Villeneuven paluu?

  • Viestiketjun aloittaja Vice
  • Aloituspäivämäärä

Haluaisitko nähdä Jacques Villeneuven ajamassa kilpaa ensi kauden F-ykkösissä?


  • Äänestäjiä yhteensä
    158
  • Äänestys suljettu. .

Saara

Faster Than You
Liittynyt
27.3.2008
Viestit
1215
Joo täytyy olla positiivisesti yllättynyt että Villeneuve saa vielä näinkin paljon arvostusta.. Ilmeisesti Villeneuven kritisoijat ovat vaan niin äänekkäitä mölyapinoita, että se aiheuttaa mielikuvan siitä ettei Villeneuveen olisi kovinkaan paljoa luottoa katselijoiden puolelta.
Tosi yllättävä tulos, täytyy myöntää.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Joo täytyy olla positiivisesti yllättynyt että Villeneuve saa vielä näinkin paljon arvostusta.. Ilmeisesti Villeneuven kritisoijat ovat vaan niin äänekkäitä mölyapinoita, että se aiheuttaa mielikuvan siitä ettei Villeneuveen olisi kovinkaan paljoa luottoa katselijoiden puolelta.
Suomessa sana on vapaa. Minä en arvosta nuoremman Villeneuven suorituksia vuoden 1998 jälkeen.

Itse olet mölyapina :wink:
 

Muovix

Active member
Liittynyt
4.3.2009
Viestit
43
Ehdottomasti haluaisin nähdä ! Hieno mies. :alppu:
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Suomessa sana on vapaa. Minä en arvosta nuoremman Villeneuven suorituksia vuoden 1998 jälkeen.

Itse olet mölyapina :wink:
Toisaalta harvalla on munaa siirtyä yhtenä siirtomarkkinoiden kuumimpina niminä umpipaskaksi tiedettyyn talliin, vaikka sitten kannusteena olisikin iso rahasäkki. Toinen jalka ulkona Ferrarilta Kimi Räikkönen ei halua lähteä kehittämään Toyota-tallia vaikka rahakas sopimus olisi tiedossa. Villeneuve syöksyi tuntemattomaan - ja nosti loppujen lopuksi BAR:n kärjen tietämille. Väittäisin, että kauden 2000 jälkeen Ville olisi kelvannut mille tahansa tallille kisakuskiksi. Ferrarille ei ollut asiaa, koska pikkusieluinen Schumacher omi tallin ja McLarenilla oli kaksi kovaa kuskia. Sääli, että mies itse ei voinut nauttia kylvämistään hedelmistä 2004, jolloin Button oli kolmas ja BAR toinen sarjassa. Ironista on sekin, että Ville ajoi Renaultilla 2004 kolme viimeistä kisaa - ja heti fudujen jälkeen talli voitti tuplamestaruudet seuraavina kausina. Bemarista tuli sarjan kolmanneksi paras talli Villen kolmansien potkujen jälkeen.

Multa irtoaa aika kovat respectit miehelle, joka kuitenkin käytti uransa parhaat vuodet iän puolesta uuden tallin rakentamiseen. Viisi kautta ja kaksi podiumia ja kaksi seitsemättä sijaa tuossa tallissa ei omissa silmissäni mikään huono saldo ole, etenkin kun muistaa esim. Heikki Kovalaisen ajaneen samat sijat Renaultilla ja McLarenilla. Richards teki tosi mulkkumaisen tempun kun dumppasi miehen niin kylmästi ennen päätöskisaa, vaikka kausi oli erittäin vaikea Villelle. Ilman Villeneuvea BAR:sta ei olisi koskaan tullut yhtään mitään muuta kuin uusi Jaguar joka olisi varmaan lopettanut toiminnan jo parin ensimmäisen vuoden jälkeen. Buttonillakin on kiittämistä siitä että Ville piti tallia pystyssä silloin, kun pistesaldo näytti nollaa ja keskeytyksiä tuli 14 perätysten.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Toisaalta harvalla on munaa siirtyä yhtenä siirtomarkkinoiden kuumimpina niminä umpipaskaksi tiedettyyn talliin
Umpipaskaksi tiedettyyn talliin? Taisi se koko surkeus paljastua vasta kun autolla alettiin kisaamaan...
 

