BRITISH AMERICAN RACING team principal David Richards has specifically rejected any contractually possibility of Jacques Villeneuve leaving the team in a swap deal with Renault driver Jenson Button.
There had been much speculation in F1 circles that the 1997 world champion wanted out after being dismayed by the replacement of his personal manager and mentor Craig Pollock in the role of BAR team principal. However, it seems that Villeneuve has no out clause in his contract and, in any event, seems guardedly impressed by the initial promise displayed by the new BAR-Honda 004 at its first test in Barcelona this past week.
Nevertheless, Button's position at Renault is known to be shaky. Sources close to Flavio Briatore hint that he would like to drop the 22-year-old Englishman as quickly as possible in order to replace him with Spanish rising star Fernando Alonso.
Grandprix.com
Turha on syyttää kuskia keskinkertaisista sijoituksista. Miäti nyt vähän!!!!!!!!!!Originally posted by Roboo:
<STRONG>Ettei vaan BAR olisi ainoa talli, joka suostuu maksamaan JV:n vaatimia summia keskinkertaisista sijoituksista. Siinä sitä on motivaation lähdettä kerrakseen.</STRONG>
No just..!Originally posted by Jacques:
<STRONG>Hinnoitteleehan Schumikin itsensä niin korkealle vaikka on korkeintaan samaa tasoa kuin Villeneuve. </STRONG>
Hinta-laatusuhteesta puheenollen Jenson saa ihan liikaa rahaa ajamisesta vaikka maksaisi tallipaikastaan.Originally posted by tania:
<STRONG>Sanokaa mitä sanotte, mutta kyllä se Jenson Button kuuluu Formula ykkösten parhaimpiin kuljettajiin. Minun mielestäni.</STRONG>
Voihan se olla näinkin, mutta viime vuodet ovat osoittaneet että sopimuksiin kirjoitetaan äkkiä "out-clause" tarpeen tullen. Yleensä tämä tapahtuu rahalla tyyliin Kimi tai HHF (jälkimmäisen tapauksen loppuratkaisu on tosin vielä näkemättä...).Originally posted by Roboo:
<STRONG>However, it seems that Villeneuve has no out clause in his contract </STRONG>
Ahaa, sori ymmärsin vain väärin. Itse tarkoitin että Villeneuven palkka on ansaittu suhteessa ajotaitoihin, esim huipputallissa hän olisi oikeutettu saamaan samaa palkkaa kuin nyt BARilla. Mutta joo tietenkin pienten tallien on karsittava kuskien palkoissa. Mutta käsittääkseni BAR ja Renault ei ole talouksiltaan kovin pieniä ja Renaultin lasken muutenkin huipputallien joukkoon..Originally posted by Roboo:
<STRONG>Lopetetaanpas nyt se puheiden vääristely siellä. En ole puhunut mitään huonosta laadustakaan, vaan laadusta suhteessa hintaan.
Ylipäätään keskikastin tallien ei ole kovin mielekästä maksaa älyttömiä palkkoja, koska saavutetut lisäpisteet/uhratut lisäeurot jäävät kyllä joka tapauksessa varsin pieniksi. Kärkitiimit sen sijaan pystyvät onnistuessaan kohottamaan em. tunnusluvun huomattavasti korkeammalle tasolle, koska pisteitä on jaossa enemmän. Toki kisa on tiukkaa juuri tuossa sijoista 4-8, mutta edes kipuaminen ylös tuolla välillä tuskin tuo palkkoihin menetettyjä euroja takaisin, puhumattakaan mistään tuotoista.
BAR uskoi nousevansa nopeasti F1-maailman huipulle. Tämän takia uskon tallin maksaneen alunperin Villeneuvelle hurjia summia. Nyt sitten keskikastissa tarpoessa nuo pennoset ovat menneet aika pitkälti hukkaan. Siis ei Villeneuve huonosti ole ajanut, mutta halvemmalla, tasokkaalla kuskilla, tyyliin Fisichella, Trulli tai Heidfeld, ei taatusti pistepussi olisi kovinkaan paljon pienempi. Sen sijaan talous voisi paremmin. Siihen en sitten ota kantaa, mikä on ollut Villeneuven vaikutus auton huonouteen.
Ei minulla mitään ole sitä vastaan, että BAR maksaa, mitä maksaa. Muut saman tason tiimit sitä vaan eivät tee. Kysyntä ja tarjonta ovat kuitenkin kohdanneet tuollakin hinnalla, joten olkoon kaikki rahat ansaittu.</STRONG>
Tota varmistetaampa asia, siis parhaimpiin, vai parhaimman näkösiin........Originally posted by tania:
<STRONG>Sanokaa mitä sanotte, mutta kyllä se Jenson Button kuuluu Formula ykkösten parhaimpiin kuljettajiin. Minun mielestäni.</STRONG>
Originally posted by jaska:
<STRONG>
Tota varmistetaampa asia, siis parhaimpiin, vai parhaimman näkösiin........
Ett silleen!!!!!!!!!</STRONG>
Häkkinen osoitti sitkeyttä, vaikka McLaren ui syvällä suossa 94-97!Omasta mielestäni Villeneuvella riittää edelleen nälkää. Osoittaa erityistä vahvuutta pysyä noinkin sitkeästi samassa tallissa? Kuka muu olisi moisten vastoinkäymisten jälkeen edelleen samassa tallissa neljättä kautta? Kyllä samassa tilanteessa kenen tahansa huippukuskin motivaatio olisi horjunut. Varsinkin kun joutui tilanteeseen lähes suoraan huipulta....