Villeneuve/Coulthard Williamsille?

Oho

Senile membrane
Liittynyt
3.1.2000
Viestit
2357
Sijainti
Lounaalla
JT sanoi:

Oho: Kyllähän se on nähty, että ei Villeneuve eikä Häkkinenkään pystynyt voittoihin silloin, kun alla ei ollut voittaja-autoa.
Ave !!!

Niin, voittaja-auton määritelmän mukainen kriteeri on, että sillä voitetaan, joten tuo toteamus on truismi eikä kerro juurikaan siitä kuinka Häkkinen tai Villeneuve olisivat vuosien mittaan pärjänneet Fisichellan käytössä olleella kalustolla.

Tosin voittaja-autolla elämöinti on vuosien mittaan ollut standardiargumetti Häkkisen vähättelemiseksi ettei siinä mitään uutta ole.

Sinänsä väite voi pitää paikkansa mutta mitään hyviä syitä siis kovinkaan painavia perusteita sen esittämiselle mä en ainakaan näe.

- Oho -
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Kilpa-autostahan tulee voittaja-auto silloin kun sillä voitetaan kisa...Siinä mielessä varmaan vähän huono käsite tällaiseen keskusteluun. Mutta se on totta, että nillä autoilla millä Mika ja Jacques voittivat kisoja, voittivat myös heidän tallitoverinsa. Että siinä mielessä nämä autot olivat varmasti ainakin osassa eri kausien kisoja ehdottomia voittaja-autoja.
 

JT

Well-known member
Liittynyt
24.11.2003
Viestit
386
Jos vielä jatketaan siitä mihin pmv jäi, niin esimerkiksi vuoden 1996 Ferrari oli voittaja-auto vain ja ainoastaan Schumacherin käsissä. Jopa kahtena seuraavana vuonna aika harvassa olisivat olleet ne kuskit, jotka olisivat Ferrarilla yltäneet läheskään vastaavaan menestykseen. Samaten McLarenista teki vuonna 1993 voittaja-auton vain se seikka, että kuskina oli eräs Ayrton Senna.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Niin vähentääkö kuljettajan arvoa käytössä oleva sarjan selvästi paras auto?

Ei ainakaan Sennan, Prostin, Mansellin, Häkkisen, Villeneuven, M.Schumacherin kohdalla

Sarjan ylivoimasimmalla autolla ajaessa ei ole voitettavaa, ainoastaan hävittävää.Jos voitat se on luonnollista, jos häviät olet surkea kuljettaja.No mm juuri, Häkkinen, Villeneuve ja Schumacher ovat mestaruudet kuitenneet parhaalla autolla ajaessaan mutta tehneet myös kaikille selväksi muita paremmat taitonsa huonommallakin kalustolla joten tuon ei pitäisi aiheuttaa jossittelua.

Olihan tallikavereilla käytössä sama kalusto mutta tulokset olivat kuitenkin reilusti huonompia kuin edellä mainituilla.
 

mn97

Banned
Liittynyt
25.1.2004
Viestit
1707
:)

Minä kuulun kanssa siihen kategoriaan, joka jaksaa vielä uskoa kuljettajan merkitykseen enemmän kuin keskimäärin monet muut ainakin pitkässä juoksussa. Toki hyvä tiimi on aina kaiken a ja ö.

Fisichellasta

Lahjakkuutta on aina löytynyt ja mies on yllätysvalmis mikäli paikka löytyy. Lähinnä on pistänyt silmään sellainen epätasaisuus. Lähes tulkoon joka kauteen on mahtunut muutama aivan huippusuoritus, mitkä aina muistetaankin medioissa. Se mikä yleensä on jäänyt huomaamatta on se, että miehen muut suoritukset kauden aikana ovat olleet todella aneemisia. Täältä kotisohvalta katsottuna on näyttänytkin siltä, että on puuttunut sellainen pitkäjänteisyys ja kova työmoraali. Ehkä mies on kuitenkin kehittynyt tälläkin sektorilla viime vuosina.

Webberistä

Yhdellä sanalla sanottuna "yliarvostettu". Lähinnä muutaman sensaatiomaisen aika-ajo suoritukseksen takia maikkarin "asiantuntijatiimikin" on mennyt aivan sekaisin.
Tarkemmin kun katsoo niin ei edes aika-ajo suoritukset ole olleet keskimäärin kovin kummoisia puhumattakaan kisasuorituksista. Se, että pystyy ajamaan yhden loistavan kisan kaudessa, ei ole kovinkaan kummoinen suoritus. Siihen on pystynyt aikojen saatossa lähes tulkoon jokainen kuski, jotka ovat ykkösiin päässeet muutenkin kuin rahan avulla. Kun vielä pikkulinnut ovat laulaneet, että se jaggen tallipolitiikka on ollu hyvin Webber myönteinen niin...
 

