Villeneuve/Coulthard Williamsille?

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Charlie sanoi:
En jaksa uskoa Villeneuven, Coulthardin, Häkkisen tai Salon siirtymiseen Williamsille. Jos ja kun Fisichella siirtyy Renaultille, uskon ja toivon Williamsin kuljettajakaksikon olevan Webber-Trulli. Coulthard menee Toyotalle Ralfin kaveriksi. :cool:
Onneksi sinun toivomisiasi ei kysytä :tongue:

Observer sanoi:
Trulli Toyotalle
Coulthard Sauberille
Häkä Williamsille
Eikä sinun!

Oma veikkaukseni, siis tietoni on:
Fisichella Renaultille,
Villeneuve Williamsille
Trulli Toyotalle

Toisella Williamsilla saattaa ajaa jopa Häkkinen, koska sille paikalle ei paljoa tungosta ole. Briatore nimittäin pelaa Webberin ulos siitä paikasta (varma tieto).
 

Andy1

Well-known member
Liittynyt
10.1.2001
Viestit
238
Sijainti
Vantaa, Finland
Jos meillä on tällaiset hahmot kuin Fisichella, Trulli, Webber ja Villeneuve kilpailemassa tallipaikasta, niin kertokaapa kaikki ne syyt, miksi joku kolmesta ensinmainitusta pitäisi valita?!?! Jos vaikka laskee näiden saavutukset yhteen, ollaan aika vaatimattomissa luvuissa...

Sitä paitsi Fisichellan vahinkovoitto ei ole kovinkaan kummoinen meriitti. Siinä kisassa jaksaa muuten hämmästyttää edelleenkin se, että Alonso järjesti megalomaanisen kolarisuman ja koko kisan keskeytyksen ja sijoittui kolmanneksi. Koska muulloin kolariin keskeyttänyt kuski on sijoittunut podiumille? :nope:
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
No onhan noita tapauksia. Nigel Mansell on ainakin sijoittunut toiseksi, vaikka hän ruutulipun heiluessa oli kaiteessa. Tämä tapahtui Adelaidessa 1991.

Monacossa 1982 kakkoseksi(Pironi) ja kolmoseksi(deCesaris) sijoittuneet kuskit olivat jääneet viimeiselle kierrokselle polttoaineen loputtua kummaltakin.

Mikat Häkkinen ja Salo olivat Monacossa pisteillä 96, vaikka olivatkin jääneet radan varteen törmättyään radalla pyörineen Eddie Irvinen perään. Samassa kisassa Frenzen oli neljäs vaikka hän ajoi viimeisellä kierroksella varikolle parkkiin.

Se on kyllä aivan totta että Webberin, Trullin ja Fisichellan yhteenlasketutkaan saavutukset eivät ole kovin kummoisia, varsinkin kun huomioi kuinka paljon ainakin italialaiset ovat kisoja ajaneetn. Tällä hetkellä tilanne vaan on semmoinen, että Ferrarin ja Michael Schumacherin ylivoima tavallaan imee muidenkin mahdollisuudet saada meriittejä alle. En ole laskenut, mutta voisin kuvitella, että Ferrari on kuitannut tällä vuosikymmenellä podium-paikoista noin 50% ellei enemmänkin. Ei siinä muille jää paljoa mitään käteen.

Muutama vuosi sitten Jean Alesia, Eddie Irvineä, Johnny Herbertiä ja Heinz-Harald Frenzeniä pidettiin alisuoriutujina, mutta kun nyt katsoo tuloksia jälkeenpäin, niin ei niitten tulokset olleet ollenkaan heikkoja.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Fisichellan meriitit lienee ihan muualla kuin tuossa vahinkovoitossa, tässä karusellissa Silverstonen suoritus taisi riittää hyvän tallipaikan varmistamiseen. Sinällään hauskaa tuo meriittien perään huutelu kun roomalainen ei ainoatakaan kilpailua ole voittaja-autolla ajanut. Jännää tässä on se, että yhtäkkiä kokeneet kuskit ovat taas huudossa.

Sikäli olen kyllä ihmeissäni tuosta Jacquesin varmasta tiedosta, että tällä hetkellä näyttää olevan varmaa se, että jos Fisico ajaa Renault'lla, on Webber Williamsin mies. Villeneuvelle kuuluu käyvän kylmät kun Williamsilla on sellaisiakin työntekijöitä, joiden mielestä ensimmäisessäkin kerrassa kanadalaisen kanssa oli enemmän kuin tarpeeksi.
 

