Villeneuvelle kenkää Sauberilta ?!

Andy1

Well-known member
Liittynyt
10.1.2001
Viestit
238
Sijainti
Vantaa, Finland
Muistettakoon, että Salolla lienee enemmän asiantuntemusta niin Villeneuvesta, Sauberista ja F1:stä kuin suurimmalla osalla niistä ihmisistä, jotka näitä juttuja mediassa ja nettifoorumeilla spekuloivat.
 

triniemi

A.siantuntija ja neuvos
Liittynyt
4.4.2004
Viestit
603
Sijainti
JKL
Okay Jack, I think there's not a lot to do there?
 

hannu^

Well-known member
Liittynyt
29.12.2003
Viestit
781
Sijainti
Joensuu
Rusina sanoi:
Oliko joku tekninen vika vai mikä? Auto lähti kääntymään ensiksi eri suuntaan kuin mihin rattia käännettiin?
Ei ollut tekninen vika, takajarru tai molemmat lukkiutuivat ja perästä pito pois siis silloin.
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Andy1 sanoi:
Muistettakoon, että Salolla lienee enemmän asiantuntemusta niin Villeneuvesta, Sauberista ja F1:stä kuin suurimmalla osalla niistä ihmisistä, jotka näitä juttuja mediassa ja nettifoorumeilla spekuloivat.
Muistettakoon, että Salo on yksi suurisuisimmista F1-kuskeista, joka varsinkin kotimaassaan puhuu asioita joiden totuus tai luotettavuusarvo on lähellä nollaa...
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
miksu sanoi:
Kovalainen tilalle. käykääs nyt joku ehdottamassa :thumbup:
TS 21.3.:

Lehdistöhuoneessa selvä enemmistö uskoo, että Heikki Kovalainen olisi paras mies ottamaan Villeneuven paikan Sauberilla. Sauber kuitenkin suhtautuu nihkeästi ajatukseen vuokrata Flavio Briatoren kuljettajia
Lisäksi Christian Horner muistuttaa, että hänellä on vesitiivis sopimus Kovalaisen GP2 kisoista.
 

Andy1

Well-known member
Liittynyt
10.1.2001
Viestit
238
Sijainti
Vantaa, Finland
V*täkää ny hanskaan sen Kovalaisen kanssa. Kyllä sille koittaa aika ykkösissä aivan selkeesti. Ilmeisesti vieläpä aika lailla hyvässä tallissa. Annettakoon Villelle joko tilaisuus viimeisen kerran näyttää, missä mennään kun auto alkaa sopia hanskaan tai sitten hylkäämään homma. Ei ihan parin kisan perusteella vielä kuitenkaan. Aika toivotonta saada tulosta aikaan, kun ei ole mahdollisuutta testata. Sepang oli ensimmäinen kisa, jossa oli edes kohtuulliset mahdollisuudet valmistautua ilman monsuunisateita, myrskyä ja maanjäristyksiä. Pienoista kehitystäkin oli jopa havaittavissa ainakin sektoriaikoja tsiigaamalla ja kommentteja lukemalla.

Massa on ollut tallissa vuosikausia ja auto on rakennettu hänelle. Kaikesta hehkutuksesta huolimatta Fisichellallakin oli koko lailla suuria vaikeuksia sopeutua autoon viime kauden alkupuolella ja viime kauden Sauber oli sentään ihan eri luokan peli kuin tämä nykyinen. Mitä ilmeisimmin siinäkin on voimaa, koska suoranopeudet ovat huimia. Mutkissa pitäisi sitten löytää vauhtia niin autoon kuin kuskeihin.
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Andy1 sanoi:
V*täkää ny hanskaan sen Kovalaisen kanssa. Kyllä sille koittaa aika ykkösissä aivan selkeesti. Ilmeisesti vieläpä aika lailla hyvässä tallissa. Annettakoon Villelle joko tilaisuus viimeisen kerran näyttää, missä mennään kun auto alkaa sopia hanskaan tai sitten hylkäämään homma.
Todellinen helmi:D
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Turha sitä Kovalaista sinne Sauberin rattiin on sovittaa. Antaa nyt miehen viedä tälläkaudella näytöstyyliin gp2 sarjan mestaruus :wink: Niin paikka voisi aueta jostakin huipputallista. Heikki on ainakin tosissaan valmistumassa kauteen.

