Viimeinen tupakkipäivä kapakoissa

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Oikeestiko täällä käytetään alkoholia argumenttina tupakkaa vastaan ja tupakan puolesta.

Mun mielestä ihminen saa tuprutella ihan vapaasti. Mutta jos tulee liian liki mua, niin saattaa saada nyrkistä. Tai saattaisi, jos uskaltaisin tuon mielihaluni toteuttaa.

Mutta ainakaan tupakoimalla ei vahingoita muita samoin kuin typeryyksiä nettifoorumille kirjoittelemalla.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Tärkeiden asioiden äärelle nyt!

Kuluttajavirasto:Lelukuvastot kirjeinä


Lelukuvastot pitäisi Kuluttajaviraston
mielestä lähettää koteihin vanhempien
nimellä kirjekuorissa. Näin varmistuisi
se,ettei markkinointi kohdistu lapsiin.

- Parempi olisi, että lelukuvastot
tulisivat vanhempien nimellä, jolloin
vanhemmat voivat itse päättää antavatko
ne lapsille vai ei
, sanoo Kuluttaja-
viraston lakimies Katri Väänänen.

Väänäsen mukaan alaikäisiin kohdistuvaa
markkinointia on arvosteltava
keskimääräistä tiukemmin, koska lapset
ovat alttiimpia markkinoinnille.

Hänen mielestään lapsiin kohdistuva
markkinointi on vanhempien päätös.
Vaikka vanhempiin ei kohdistu suoraa syöpäuhkaa, niin rahanmenoa on tässäkin vaarana.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
!

Vitsauksen suorittaminen

Lapselle, nuorelle, vaimolle tai konkubiinille on selkeästi ja rauhallisesti - ei vihassa huutaen - kerrottava, miksi häntä nyt rangaistaan. Vitsaniskujen määrä kannattaa myös sopia etukäteen.
Vitsattavan täytyy hakea vitsa itse ulkoa, mikäli sopiva metsikkö on lähellä. Muussa tapauksessa vanhemman on hankittava vitsat etukäteen.
Vitsaus tulee aina suorittaa paljaalle takapuolelle. Muut ruumiinosat eivät ole luotu vitsaukseen. Selkä, jalkapohjat jne. ovat arkoja paikkoja, kun taas pakaroissa on luonnostaan paksu lihas ja rasvakerros.
Vaatteiden läpi vitsa tehoaa huonosti, tai liiankin hyvin. Paljaalta iholta näkee heti vaikutuksen ja vältetään ihon rikkoutuminen.
Lapsi tai nuori laskee housunsa joko itse tai sitten vanhempi tekee sen varovasti (älä revi äläkä riuhdo - voit aiheuttaa vahinkoa). Muiden on riisuttava alaruumiinsa itse.


Vitsausasentoja

Pääsääntöisesti vitsattavan pitäisi itse asettua asentoon vapaaehtoisesti.
Paras vitsausasento on kokemuksen mukaan se, että vitsattava kumartuu oikealta puolen vanhemman syliin, reisien päälle (kristitty on aina oikeakätinen).
Vitsattava voi kumartua pöydän ylle.
Vitsattava käy konttausasentoon esim. vuoteelle.
Vitsattava on vatsallaan esim. vuoteella. Tämä ei ole suositeltava asento, koska vitsa ei osu parhaisiin kohtiin ja selkä ja munuaisten seutu ovat vaarassa.
Lapsi voidaan vitsata myös hänen seisoessaan - mutta tämä on hankalampaa ja epätarkempaa. Tässä on myös samat viat kuin edellisessä asennossa.
Ennen vanhaan käytettiin usein asentoa, jossa lapsi polvistui, ja vanhempi otti hänen päänsä jalkojen väliin. Tässä asennossa voi vitsata lähinnä selkää, joten tätä ei suositella. Jos lapsi vastustelee ankarasti, tämä asento voi kuitenkin toimia.
Edistyneet vanhemmat voivat myös hankkia erityisen pehmustetun telineen, jossa on käsi- ja jalkaremmit. Tällaisella välineellä lapsi saadaan täysin liikkumattomaksi ja kuritus sujuu turvallisesti.
On hyvä, jos toinenkin vanhempi on paikalla pitelemässä vitsattavaa kiinni. Tämä estää vääntelehtimiset ja pakoyritykset.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Hätkähdyttävä ennuste:

Suomi voi olla savuton vuonna 2040



Keskiviikko 21.11.2012 klo 12.52 (päivitetty klo 13.32)

Tupakoinnin suosio on romahtanut 2000-luvulla, kertoo Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen laaja väestötutkimus.


Varsinkin miehet ovat vähentäneet tupakointia. Esimerkiksi 30-44-vuotiaista miehistä tupakoi kymmenkunta vuotta sitten joka kolmas, viime vuonna enää noin viidennes.

Tutkijat uskovat, että tavoite savuttomasta Suomesta voi toteutua vuoteen 2040 mennessä, jos suuntaus jatkuu.
78% ei uskonut pollissa tämän toteutuvan. Mutta voivat olla jo kanttuvei itse, siinä vaiheessa.

Kuten myös sivuunkirjoittanut.:eek:
 

Örfil

Guest
Hyväksyn tupakoinnin vain jos tupakka on a) sähkötupakka ja b) siinä on aurinkokenno virtalähteenä tai c) vaihtoehtona käsin veivattava dynamo.

Näin se on kestävän kehityksen tupakointia :ahem:
 
Ylös