Paul

Testikuljettaja
Liittynyt
19.1.2009
Viestit
146
Sijainti
Helsinki
Ainahan yksi pissahousu varikolle mahtuu! Eli Villenööville :thumbup::alppu:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Suomessa sana on vapaa. Minä en arvosta nuoremman Villeneuven suorituksia vuoden 1998 jälkeen.

Itse olet mölyapina :wink:
Niinno.. Sitä voi itse miettiä johtuuko se kuljettajasta vai jostain muusta, jos tuo arvostus loppuu nimenomaan siitä kun kuljettaja siirtyi huipputallista häntäpään talliin. :tongue:

Villeneuven suoritukset BARilla oli usein aika loistaviakin. Valitettavasti samalla valtaosa suomalaisista seurasi Häkkisen voittotaistelua, jolloin Villeneuven taistelut viimeisistä pistesijoista (ja usein hyvän kisan lopettaneet moottoririkot) ilmeisesti jäivät silloin pimentoon..

En ainakaan ymmärrä miksi et arvosta esim. Villeneuven suoritusta Barcelonassa 1999? Vai hä? Etkö muista? Mitä? :D
Tai sitten se eräs Silverstonen sadekelin kisa (oliko 2002) jolloin sadekelin ajotaidoistaan parjattu Villeneuve oli maalissa NELJÄS.. BARilla!! Ja ei arvostusta? :D
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Sais pysyy poissa. Ei siitä mitään tulis kuitenkaan. Vanhojen pierujen paluulle varaukseton ei! :mad_old:
 

Ma

Arrogant Opportunist
Liittynyt
7.5.1999
Viestit
3606
Sijainti
UP, Michigan
Villeä enemmän haluaisin nähdä Montoyan paluun, loistava kuski jonka ura ei ottanut Mäkillä tuulta purjeisiin. Ajautui vähän samaan tilanteeseen joka on nyt käynyt Räikköselle. Valitettavasti ei taida Montylla olla vaan haluja tulla takasin.
 

EdHunter

Uuden Englannin Nahkamies
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
1128
Sijainti
Brave New World
No, kyllähän F-ykkösiin aina yksi maailmanmestari mahtuu. Tosin, kauhean loistokasta comebackia en Villeneuvelle näin äkkiseltään uskaltaisi veikata..
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Niinno.. Sitä voi itse miettiä johtuuko se kuljettajasta vai jostain muusta, jos tuo arvostus loppuu nimenomaan siitä kun kuljettaja siirtyi huipputallista häntäpään talliin. :tongue:

Villeneuven suoritukset BARilla oli usein aika loistaviakin. Valitettavasti samalla valtaosa suomalaisista seurasi Häkkisen voittotaistelua, jolloin Villeneuven taistelut viimeisistä pistesijoista (ja usein hyvän kisan lopettaneet moottoririkot) ilmeisesti jäivät silloin pimentoon..

En ainakaan ymmärrä miksi et arvosta esim. Villeneuven suoritusta Barcelonassa 1999? Vai hä? Etkö muista? Mitä? :D
Tai sitten se eräs Silverstonen sadekelin kisa (oliko 2002) jolloin sadekelin ajotaidoistaan parjattu Villeneuve oli maalissa NELJÄS.. BARilla!! Ja ei arvostusta? :D
Jos mies ajaa yhden hyvän kisan kaudessa, ei vielä kannata vetää lippuja salkoon. Propsit kuitenkin siitä, ettei luovuttanut BAR:in kanssa.

Minun silmiini tarttuivat kauden 1999 jälkeen lähinnä epätoivoinen yritys, umpityperät ohitusyritykset, kolaroinnit ja kärkikuskien blokkaaminen Top 10:n ulkopuolella. Ja Panisista lähtien tallikaverit alkoivat olla todellinen uhka, jolloin mistään huippukuskista ei voitu missään nimessä puhua.