Andy1

Well-known member
Liittynyt
10.1.2001
Viestit
238
Sijainti
Vantaa, Finland
Oukkei, kiitokset päivityksestä, pmv. Alesi, Irvine, Herbert ja Frentzen eivät myöskään oikein päässeet näyttämään hyviltä kuskeilta. Tallit eivät olleet aina oikein kilpailukykyisiä ja tallikaverit pieksivät. Frentzen jäi Villeneuven varjoon Williamsilla, mutta hetkittäin kuskasi Jordania niin, että epäiltiin jo miehen olevan MM-taistossa mukana. Irvinen lahjatkin (tai niiden puute) tuliavat kyllä oikeastaan 1999 hyvin esiin. Avaimet mestaruuteen olivat kyllä hanskassa, mutta hanskat olivat liian liukkaat. Alesia minä jostain syystä pidän huippukuskina, vaikkei hänelläkään oikein loppuaikoina hommat onnistuneet. Herbertistä on jäänyt oikeastaan vaan jonkinlainen hyvä jätkä -imago.

Mutta mitä tulee Williamsin työntekijöihin, rohkenen olla eri mieltä. Jacquesilla oli hyvä tiimi takanaan. Frank luottaa häneen kyllä ja jos joku mekaanikko ei tule miehen kanssa toimeen, epäilen hänen olevan helpommin korvattava kuin kunnon kuskin. Toki JV:llä oli hiukka hankalaa Williamsilla jo 1998, koska voittamaan tottunut mies ei yks kaks saanutkaan alleen autoa, jolla olisi voinut taistella voitosta, tuskin edes palkintopallisijoista. Krittiikiä tallia kohtaan irtosi silloin aivan eri tavalla kuin nykypehmokuskeista saa kirveelläkään. Little did we know then...

Mitä tulee kokeineiden kuskien himoon ykkösissä, on se pelkästään positiivista. Nykykuskeista aika harva on esittänyt mitään vaikuttavaa. Samaa massaa vaan. Button on kyllä löytänyt rankan vaihteen, samoin Alonso, mutta mitäpä esim. paljon mainostettu Webber on tehnyt TÄLLÄ kaudella? En o kyllä seurannutkaan miehen tekosia juuri, muttei tuo ole joukosta erottunutkaan. Sato on hullu, jonka paikka olisi jossain pikkuformuloissa opettelemassa radalla pysymistä ja muiden kisan torpedoimatta jättämistä. Ja kaikkea. Kyllähän meistä melkein kaikista olisi kivaa, kun radalla olisi joku muukin kuski kuin M. Schumacher. Hän joutaisi tosin vaikka voittamaan kauden loputkin kisat ja jäämään eläkkeelle, niin saataisiin vaikkapa J. Villeneuve Ferrarille tifosoitavaksi :tongue:
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Joo, samaa mieltä minä olen suurelta osin kanssasi, Andy. Lähinnä halusin kiinnittää huomion juuri siihen, että f1:ssä aika harvalla kuskillä on tätänykyä juurikaan meriitteijä. Juurikin Webber on sellainen kuski, joka ei ole mielestäni näyttänyt juuri mitään. Aussi ajoi viime vuonna Unkarissa hyvän kisan ja sitten tänä vuonna Hockenheimissä. Nämä hyvät kisat tuottivat 5. ja 6. sijan. Siis siinä on äijän parhaat tulokset edellisen vuoden ajalta! Tuollaisia tuloksia ajoi aikanaan joku Pierluigi Martini Minardilla, eikä häntä oltu ikinä viemässä minnekkään muualle kuin Minardille tai BMS-Scuderia Italialle. Ja turha selittää että tänä päivänä tulosten teko on suhteessa vaikeampaa kuin ennen. Kyllä ne kärkinimet aikanaankin olivat todella kovia ja Minardi oli minardi.

Samoin Sato on jäänyt uskomattoman paljon tallitoveristaan liki kaikilla mittareilla. Ohjelmaa mies on järjestänyt, sitä ei käy kiistäminen. Aikanaan Alesi järjesti kisoihin samalla tavalla ohjelmaa, mutta päinvastoin kuin Takuma, mies toi autot maaliin ja usein hyvillä sijoilla. Silti monien mielestä se oli "liian vanha".

