Viimeinen tupakkipäivä kapakoissa

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Moe Szyslak sanoi:
Ei kaikeissa baareissa mene yhtä hyvin, vaikka ohjelma/tarjottava/paikka olisi ihan samanlaisia. Toiset vaan menestyy jostakin syystä paremmin kuin toiset.

Sinänsähän tupakkikieltohan voi vaikka yrittäjää aktivoidakin etsimään vaihtoehtoja entiseen kalja/tupakki-ohjelmaan. Näyttää ainakin mun mielestä lehtiä lukiessa olevan enämpi kaikenlaisia peli-iltoja yms. nykyään baareissa.
Jep, tätä juuri tarkoitin. Jos yrittäjä on innovatiivinen ja osaa hommansa, niin kyllä hän keksii jotain, jolla saa asiakkaita kuppilaansa. :)
Ja tosiaan haastetta tuo sekin, että sama juttu jossain paikassa ei välttämättä toimi yhtä hyvin kuin jossain toisessa.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Baariin mennään harjoittamaan paheita ja tekemään syntiä. Ainakin yrittämään. Siihen kuuluu olennaisesti hämäräperäisyys, juopuminen, rietasteluun houkutteleva rock-musiikki, huonot jutut ja röökinsavu.

Keski-ikäiset terveysintoilijat saavat minun puolestani kyllä syödä kanasalaattinsa ketjuravintoloissaan savuttakin. Mutta antakaa edes toisten hieman juopua ja savustua elämästä.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Knoukkari sanoi:
Baariin mennään harjoittamaan paheita ja tekemään syntiä. Ainakin yrittämään. Siihen kuuluu olennaisesti hämäräperäisyys, juopuminen, rietasteluun houkutteleva rock-musiikki, huonot jutut ja röökinsavu.

Keski-ikäiset terveysintoilijat saavat minun puolestani kyllä syödä kanasalaattinsa ketjuravintoloissaan savuttakin. Mutta antakaa edes toisten hieman juopua ja savustua elämästä.
Tai sitten voi vaan muuttaa maalle, tehdä remonttia ja urheilla hullun lailla.:ahem: :thumbup:
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Moe Szyslak sanoi:
Tai sitten voi vaan muuttaa maalle, tehdä remonttia ja urheilla hullun lailla.:ahem: :thumbup:
No mutta niinhän mä teenkin. Jo pitkälti yli puoli vuotta ilman alkoholia ja yli vuosi kapakittakin :eek:
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Sam sanoi:
No mutta niinhän mä teenkin. Jo pitkälti yli puoli vuotta ilman alkoholia ja yli vuosi kapakittakin :eek:
Vihannissa kun ihan heittäydytään hurjaksi, niin siellä syödään pitsaakin 2-3 kertaa vuodessa.:thumbfh:
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Moe Szyslak sanoi:
Tai sitten voi vaan muuttaa maalle, tehdä remonttia ja urheilla hullun lailla.:ahem: :thumbup:
Ilmanko osaan arvostaakin kapakkielämää! Hyvää seuraa, hyvää juomaa ja huonoja juttuja. :ahem:
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Moe Szyslak sanoi:
Vihannissa kun ihan heittäydytään hurjaksi, niin siellä syödään pitsaakin 2-3 kertaa vuodessa.:thumbfh:
Enkä ole edes Vihannissa syönyt vaan Oulaisissa. Ja kerran Oulussa, tuossa Suomen känttypääkaupungissa.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Knoukkari sanoi:
Ilmanko osaan arvostaakin kapakkielämää! Hyvää seuraa, hyvää juomaa ja huonoja juttuja. :ahem:
Mä olen ala-arvoista ravinteliseuraa. Kolleega söi ruoan kanssa ranskalaisia perunoita ja 2 tuoppi kaljaa horasi. Sitten vittuili mulle, kun juon aina jäävettä.:rolleyes:

Seuraavassa lauseessa valitteli kun vatta kasvaa. Eikä koskaan ole urheillut vissiin metriäkään.:eek:
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Knoukkari sanoi:
Enkä ole edes Vihannissa syönyt vaan Oulaisissa. Ja kerran Oulussa, tuossa Suomen känttypääkaupungissa.
Sanoovat notta olisi Pannussa hyvät pitsat. Ne juopoottelijat nimittäin.:ahem:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Knoukkari sanoi:
Baariin mennään harjoittamaan paheita ja tekemään syntiä. Ainakin yrittämään. Siihen kuuluu olennaisesti hämäräperäisyys, juopuminen, rietasteluun houkutteleva rock-musiikki, huonot jutut ja röökinsavu.