[23:38] <rk62> 21/03/2005
[23:38] <rk62> Arden GP2 driver and Renault Formula test driver Heikki Kovalainen has taken part in a test with the Italian Formula Renault series last weekend.
[23:38] <rk62> The Finn asked to be given the opportunity to test at the Imola circuit to gain track experience, as he had never previously driven at the track. Two Italian Formula Three drivers, Paolo Nocera and Riccardo Azzoli, also took the opportunity to get some track time with the junior category.
[23:38] <rk62> Kovalainen, running with AP Racing, drove conservatively, posting a best time of 1m49.57s, some two seconds off the pace of the leading drivers, the Cram Racing pairing Luca Persiani and Ben Hanley.
[23:38] <rk62> Kovalainen is set to return to his new car at the next GP2 test, to be held at Paul Ricard on April 6. The season opens on April 23-24 in Imola.
Antaa vaikka sen Montagnyn tai jonkun muun menää sinne Sauberille, kyllä niitä paikkoja huipputiimeissä kohta aukeaa kun M.Schumaherin ja Rubenssin urat alkavat olla "ehtoopuolella" Siirtoja varmasti tapahtuu jo ennen ensikauden alkuakin, mutta viimeistään kaudella 2007 on huipputiimeissä useampi paikka auki.

Toisaalta mistä sitä tietää mitä f1-sarjalle edes tapahtuu tulevaisuudessa, jos Max ja Bernie saavat päähän idean "sääntömuutoksista" :rolleyes:
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Villeneuvelle on luotu niin suuret paineet, että mies paralla ei taida juuri enää mahdollisuuksia jatkon suhteen enää olla?

Kun jatkuvasti teilataan ja itse tekee muutaman virheen, niin paineet kasautuu vanhalla äijällä jo sellaisiksi että onko tässä mitään järkeä!

Joten veikkaanpa et ellei seuraavassa kisassa tule jonkinlaista tulosta, niin heppu heittää vapaaehtoisesti pyyhkeen kehään.
 

Andy1

Well-known member
Liittynyt
10.1.2001
Viestit
238
Sijainti
Vantaa, Finland
No mä en usko ihan ensi kisaan vielä, koska testausta tapahtuu kutakuinkin yhtä paljon kuin tähänkin saakka. Eurooppaan tultaessa pitäisi alkaa kuitenkin homman muuttaa suuntaa. Laitanpa tuohon kuitenkin pari kommenttia miehen puolustukseksi...

Former Bosses Support Jacques
Two of Jacques’ former bosses have rallied to his defence in the midst of recent criticism.

Both Pat Symonds and Geoff Willis, the Technical Directors of Renault and BAR respectively, have a thorough understanding of JV's work and style after his stints with the two teams.

Asked about their experiences with Jacques, both backed the 1997 World Champion to lift Sauber back up the grid.

"I think that when Jacques came to our team I didn't know him terribly well," Symonds explained in a press conference at Sepang. "I'd spoken to him a few times but I didn't know him terribly well and a lot of my opinion of him, I think, was formed by what I had read about him and I found a very different character.

"He certainly has a reputation of being very laid back and he’s not laid back, he actually works quite hard and he has a lot of interest in the car and what's going on. During the race, he’s very good. He’s on the radio all the time, talking through the race, talking to his engineer; a lot of very, very positive points about him as a driver and I can understand how he won the World Championship."