Lisäksi miehen kiusanteko Zontaa ja muita tallikavereita kohtaan sai arvostuksen laskemaan entisestään. Mikäli Massan kertomuksensa mukaan tekemä kepponen on totta, Massan arvostus kyllä nousi (Kusi Villeneuven juomapulloon kun ex-maailmamestarin käytös alkoi olla liikaa nuorelle brassille).
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Jep, Villeneuven puuhastelut XXL-ajohaalarissa on nähty. Mieluummin vaikka de la Rosa puikkoihin jos tarvitaan kokemusta.
En haluis nähä kumpaakaan... Barrichelloaki ehdittiin hehkuttaa jo ylijumalaksi kun osaa kehittää autoa kokemuksellaan. Mutta ilmeisesti Rubens kehitti vain Buttonille voittaja auton :alppu:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Jos mies ajaa yhden hyvän kisan kaudessa, ei vielä kannata vetää lippuja salkoon.
Kyllä noita tuollaisia kisoja oli enemmän kuin yksi kaudessa, en nyt kaikkia viitsi alkaa luettelemaan kun lista on sen verran pitkä.. Nuo kaksi nyt oli sellaisia mitkä tuli heti samantien mieleen.. :thumbfh:
Esim. 1999 kaudella 11 ensimmäisessä kisassa Villeneuven moottori meni rikki ja suurimmassa osassa niistä hän taisteli jäännöspisteistä. Taisi aika-ajoissakin olla lähes poikkeuksetta siellä kympin molemmin puolin.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Minun silmiini tarttuivat kauden 1999 jälkeen lähinnä epätoivoinen yritys, umpityperät ohitusyritykset, kolaroinnit ja kärkikuskien blokkaaminen Top 10:n ulkopuolella. Ja Panisista lähtien tallikaverit alkoivat olla todellinen uhka, jolloin mistään huippukuskista ei voitu missään nimessä puhua.
Panishan nyt jäi loppujen lopuksi tosi kauas nopeudessa. Ja 2003 alkoi selvä BARin syrjintä, ja Buttonia selvästi suosittiin tallissa.. Silloinkin Villeneuve oli usein nopeampi mutta jostain kumman syystä se oli aina hänen auto johon tuli tekninen vika..
BMW:llä taas tuli samanlaista toimintaa tallin puolesta 2006 kuin BARillakin.. kiittämättömät pirulaiset..
Mitä tulee yrittämiseen, niin minusta riskien ottaminen ei ole lainkaan huono juttu. On paljon tylsiä varmanpäälle kuskeja, joiden takia kisat on jonossa ajamista.. Villeneuven, Alesin, Frentzenin ja Verstappenin kaltaisia tyyppejä kaivattaisiin lisää. Siis sellaisia jotka eivät luovuta ja yrittää viimeiseen asti parantaa sijoitustaan..

Nykykuskeista tällaisia kuljettajia on tasan yksi ainoa ja se on Fernando Alonso. Siitä pointsit hänelle! Arvostus noussut suuresti sen jälkeen kun Alonso ei olekaan ajanut parhaimmalla autolla. Välillä tullut ihan käsittämättömän upeita ajosuorituksia.
Edit: okei, Adrian Sutilin voisi myös lisätä tähän kategoriaan.

Lisäksi miehen kiusanteko Zontaa ja muita tallikavereita kohtaan sai arvostuksen laskemaan entisestään. Mikäli Massan kertomuksensa mukaan tekemä kepponen on totta, Massan arvostus kyllä nousi (Kusi Villeneuven juomapulloon kun ex-maailmamestarin käytös alkoi olla liikaa nuorelle brassille).
Mahtaakohan olla median vääristelyä tollainen kiusanteko? Tai sitten tallikaverien huonoa itsetuntoa ja heikkoa huumorintajua.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Mahtaakohan olla median vääristelyä tollainen kiusanteko? Tai sitten tallikaverien huonoa itsetuntoa ja heikkoa huumorintajua.
Sitäpä ei tiedä kuin asianosaiset itse.

Niin tai näin, ei JV mikään turha kuski ollut, ura vain kesti liian pitkään keskikastin ja häntäpään talleissa. Viimeinen kambäkki oli turha, ura olisi vain saanut saada kunniakkaamman lopetuksen BAR:illa.
 
Ylös