VIINAPÄÄ!

Onko sinulla hyvä viinapää?

• No on!

Äänet: 30 34,9%
  • No ei!

Äänet: 34 39,5%
  • Enpäs tiedä, kun en viinaksiin koske.

Äänet: 22 25,6%

• Äänestäjiä yhteensä
    86

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Mitenköhän semmoinen hyvä viinapää määritellään? :confused:

Vastasin kuitenkin varmuuden vuoksi että on, en mä oo vielä kahden viinipullon jälkeen teholla enkä edes makuulla :rolleyes:

...paitti jos osuu päähän :(

Vilperi

Välimallin jätkä
Sijainti
Tampere
Kyllä se on melkeinpä niin huono kun voi olla. Yleensä kun lähen baariin niin pohjille tulee vetastua tommonen lasten kossu (0,35 l) ja se piisaakin sitten meikäläiselle. Toki baarissa tulee vielä vähän otettua. Mutta kai se on parempi noin päin kun että tarvis se litran leka kietasta kurkkuun.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
OoPee sanoi:

Vastasin kuitenkin varmuuden vuoksi että on, en mä oo vielä kahden viinipullon jälkeen teholla enkä edes makuulla :rolleyes:

...paitti jos osuu päähän :(
Menee joo, mutta en mä ainakaa pitäis sillon vielä viinapäätä hyvänä... tossakin on varmaan jokaisella vähän omat mieltymyksensä, että kui o.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Toisaalta en kyllä uskalla mennä sanomaankaan kauheesti hyvistä viinapäistä mitään. Sisko ainaki on semmonen tinttaaja, että aina se viimesen pystyssä on...

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Vilperi sanoi:
Kyllä se on melkeinpä niin huono kun voi olla. Yleensä kun lähen baariin niin pohjille tulee vetastua tommonen lasten kossu (0,35 l) ja se piisaakin sitten meikäläiselle. Toki baarissa tulee vielä vähän otettua. Mutta kai se on parempi noin päin kun että tarvis se litran leka kietasta kurkkuun.
Mun käsitys huonosta viinapäästä ei kyllä oo se, että pystyy juomaan n. 9 ravintola-annosta ja sen jälkeen vielä muutaman päälle :rolleyes:

Ellet sitten oo ton jälkeen kyntökunnossa.

Captain Howdy

Well-known member
Viimeksi kun otin, minut kannettiin räkättävänä kusipäänä kainaloista kannatellen ulos ravintolasta sen jälkeen kun olin heittänyt tuopin seinään ja potkinut wc:n oven kahvaa aika paljon. Syy: 2-3 kpl viinapaukkuja. Pelkällä oluella minussa pysyy järki ja maltti, mutta terävä viina ajaa ulos kenkkupetterin.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Dominic sanoi:
Menee joo, mutta en mä ainakaa pitäis sillon vielä viinapäätä hyvänä... tossakin on varmaan jokaisella vähän omat mieltymyksensä, että kui o.
No se on vähän vaikee sanoa, kun ei oo enää semmosta pakonomaista tarvetta, että pitäis kokeilla paljonko uppoo ennen tipahtamista ;)

Sen tiedän, että parikymppisenä tipahdin aika vakuuttavasti, kun join yhden oluen jälkeen 19 tequilaa (ravintola-annoksia) 90 minuutissa raakana. En tosin ihan heti, omin jaloin kävelin vielä kämpille. Ton jälkeen ei oo varsinaisesti tullu enää ettittyä niitä rajojaan :rolleyes:

Viimeksi muokattu:

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Kerran kavereiden kanssa (olin muistaakseni 19 tai 20v tuolloin), mentiin baariin juomaan Stuga-shotteja. Mitäs niissä nyt on 40 vai 60% :confused: .. jatkuvalla syötöllä niitä pöytään tuli. Kovin kirkkaita mielikuvia ei ole montako noita tuli vedettyä, luultavasti jotain 5-8 kpl. Hyvillä mielin istuin iltaa siinä... ja sit.... naps.... seuraava muistikuva olikin ku väänsin pitkää sylkeä pöydän taakse... olin jossain vaiheessa vaihtanut puoltakin pöydässä... tästä en muista yhtään mitään. Yritin jossain vaiheessa kavereille sanoa, että nyt on tosi paha olo, että pitäis päästä pois, mutta eihän ne mihinkään ollu lähdössä.. ja niimmä kyhjötin liikkumattomana siellä takapenkissä vailla järjen häivää ja toivoin kuolemaa. Lopulta kiltti portsari tuli kehottamaan ulkoilmaa ja pääsin kotia. Taksimatkalla piti kerran heittää laattaa. Onneks sattu just olemaan risteys ni auto oli pysähkyksis.