Giancarlo Fisichella on ajanut tällä kaudella todella mainiosti. Pistesijoja on takana Sauberilla ja sehän on kunnioitettava saavutus. Alesi, Frenzen ja Herbert tosin saivat Sauberinsa joskus podiumillekkin. Samoin kuin Irvine Jaguarinsa. Fisichella on kyllä jännä tapaus. Nyt näyttäisi potentiaalia olevan ihan hurjasti, samoin kuin 1997. Sitten Fisico pääsi Benettonille ja tallin sijoitus MM.ssä oli heikoin sitten vuoden 1985 tai jotain.
 

Andy1

Well-known member
Liittynyt
10.1.2001
Viestit
238
Sijainti
Vantaa, Finland
Joo. Minä en vain ole ikinä oikein ymmärtänyt tuola hypetystä Fisichellan ympärillä. Onhan mies toki ajanut useita hienoja kisoja, mutta loppujen lopuksi näytönpaikkoja on ollut todella paljon eikä pääsääntöisesti sanottavampaa tulosta ole tullut. No, ehkäpä hän nyt pääseen näyttämään lahjansa - joko hyvässä tai pahassa. Jos nyt pääsee sinne Rellulle. Kuitenkin häntä on aina pidetty yleisessä mielipiteessä loistokuskina. Olen joutunut pakosti käyttämään Villeneuvea mittarina moneen keskusteluun ja todennut, että hänen osakkeensa laskivat kuin lehmän häntä pääosin ihan kalustoteknisistä syistä. Samoista syistä ei useita muita kuskeja ole rokotettu.

Jos nyt joka tapauksessa sattuisi käymään niin, että Jacques jäisi ilman tallipaikkaa ensi kaudellakin ja samalla katselee tuota kuljettajalistaa, niin ei voi käsittää. Missä muussa urheilulajissa dumpataan maailmanmestari ja hopeamitalisti sivuun ja otetaan rahalla lahjattomuuksia, joilla ei ole mitään saumaa menestyä koskaan? Muistettakoon nyt edelleen Villeneuven olevan ainoa kuski Häkkisen ohella, joka on toistuvasti kyennyt kyykyttämään Schumia sitten vuoden 1996.
 

2Lman

Well-known member
Liittynyt
13.2.2000
Viestit
500
Sijainti
Jarvenpaa
Minusta Webber vaikuttaa hyvältä peruskuskilta ja sopii Williamsin imagoon. (Fisichella on sitä ehdottomasti. Tullee laittamaan Alonsolle sopivasti painetta ja paikkaamaan mukavasti tilannetta jos kenties ajateltuna ykkösnyrkkinä pettää. Siis jalostaa Alonson kenties jopa mestariksi.)

Williams tarvitsee ehdottomasti nopean ja aina täysiä yrittävän kuskin. Mielestäni hyvä vaihtoehto olisi Villeneuve. Jopa Häkkinen parhaassa tapauksessa. Mistä tiedämme, mitä kuvioita tähän sirkukseen liittyy. Ei olisi mahdotonta kuvio, jossa Svhumacher lopettaa ja hänen valovoimaansa paikkaamaan palkataan (Osaksi Egglestonen/yhtiön rahoilla) Häkkinen ja Villeneuve.

Voin vain arvailla, kuinka paljon näissä kuljettajaneuvotteluissa vaihdetaan dataa kuljettajan suorituksista auton ratissa. Olen varma, että asiantuntijat pystyvät näkemään niistä todella paljon enemmän kuin me tv-ruudun tuijottajat.

Kaikkien uljettajien kannattaisi vaatia sopimuksiinsa käyttöoikeus tuottamaansa suoritusdataan.

Vähän rönsyää, mutta muistan Keken sanoneen jo yli kymmenen vuotta sitten että Häkkinen oli poikkeuksellisen hyvä ajamaan tasaisia kierroksia varsinkin testeissä. Tällä tarkoitan esimerkiksi jarrutuspaikkoja, kaasun ja ratin käyttöä. Silloin insinööreillä oli helpompaa nähdä teknisten muutosten vaikutus parametreihin.
 

