Tarkemman raportin Ugin kisatilanteista voi lukea Frankin sivuilta, tässä omakohtaisia havaintoja ja tuntoja.
Erittäin iso plussa järjestäjille kisasta kokonaisuutena! Aikaisempiin vuosiin roima petraus, erityisesti uudet pätkät ja seikka, ettei mitään pätkää ajettu kahteen kertaan ansaitsevat aplodeja. Reitti oli kaikinpuolin onnistunut, edes viimeisen pätkän loppuosa ei mennyt huonoon kuntoon, vaikka ennakkoon niin pelättiinkin.
Osa toimitsijoista teki melkoisen pitkää päivää, esim. ykkösellä ja kuutosella oli sama neitokainen yksin at-asemalla hommissa ja jaksoi vielä illallakin hymyillä! Iso kiitos hänelle! Myös kakkosella yksin at:lla ollut naisimmeinen paiski pitkää vuoroa ilman tuuraajaa jalat ristissä kupla otsassa. Työnsankareita!!
Tulevaisuudessa varmasti yksi suurimmista ongelmista rallien järjestämisessä tulee olemaan järjestäjien, toimitsijoiden ja talkooväen puute. Monessa kotimaankin kisassa kahteen kertaan ajettavat pätkät ovat olleet ainoa mahdollisuus saada haalittua kasaan tarvittava määrä toimitsijoita. Ei hyvä!
1400-Trophy olisi loistava koulu nuorille kuskeille opetella KOVAA ajamista. Kustannukset ovat vain murto-osan siitä mitä muut SM-luokat nielevät, mutta jos Laakson Jorelle tai Laaksosen Juhalle pärjää, on kuskissa vetomiehen vikaa. Jos katsotte Suzuki-kuljettaja Öhmanin etenemistä (ajolinjat, tien käyttö, auton käsittely), niin ymmärtänette yskän...