässä ja jopa jollain tapaa ihmisarvon mittari? Vai mistä tässä on kysymys?
Siitä juuri. Suomalainen mittaa hyvin pitkälti asiat rahassa. Ei tosin päde ihan kaikkiin.

Juskanen

Naisilleninen
Sijainti
lähiö

Palkka on arvostuksen mittari? Kukapa haluaisi tietää olevansa huonompi työntekijä kuin kollega? :doubtful: Mutulla kyse on siitä, että pelätään tietää oman palkkatason olevan huono, tai että itse on jostain syystä palkkakuopassa.

No, minä oon keskituloinen suomalainen, voin myöntää. Ja naisena en edes häpeä sitä, koska mun euro on 70 senttiä vai miten se oli. Eli periaatteessa oikeesti tienaan enemmän kuin te jätkät!! :tongue:

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Voi olla juuri noin, mutta...

...kun ei kenellekään vahingossakaan kerrota, että kuinka paljon sitä nyt sitten tuleekaan rahaa tilille kerran kuukaudessa, niin miten sitä voi verrata itseään muihin, jotka eivät myöskään vahingossakaan kerro kuinka paljon sitä rahaa tulee tilille kerran kuukaudessa... ... :idea: Ostetaan uus auto velaksi niin naapuri luulee että tienaan kamalasti! :idea:

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Yhtä hyvin voisin kikkelin kuvankin sitten tänne lätkäistä, jos tuloni sentilleen lätkäisisin. Tuntuu henkilökohtaiselta.

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Aivan erinomaista johtopäätöksen vetelyä jälleen havaittavissa.

Epäilemättä asia on juuri niin, että koska suomalainen EI halua puhua tuloistaan, se johtuu siitä että asia on niin tärkeä. Jopa ihmisarvon mittari.

Missään tapauksessa kyseessä ei ole ainakaan sellainen asia, että suomalainen ei halua rehennellä rahoillaan, tuonhan voisi joku tulkita positiiviseksi asiaksi, ja sehän ei passaa.

Eikö yhtään hävetä?

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Mutta joukahainenhan voi aloittaa julkistukset, koska hänelle ansiotulon määrä ei ole tärkeä indikaattori onnistumisessa elämässä ja jollain tapaa ihmisarvon mittari. Meille asia on tabu, koska olemme häpeissämme ja epäonnistuneita jok'ikinen.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Pitäisiköhän maksaa pääomaveroa, kun sain tänään 5€ edestä pulloja edessä jonottaneelta? Hällä meni hermo jonotukseen ja kysyi haluanko putelit.