JT

Well-known member
Liittynyt
24.11.2003
Viestit
386
Andyn pitäisi nyt ymmärtää se, että missään muussa urheilulajissa ei kaluston osuus menestykseen ole yhtä suuri kuin formula ykkösissä. Hyvällä syyllä voi väittää, ettei Villeneuve eikä Häkkinen olisi pystynyt yhtään Fisichellaa parempiin suorituksiin, jos alla olisi koko uran ollut samanlainen auto kuin italialaisella. Voi olla että ei olisi tullut edes sitä Brasilian voittoa, jos otetaan huomioon tuon kaksikon meriitit sadekelillä.
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
JT sanoi:
Hyvällä syyllä voi väittää, ettei Villeneuve eikä Häkkinen olisi pystynyt yhtään Fisichellaa parempiin suorituksiin, jos alla olisi koko uran ollut samanlainen auto kuin italialaisella.
Eikä Schumacher.
 

JT

Well-known member
Liittynyt
24.11.2003
Viestit
386
Observer sanoi:
Eikä Schumacher.
Varmasti jonkin verran parempiin kuitenkin. Fisichella on kuitenkin yksi niistä kuskeista, jotka voi nostaa siihen heti Schumacheria seuraavaan kategoriaan, jos viimeisen 10 vuoden parhaita kuskeja ruvetaan rankkaamaan.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
JT sanoi:
Voi olla että ei olisi tullut edes sitä Brasilian voittoa, jos otetaan huomioon tuon kaksikon meriitit sadekelillä.
no Villeneuve ei ole koskaan ollut minkäänlainen sadekelillä, mut Mikan suhteen vähän väärä kuva, kyl se mies osaa lujaa ajaa sateella, monella vaan jääny turhan paljon mieliin Silverstone 98
 

Timoteus

Maailman nisäkkäin
Liittynyt
4.4.1999
Viestit
3934
pmv sanoi:
Joo, samaa mieltä minä olen suurelta osin kanssasi, Andy. Lähinnä halusin kiinnittää huomion juuri siihen, että f1:ssä aika harvalla kuskillä on tätänykyä juurikaan meriitteijä. Juurikin Webber on sellainen kuski, joka ei ole mielestäni näyttänyt juuri mitään. Aussi ajoi viime vuonna Unkarissa hyvän kisan ja sitten tänä vuonna Hockenheimissä. Nämä hyvät kisat tuottivat 5. ja 6. sijan. Siis siinä on äijän parhaat tulokset edellisen vuoden ajalta! Tuollaisia tuloksia ajoi aikanaan joku Pierluigi Martini Minardilla, eikä häntä oltu ikinä viemässä minnekkään muualle kuin Minardille tai BMS-Scuderia Italialle. Ja turha selittää että tänä päivänä tulosten teko on suhteessa vaikeampaa kuin ennen. Kyllä ne kärkinimet aikanaankin olivat todella kovia ja Minardi oli minardi.

(...)


Giancarlo Fisichella on ajanut tällä kaudella todella mainiosti. Pistesijoja on takana Sauberilla ja sehän on kunnioitettava saavutus. Alesi, Frenzen ja Herbert tosin saivat Sauberinsa joskus podiumillekkin. Samoin kuin Irvine Jaguarinsa. Fisichella on kyllä jännä tapaus. Nyt näyttäisi potentiaalia olevan ihan hurjasti, samoin kuin 1997. Sitten Fisico pääsi Benettonille ja tallin sijoitus MM.ssä oli heikoin sitten vuoden 1985 tai jotain.
Aika kummallista logiikkaa. Ei ole minkään arvoista ajaa suhteellisen säännöllisesti pisteille autolla, jolla tallitoverit ovat saavuttaneet yhteensä tasan yhden pisteen viimeisten kahden kauden aikana mutta on ylisanojen arvoista ajaa pari kertaa pisteille autolla, jolla on saavutettu säännöllisesti pisteitä koko sen F1-historian ajan.

