Videopelit/PC-pelit

Vihreä lippu

Well-known member
Liittynyt
9.10.2019
Viestit
752
Kertokaas jotain selain pelejä joita voi pelata tietokoneella. Aika vähissä taittavat nykyisellään olla sellaiset peli sivut joissa voi pelata muita pelaajia vastaan. Vai enkö vaan osaa etsiä.
 

Antti--91

Forza Schumi
Liittynyt
6.11.2009
Viestit
668
Sijainti
Turku
Tuossa mun pelinurkkaus: IMG 20201225 145600 (aijaa.com) 😄

Eniten on tullut autopeleistä pelattua varmaankin Forza seiskaa ja Dirt Rally 2.0. Ja löytyy myös Project Cars 2, jonka uratila oli sen verran tylsä että jäi kesken, mutta simulaattorimaisen luonteen takia on ihan kiva pelata joskus muuten vain.

Forzahan on jonkinlainen simcade, eli ei ihan täysiverinen simu, mutta ei nyt mitään arcade-rymistelyäkään gamepadilla. Parhaitahan nuo on kaveri(e)n kanssa pelattuna, ihan livenä ja yksittäisiä aika-ajovetoja ajellen, joita sitten kirjataan ruutuvihkoon 😁

Tuo Dirt Rally 2.0 vaikutti alkuun suorastaan vaikealta, mutta siihenkin pääsi sisään kunhan malttoi etsiä hyviä setuppeja netistä, hioa niitä omien mieltymysten suuntaan ja tahkota viikkohaasteita yms. joista tienaa pelin virtuaalivaluuttaa, millä omia autoja hankitaan ja korjataan. Ja tämä peli on muuten opettanut pirusti esim. autojen säätämisestä ja tekniikasta, ja sen autenttisuuden huomaa siinä, että samat yksinkertaiset fysiikan lait todellakin toimii pelissä ja oikeassa karting-autossa, vaikka täysin eri laji onkin kyseessä. Mutta tarkoitin tyyliin maavaran, aurauskulmien, välitysten yms. mekaanisen pidon vaikutusta. Varsinkin kun rattiohjaimella ajaa, luistonestot sun muut on poissa, ja näkymä on konepelliltä tai ohjaamosta. Vaikeustasoahan tuon uratilassa ei itse pysty määrittelemään, vaan siinä joko edetään eteenpäin tai jämähdetään tahkoamaan tiettyä tasoa, riippuen ihan kuinka hyvin ajat. Viisi niitä tasoja muistaakseni on, ja normaalissa rallissa olen keskimmäisellä eli Pro-tasolla ja rallycrossissa nelostasolla eli Elite.

Forzassa kivoja ratoja ovat ovaalit, tietyt katuradat ja moottoriradat, eivätkä autot valikoimasta heti lopu kesken. Omia suosikkeja on Indycarit ja C-ryhmän prototyypit esim. Porsche 956 yms. Tän pelin uratila on kyllä koluttu täysin läpi ja miljoonia on kuin Hamiltonilla ja autoja enemmän kuin Lawrence Strollilla 😂 Ja ehkä juuri sen takia kiinnostus Forzan pelaamiseen yksin on vähän hiipunut. Ja se verkkopelikin on vähän niin ja näin. Etevät kuskit ovat tosi hyviä, mutta sitten on aina näitä Maldonadoja jotka pilaa muidenkin kisan.

Sen sijaan tuo rallipeli on kyllä pirun koukuttava, melkeinpä joka ilta tulee jonkin verran pelattua eteenpäin. Ja pakko sanoa, että uskoisin esim. etuvetoisella autolla Ruotsissa ajaessa kehittävän jonkinlaisia refleksejä ja käsitystä auton käyttäytymisestä liukkaalla. Vaikka eihän niitä oppeja tietenkään siviililiikenteeseen sovelleta ihan suoraan, mutta noin perusperiaatteeltaan joku Opel Adam tai Peugeot 208 oikenee pelissä ihan samoilla metodeilla kuin Laguna millä ajan oikeassa elämässä. Ja siinä on myös se hyvä puoli, että kun saa päästellä vähän höyryjä ja hakea rajoja ruudun takaa, niin voi tieliikenteessä ottaa ihan iisisti eikä leikkiä mitään Teuvoa :D
 
Viimeksi muokattu:

Dzekoo

Well-known member
Liittynyt
13.11.2017
Viestit
881
Codemastersin F1 on kyllä kohtuullisen hyvä peli!
 

Vihreä lippu

Well-known member
Liittynyt
9.10.2019
Viestit
752
Onko tämä F12021 pc versio ostamisen arvoinen? Itse pelannut viimeksi jotain F1 2016 Ps4 konsolilla. Mitä mieltä olette tästä uusimasta F1 pelistä nimenomaan pc versiosta?
 

Dzekoo

Well-known member
Liittynyt
13.11.2017
Viestit
881
Onko tämä F12021 pc versio ostamisen arvoinen? Itse pelannut viimeksi jotain F1 2016 Ps4 konsolilla. Mitä mieltä olette tästä uusimasta F1 pelistä nimenomaan pc versiosta?
Eiköhän toi oo hyvä hankinta..mul on F120 PS4:selle ja on aika hyvä..hieno career-moodi ja hyvä pelattavuus..

Toki jotain huonoakin on..
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
2675
Onko tämä F12021 pc versio ostamisen arvoinen? Itse pelannut viimeksi jotain F1 2016 Ps4 konsolilla. Mitä mieltä olette tästä uusimasta F1 pelistä nimenomaan pc versiosta?
Mulla on toi F12020 pc versio. Hyvältä vaikuttaa, mutta en ole kovin syvällisesti perehtynyt asiaan, ajelen vain toisinaan rennosti time trialia.
 

Dzekoo

Well-known member
Liittynyt
13.11.2017
Viestit
881
Sopimusasiat on F120:ssa kyllä vähän oudot..

Alotin toisen kauden neljällä paalulla,2 voitolla ja 2 kolmossijalla ja sitten RedBull ei halunnukaan jatkaa mun sopimusta!
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
4630
Sopimusasiat on F120:ssa kyllä vähän oudot..

Alotin toisen kauden neljällä paalulla,2 voitolla ja 2 kolmossijalla ja sitten RedBull ei halunnukaan jatkaa mun sopimusta!
Liian pieni markkina-alue tai persoona epäsopiva PR hommiin.
 

Dzekoo

Well-known member
Liittynyt
13.11.2017
Viestit
881
Nythän on ilmestyny uus F1 Manager 2022..

Muutama vuos sit tuli Motorsport Manager,joka keräsi kehuja..
 

JuuZa

Kulttuurispesialisti
Liittynyt
22.4.2006
Viestit
2075
Katselin ettei tota tulevaa WRC peliä saakaan mun vanhalle konsolille niin sorruin pistämään Sonyn viimeisimmän konsolin tilaukseen. Levyasemallinen ps5 + jääkiekkopeli 499, ihan siedettävä kirpaisu jos tuosta on konsolia seuraavalle 10 vuodelle.
 

4stroke

Well-known member
Liittynyt
17.1.2010
Viestit
589
Assetti corza competitione. Itsekin rata ajoa harrastannena voin sanoa et mikään muu ei pääse edes lähelle
 
Ylös