According to Willis, the BAR chief, "I think he’s very sensitive to what the car does, what the engine does and he gives a lot of feedback, so I'm sure he will be having quite a lot of detailed conversations with his engineers at the moment. He's an extraordinarily competitive character and I’m sure he will be trying to get it back."

Manageri on manageri, mutta puhunee silti aika lailla asiaa:

Pollock Backs Jacques To Bounce Back
Craig Pollock has scotched rumours that Jacques may leave Sauber – but admitted that JV is still lacking confidence in his new charger.

Jacques has endured two very disappointing grands prix at the start of his career at Sauber, but Craig, Jacques’ manager and former boss at BAR, has no doubts that the 1997 World Champion will bounce back to form as soon as he gains some confidence in the 2005 Sauber.

"Basically it is rather simple," Pollock told Autosport. "When Jacques stepped into a Grand Prix car for the first time, he was quicker than David Coulthard after ten laps. If you have that capability, then you are quick - presuming, however, that you have confidence in the car.

"Right now, this 100 percent confidence is not there, because Jacques does not feel comfortable with the set-up. He lacks mileage and can only show 85 percent of what he is capable of. So both driver and team have to find out how to get back to 100 percent.

"Jacques knows that Sauber is a good team and he has huge experience with Grand Prix cars. But the confidence is not yet there."

Niin, ja mitä tulee Kovalaiseen, ei minulla tokikaan ole (ainakaan vielä) mitään miestä vastaan. Vaikuttaa positiiviselta piristykseltä suomalaiseen formulamaailmaan Häkkisen ja Räikkösen jälkeen. Toivottavasti positiivisuus pysyy yllä, ni ois sit aikanaan joku suomalainenkin hurrattavaks...
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
hannu^ sanoi:
Ei ollut tekninen vika, takajarru tai molemmat lukkiutuivat ja perästä pito pois siis silloin.
Sehän just tekninen vika onkin. :eek:


Vai voiko jarrubalanssia säätää autossa ajon aikana?
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Sehän just tekninen vika onkin.
Elä kehtaa tehä ittestäs naurettavaa..
Jos ajat autoa jossa ei ole ABS:ää, ja hirven pompatessa teille lukitset jarrut. Sekö tekninen vika? :D

Massa on ollut tallissa vuosikausia ja auto on rakennettu hänelle.
:D Päivän vitsi! :D (siis tuo että auto on rakennettu Massalle)
 

hannu^

Well-known member
Liittynyt
29.12.2003
Viestit
781
Sijainti
Joensuu
Mickey sanoi:
Sehän just tekninen vika onkin. :eek:


Vai voiko jarrubalanssia säätää autossa ajon aikana?
Ei taida jarrun lukkiutuminen olla tekninen vika. Ja kyllä sitä pystyy säätämään ajon aikana.
 

Andy1

Well-known member
Liittynyt
10.1.2001
Viestit
238
Sijainti
Vantaa, Finland
Oberfeldwebel sanoi:

:D Päivän vitsi! :D (siis tuo että auto on rakennettu Massalle)
Mikähän siinä niin hauskaa mahtaa olla? Kandee pikkiriikkisen selvittää asioita ennen kuin ryhtyy niillä itseään hauskuuttamaan. Homma on tunnustettu ihan tallinkin toimesta. Kai se nyt on päivänselvää, että Massa on Sauberia ajanut eniten viime aikoina ja hänen palautteensa on antanut osviittaa siihen, mihin suuntaan autoa on viety. Viime vuonna se näytti onnistuneen hyvin, tällä kaudella Massa ei oikein pääse vehkeellä vauhtiin itsekään, siltikin Villeneuvea vikkelämmin.

Autossa on joitakin ratkaisuja, jotka eivät ole Villen mieleen. Nämä taas näkyvät sopivan Massalle mainiosti. Villeneuven sopeutumiskyky on kyllä viime aikoina ollut melkoisen hakusessa, ettei sitä parane kehua lainkaan. Joka tapauksessa auto nyt vaan sopii paremmin Massalle.
 
Ylös