Andy1

Well-known member
Liittynyt
10.1.2001
Viestit
238
Sijainti
Vantaa, Finland
Siis juuri tuota en ole ikinä ymmärtänyt Fisichella/Villeneuve -vertailussa. Villeneuvelta ei koskaan tunnuta muistavan hyviä suorituksia - BAR-aikaan tuskin edes huomattiin niitä. Jos sen sijaan tuli huono sija tai keskeytys kaluston johdosta, se pistettiin kyllä miehen syyksi oitis.

Jos "kuljettajan merkitys pitkässä juoksussa" ratkaisisi, olisi nykyäänkin kuskeina lahjakkuuksia alusta loppuun, ei maksukuskeja ja moottorivalmistajien lempilapsia.
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Jotenkin tuntuu siltä, että kuljettajan ei kannata ajaa hyvällä autolla, ettei arvostus laske. On näemmä paljon parempi välillä yllättää kuin välillä flopata. Maine säilyy paremmin. Jos on kerännyt jonkin verran menestystä, niin heikompia suorituksia ei hyväksytä millään, kun taas samat suoritukset joltain vähemmän menestyneeltä kuskilta katsotaan oiviksi näytöiksi.

Ylivoimaisella tai edes voittaja-autolla ajaminen on aivan eri hommaa kuin yksittäisten näyttöjen antaminen keskinkertaisella kalustolla. Jokaiselle kuskille sattuu virheitä. Voidaankin sanoa, niin että ylivoimaisella autolla pitäisi voittaa kaikki kisat ja se jolle sattuu vähiten virheitä menettää voittoja vähiten.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Eräs kuljettaja joka on viime vuosina todella ensimetreistä alkaen F1:sillä aloittaessaan osoittanut todellista lahjakkuutta on Kimi Räikkönen.Toinen melkoisen vakuuttava nimi on Fernando Alonso.

Samaa on toivottavasti odotettavissa Heikki Kovalaisesta.

Ennusmerkit ovat hyvät :thumbup: :thumbup:
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Black Leopard sanoi:
Eräs kuljettaja joka on viime vuosina todella ensimetreistä alkaen F1:sillä aloittaessaan osoittanut todellista lahjakkuutta on Kimi Räikkönen.Toinen melkoisen vakuuttava nimi on Fernando Alonso.

Samaa on toivottavasti odotettavissa Heikki Kovalaisesta.

Ennusmerkit ovat hyvät :thumbup: :thumbup:
Kyllä... varsinkin tämä uutinen kyllä piristi mukavasti:

Kovalainen ohi Montagnyn Renaultin arvoasteikossa

Turun Sanomat
HEIKKI KULTA
Renault jätti ensi kauden testi- ja varakuljettajan vielä nimeämättä keskiviikkona.
Pääjohtaja Patrick Faure on patistanut tallipäällikkö Flavio Briatorea järjestämään jostain muualta tallipaikan tällä kauden testiajot hoitaneelle Franck Montagnylle.
Ranskalaisen ansiot eivät riittäneet Renaultille, minkä todisti Giancarlo Fisichellan värvääminen Sauberilta.
Briatore joutuu ilmeisesti käyttämään omia rahojaan raivatakseen Montagnylle paikan joko Jaguarilta, Jordanilta tai Minardilta.
Turun Sanomien tietojen mukaan Renaultin organisaatiossa Heikki Kovalaisen arvostus nuorena nousevana kykynä on ohittanut Montagnyn.
Vaikka Montagnyn testimääriä ja työtä on kiitelty, ranskalainen ei kuitenkaan ole pärjännyt vauhtivertailussa Fernando Alonson kanssa.

Kovalainen yhä piinassa

Kovalainen selviytyi heti ensimmäisessä tositestissään Jerezin radalla Montagnyn edelle ja pystyi lähes samaan kierrosaikaan Alonson kanssa.
Suomussalmella ensi viikon Lausitzringin kilpailuun Formula Nissanilla valmistautuva Kovalainen odottaa vesi kielellä Renaultin tilannekatsausta ensi vuoden varalle.
- Mitään puhetta ei vielä ole ollut. Kyllä ne kertovat tavallisesti aina heti, kun jotain on suunnitteilla, Kovalainen selvitti Turun Sanomille.
 
Ylös