Puuh, sen jälkeen o jääny väkevät käytännössä kokonaan pois. :thumbup:

Muistaakseni tuon episodin jälkeen tuli parin vuoden tauko baareihin. :nope:

Vilperi

Välimallin jätkä
Sijainti
Tampere
OoPee sanoi:
Mun käsitys huonosta viinapäästä ei kyllä oo se, että pystyy juomaan n. 9 ravintola-annosta ja sen jälkeen vielä muutaman päälle :rolleyes:

Ellet sitten oo ton jälkeen kyntökunnossa.
Kyllä sitä on joka kerta omin jaloin baarista pois kävelty. Välillä on ton kossupullon jälkeen pätkässy alkuillasta filmin osittain että taitaa siinäkin olla ihan hitusen liikaa, mutta ei sitä tippaa viitti sinne pohjalle jättää.

Lähinnä suhteutin ton viinapään noin muuten kaveripiiriin jossa melkein jamppa kuin jamppa pystyy ottaan enämpi viinaa olematta silti samanlaisessa kunnossa. Mutta en toisaalta mikään kovin iso kaveri olekaan (185 cm ja 70 kg).

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
Nojaa kaitse on ihan ok kun 0.7l viinapotun jälkeen oon vielä tolkuissani, riippuu siitä tosin että kuinka nopeasti sen kumoaa. Tuossa kesällä kun oli toi kunto vähän parempi ni ei tahtonu se nollaseiska pottu riittää pohjiks, tarvi vähän ottaa kaljaa päälle. :rolleyes:

Vesku

Maatalousneuvos
Sopiva viinapää!
Parit kolmet kaljat/siiderit +puolikas kossusta pohjille, niin vielä sopii ravintelissa 5-8 annosta nätisti! Illan pituudesta riippuen! Ei nujakointia + remuamista koskaan, ei örveltämistä ja valssitkit menee oikein! Viinifestifaaleilla ei aina pysy"rätingissä", se kolmas pullo on yleensä liikaa... Paukut ja oluet yms pystyy hahmottamaan hyvin, kuinka paljon on ottanut, mutta viineistä ei ota selvää selvä Erkkikään!

Rajat piti oppia nuorempana, eikä ole tarvetta niitä enää etsiä! :thumbup:

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Kyllä 0,5l viinapullon/12packin jälkeen baarissa tulee vielä kaljaa juotua. Sitten jos kittaan liian nopsaan tai enämpi, niin muisti menee, mutta silti pystyn koko illan olemaan tolpillani ja olemaan seurallinen..

Tequila on ainut mikä nistää nupin über nopsaan tillin tallin. Neljästi olen tequila-kännit ottanut. Puolikas pullo ja sitten kahden paukun jälkeen seuraava muistikuva on herääminen seuraavana päivänä (baariin kyllä olen päässyt joka kerta, vaikken reissua muistakaan).

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Tosiaan, 2 viinipulloa menis varmaan, mutta 12pack olutta... out of the question. Tietysti jos on aikaa niitä lipittää ni kyl ne sitten menee. :rolleyes:

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
Eipä muuten kannata sitten kauhistalla kun hahmot Jmt, SamiJ ja RK-62 kertovat, että minkä määrän viinaa vaativat ennen kuin ovat juovuksissa. :nope:

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
riippuen päivästä.. noh, tiedä sitten miten se hyvä viunapää määritellään :) Mutta vastasin että kyllä. Harvoin sitä viunaa niin paljon on että ei sitä kaikkea saisi tuhottua :)

Observer

Well-known member
Ihan riittävän hyvä, vähän huonompikin kelpais niin ei menis rahaakaan juomiseen niin paljon. Pohjiksi menee yleensä semmonen kossupulloa vastaava määrä alkoholia enkä tule siitä vielä kovin pahaan kuntoon. :dunno:

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
OoPee sanoi:
Hyvän viinapään omaava pystyy suoritukseen "viis miestä ja vartti". Juo viis miestä pöydän alle ja jatkaa vielä varmuuden vuoksi vartin.