Omasta mielestäni niin Webber kuin Fisichellakin ovat tehneet hyvää jälkeä, ja ovat tämänhetkisistä keskikastin tallien kuljettajista ne, jotka eniten ansaitsisivatkin paikkansa huipputalleista. Mitä tulee tulosten tekemiseen ennen ja nyt, niin nykypisteytyksen myötä autoista on tehty luotettavampia ja yleensä maaliinpääsyprosentti onkin melkoinen. On "hieman" eri asia olla maalissa viides kymmenestä tai viides kahdeksastatoista. Arvostan kovastikin Webberin tulosta esim. viime vuonna Unkarissa (taakse jäi Trulli ja M.Schumacher!) sekä tämän vuoden Saksassa (takana tuli maaliin neljä ns. huipputallin autoa).

Vaikka Martinikin usein säväytti Minardin ratissa, ei maaliin tullessa yleensä sentään todellisten huipputallien autoja ollut takana (poikkeuksena mainittakoon Portugali -91). Yleensä hyvä sijoituskin selittyy muiden keskeytyksillä. Esimerkiksi Imolassa -91 Martini oli neljäs kaksi kierrosta kärjelle jääneenä, taakse jäi kolmen nimekkään mutta tuona vuonna umpisurkean tallin, Lotuksen, Ligierin ja Brabhamin autot. Tuon ajan Minardi ei myöskään ollut läheskään nyky-Minardiin verrattavissa oleva kulkuväline, kyllä rattimies pystyi sillä välineellä pisteistä taistelemaan, kun nykyistä rotiskoa taas ei pisteille saisi Schumacherkaan kuin Indyn kaltaisessa romurallissa. Onpahan yhdessä noissa Martinin viidensistä sijoistakin (Silverstone -89) näemmä tullut tallitoveri Luis Perez Sala (siis kuka?) maaliin huimat kuusi sekuntia myöhemmin. Tässäpä siis pari esimerkkiä, mitä näennäisen hyvän sijoituksen takaa voi löytyä.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Webber ja Fisichella ovat molemmat paikkansa huipputallissa ansainneet :thumbup:

Webberin suoritukset Jaguarilla ovat ylittäneet molempina vuosina auton suorituskyvyn.Mies on lisäksi voittanut tallikaverinsa 100-0.

Fisichella puolestaan on myös osoittanut lahjakkuutensa koko uran ajan vaikka kalusto on vaihdellut keskinkertaisesta surkeaan.Viimeinkin mies saa todellisen näyttömahdollisuuden.
Alonso ja Fisichella kuulostaa todella vahvalta kaksikolta ensi vuodeksi.

Toivottavasti Webberin pari Williamsille löytyy kaksikosta Villeneuve/Häkkinen :thumbup: :thumbup:
 
Viimeksi muokattu:

Andy1

Well-known member
Liittynyt
10.1.2001
Viestit
238
Sijainti
Vantaa, Finland
Jee, kyllähän mä toki kaluston merkityksen ymmärrän - Villeneuven uraa seuranneena erittäinkin hyvin. Tukokaskaudellaan Webber ajoi kyllä loistavasti, mutta myöhemmin se sama meno ei ole tullut esiin samassa määrin.

Myönnän auliisti sen, etten yleensä jaksa seurata kovinkaan paljon häntäpään kuskien meininkiä, ellei joku sitten erotu aivan tosissaan. Sama tuntuu kyllä koskevan aika lailla muitakin ykkösten seuraajia (vaikka jos aivan totta puhutaan, en ole vuoden -96 katsonut niin vähän formulaa kuin tänä vuonna, joten en välttämättä tiedä mistään mitään).

Anyway, toivoisin nyt vaan Jacquesille vielä sitä näytönpaikkaa. Webberin tallikaverina molemmilla olisi varmaan hyvä mittari käytettävissä. Barrichello-paralle en toisaalta enää sitä tuskaa soisi, ettei vieläkään pärjäisi tallikaverilleen:D
 

Oho

Senile membrane
Liittynyt
3.1.2000
Viestit
2357
Sijainti
Lounaalla
JT sanoi:
Hyvällä syyllä voi väittää, ettei Villeneuve eikä Häkkinen olisi pystynyt yhtään Fisichellaa parempiin suorituksiin, jos alla olisi koko uran ollut samanlainen auto kuin italialaisella.
Ave !!

Hyvällä syyllä voi väittää, että sä et tiedä asiasta hölkäsen pölähtämää. Et ainakaan niin paljoa että voisit hyvällä syyllä esittää mitään väitteitä asian tiimoilta, huonoja syitä taitaa sitten löytyä sitäkin enemmän.