Keski-ikäiset terveysintoilijat saavat minun puolestani kyllä syödä kanasalaattinsa ketjuravintoloissaan savuttakin. Mutta antakaa edes toisten hieman juopua ja savustua elämästä.
85% suomalaisista on keski-ikäisiä terveysintoilijoita.. Miksi ihmeessä edes puhutaan ylipaino-ongelmista yms? :rolleyes:
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Sam sanoi:
Milloin lähdetään tuopposelle - tai kolmelle?
Kunhan palaan stadiin ja siirrän talon- ja koiranpitovastuun mutsille. :ahem:

Kuistilla jo kohta menossa, tosin vasta tuulensuojat ja villat kainalossa... paljastui muuten kuistin mattojen alta kauniisti kelottunut lankkulattia. Taida muuta kuin paneloida seinät ja katon ja vetää päälle jonkun valkean kuultomaalin. Pitääkin vähän värikartan kanssa katella sävyjä.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Moe Szyslak sanoi:
Mä olen ala-arvoista ravinteliseuraa. Kolleega söi ruoan kanssa ranskalaisia perunoita ja 2 tuoppi kaljaa horasi. Sitten vittuili mulle, kun juon aina jäävettä.:rolleyes:

Seuraavassa lauseessa valitteli kun vatta kasvaa. Eikä koskaan ole urheillut vissiin metriäkään.:eek:
Syöminen ja juopottelu on ihan eri asioita. Niiden samalle päivälle mahduttaminen vaatii ammattitaitoa, kellosepän tarkkuutta, taksia ja paksua lompuukia. Ja mieluusti tietoutta tyyliin Cella, Salve, Oiva sekä Sikala.
 

haju

Banned
Liittynyt
5.2.2006
Viestit
3208
Jacques sanoi:
Nyt alkaa kansakin olla tyytyväisiä tuohon lakiin.


85% kannattaa ravintoloiden savuttomuutta. Olkoon tutkimuksen virhemarginaali sitten mikä tahansa, niin kyllähän tuo osoittaa sen, että tämä laki on ollut onnistunut. :)
Juuri näin. Laki on osoittautunut oikein onnistuneeksi. Tuokin, että suurin osa tupakoitsijoistakin tulee suhtautumaan lakiin myönteisesti, oli ennustettavissa ulkomailta saaatujen kokemusten perusteella jo vuosi sitten:

joukahainen sanoi:
Hassua tässä hommassa on se että tupakoitsijat vastustavat asiaa jota mitä todennäköisimmin hetken päästä itse kannattavat. :tongue:

Esimerkiksi Ruotsissa ja Norjassa valtaosa tupakoitsijoista on tyytyväisiä ravintolatupakoinnin kieltämiseen, Ruotsissa luku on peräti 70%. Omat havaintoni Norjassa tukevat näitä tutkimustuloksia, en tunne enää ketään tupakoitsijaa joka olisi erityisen harmissaan tupakointikiellosta ravintoloissa, toisin oli laita ennen lain voimaanastumista.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
haju sanoi:
Juuri näin. Laki on osoittautunut oikein onnistuneeksi. Tuokin, että suurin osa tupakoitsijoistakin tulee suhtautumaan lakiin myönteisesti, oli ennustettavissa ulkomailta saaatujen kokemusten perusteella jo vuosi sitten:
Mikähän on ravintolan pitäjien kanta. Lain seuraukset näkyvät heidän tuloissaan.

On huomattavan paljon eri asia pitää lakia myönteisenä jos se ei näy omassa tulotasossa.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
jps sanoi:
Mikähän on ravintolan pitäjien kanta. Lain seuraukset näkyvät heidän tuloissaan.

On huomattavan paljon eri asia pitää lakia myönteisenä jos se ei näy omassa tulotasossa.
Mutta vahingonilohan on se kaikista paras ilo. Myönteinen jutut. :ahem:
 
Ylös