- Oho -
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
F1:ssä kalustolla on toki merkitystä kuljettajien mahdollisuuksiin aivan uskomattoman paljon. Siltikin en pitkässä juoksussa haluaisi korostaa sitä liian paljon. F1:ssä myöskin parhaat kuskit saavat aina jossain vaiheessa erinomaisen hyvän auton allensa. Jossain määrin siis hyväksyn sen, että esim. Fisichellan menestystä on rajoittanut kaluston suorituskyky. Toisaalta sitäkään tosiseikkaa on vaikea kiistää, että a)Fisichella on saanut mahdollisuuden huipputallissa ja b)jos ajot heikohkoilla autoilla olisivat sujuneet merkittävästi paremmin, hänet olisi nostettu jo huipputalliin aikaa sitten.

Mielestäni Fisichellan paras kausi on yhä edelleenkin miehen Jordanilla ajama kausi 1997, jolloin huippusijoituksia tuli useampia. Kuitenkin kokemus oli perin vähäinen. Fisihän sai sitten paikan Benettonilla jossa hän korvasi Wurzin kanssa alisuoriutujina pidetyt Alesin ja Bergerin. No Fisi ja Wurz saivat aikaiseksi Benettonin huonoimman kauden koskaan, tallin ollessa MM-sarjassa viides. Nyt tietysti voidaan ruveta vääntämään peistä siitä, minkä tasoinen talli Benetton tuolloin oli. Mielestäni ei kuitenkaan ole yhteensattuma että noiden kuljettajien kanssa tuli tallin heikoin suoritus koskaan.

Itse kyllä näen kuljettajien osuuden f1:ssä merkittävämpänä kuin monet muut. Ajaja voi omalla henkilökohtaisella panoksellaan tehdä radalla ja testityössä ratkaisevia eroja kilpailijoihin. Williams hakee Webberissä juuri tätä puolta. Ei maailmanmestaruuksia voiteta keskinkertaisten kuljettajien toimesta. Edes yksittäisiä kisoja on äärimmäisen vaikea voittaa, jos ei osaa painaa läpi kisan täysiä. Joskus se voi hyvällä autolla onnistua, mutta jos niitä kisoja aikoo voittaa enemmänkin, niin tarvitaan aivan huippuluokan kuski.
 

JT

Well-known member
Liittynyt
24.11.2003
Viestit
386
En oikein tiedä, mihin Fisichellan ja Wurzin olisi pmv:n mielestä pitänyt pystyä kaudella 1999, kun autoa vauhdittivat yli kaksi vuotta vanhat Mecachromen moottorit. Eli kyllä Fisi sai tämän mahdollisuutensa huipputallissa aivan väärään aikaan, koska Benetton oli silloin melkoisessa syöksykierteessä. Silti Fisichellan suoritukset mm. Spassa 2001 olivat huippuluokkaa.

Mielestäni parempi mittari on kuitenkin se, että Fisichellan varjoon ovat jääneet kaikki hänen tallikaverinsa, ja siellä on ollut Wurzin ohella mm. sellaisia nimiä kuin Ralf Schumacher ja Jenson Button.

Oho: Kyllähän se on nähty, että ei Villeneuve eikä Häkkinenkään pystynyt voittoihin silloin, kun alla ei ollut voittaja-autoa.
 
Viimeksi muokattu:

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
No 98 kaudella olisi kyllä kauden jälkimmäisellä puoliskolla pitänyt kuitata pisteitä useammasta kuin yhdestä kisasta.

Kaudella 99 Sillä samalla Mecachromen moottorilla Ralf Schumacher keräsi 35 pistettä ja oli usein palkintokorokkeella. Joten ei se aivan umpisurkea kone ollut. Tosin Zanardi, sekä BAR:n Villeneuve ja Zonta jäivät nollille sillä koneella.

Joo ja Fisichellan Span suoritus 2001 oli oikeasti kova. Se on juuri osoitus siitä, että ei kannata jäädä vain surkuttelemaan tilanetta ja valittamaan kun auto ei toimi ja moottori on tehoton. F1:ssä pystytään aivan uskomattomiin muutoksiin oikealla asenteella. Fisiltä kaipaisin juuri enemmän tuon kisan kaltaisia otteita.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös