Virkakyöstiltä se ei silava pöydästä lopu

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Tehotonta ylipäätään tuollainen kameravalvonta. Jokaiseen autoon pakolliseksi GPS, joka ilmoittaa auton ajotietokoneen näytöllä sakkojen määrät ja mille tilille ne pitää mihin mennessä maksaa. Tai vielä parempi, valtiolle suoraveloitusoikeus, jolloin sakot kilahtavat valtion tilille automaattisesti nopeuden ylittyessä.
Samankaltainen kyttäysmetodi muillekin rikkeille ja rikoksille niin mikä ettei.

Lisäksi perussakkovero (vrt. kasettimaksu), koska kumminkin voidaan olettaa, että mikäli ajoneuvo on olemassa, niin ylinopeuttahan sillä on tarkoitus ajaa, vaikka sattuiskin just nyt olemaan seisonnassa. (Seisonnalla en tarkoita nelivetoautoa kuolaavaa essonbaarinmiestä)
Tuo oli ihan hyvä, takuuvarma tulonlähde valtiolle. Ehdotapa trafille suoraan.
 

Memphis Griezmann

Well-known member
Liittynyt
13.7.2014
Viestit
202
Eli kannatat rangaistusta jossa rahaa kupataan sinulta muiden tekemien vakavien rikosten jälkien paikkomiseen?
Mä en sanonut kannattavani yhtään mitään. Totesin, että jokainen voi omalla liikennekäyttäytymisellään vaikuttaa siihen joutuuko "kupatuksi".
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
"Miehiä on suosittu auraamalla kehäteitä" - Suomeenkin esitetty sukupuolineutraali lumenluonti etenemässä
Brettschneiderin talousarvioaloitteessa ehdotettiin, että pääkaupunki selvittäisi lumenpoiston sukupuolivaikutukset. Hän vetosi Karlskogan esimerkkiin, jossa sukupuolivaikutusten arviointi lumenpoistossa oli osoittanut, että kunta tiedostamattaan suosi miehiä auraamalla ensin kehätiet ja suuremmat, pääasiassa miesvaltaisille työpaikoille johtavat kadut.
Toivottavasti selvitys etenee ja rahaa palaa:) Voisin ihan ilmaiseksi kertoa, että sukupuolesta riippumatta olisi ihan hyvä, jos sekä ajoneuvoilla, että jalan tai pyörällä kulkevien kulkuväylät olisivat kunnossa.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Maijan vaateputiikin väylä täytyy olla tiptop kunnossa. Sieltä tulee joka päivä kolmesti moduuliyhdistelmä tuomaan tavaraa.

Voisko olla vähän perää siinä, että bussi ja rekkaväylät ensin auki? Voisko?

Tää aihe on ennenkin tapetilla ollu.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Ei halvenna naisia ed. kommentilla..tavoistani poiketen. Työelämässä oleva Maijakin tajuaa ja on bussilla tullessaan iloinen kun pääsee putiikin avaamaan ajoissa, vaikka muutama sata metriä joutuu sohjossa kävelemään. Vieressä olevassa virkakyöstilaitoksessa vituttaa. Pikku kynäniskapersereiän 300hv takaveto kitkarengas Audi kun on ruudussa viisisenttisen kinoksen saartama. Parkkiaikakin loppumassa ja Lasse muna pystyssä jo valmiina auton vieressä.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Kuoleman toivominen kellekään tais olla kielletty, joten paras kyösti on työtön kyösti. Nämä ny vois vielä vaikka bannata.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26891
Kyllä se ihan totta on, että lumen aurauksissa pitäisi priorisoida vilkkaimmat kevyenliikenteenväylät ennen autoteitä. Kyllä autolla pystyy ihan hyvin pienessä lumikerroksessakin ajamaan, huomattavasti työläämpää sellaisessa on pyöräillä ja kävellä. Juuri viime tiistaina huomasi, ettei bussin kulkuunkaan vaikuttanut yhtään, vaikka lunta oli senttitolkulla tiellä. Liukkaudentorjunnassa eri asia. Silloin pitää raskaan liikenteen ajoväylät ensin hoitaa. Ja auraukset kaduilla tiekarhuilla.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Kyllä se ihan totta on, että lumen aurauksissa pitäisi priorisoida vilkkaimmat kevyenliikenteenväylät ennen autoteitä. Kyllä autolla pystyy ihan hyvin pienessä lumikerroksessakin ajamaan, huomattavasti työläämpää sellaisessa on pyöräillä ja kävellä. Juuri viime tiistaina huomasi, ettei bussin kulkuunkaan vaikuttanut yhtään, vaikka lunta oli senttitolkulla tiellä. Liukkaudentorjunnassa eri asia. Silloin pitää raskaan liikenteen ajoväylät ensin hoitaa. Ja auraukset kaduilla tiekarhuilla.
Koskee myös valaistusta. Autossa on sentään aika hyvät valot olemassa.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26891
Koskee myös valaistusta. Autossa on sentään aika hyvät valot olemassa.
Ihan totta.

Harvemmin kai autotiet menee huonoon kuntoon yhden illan ja yön lumisateista, enemmän taitaa olla ongelmana ettei tietä ole edellisen lumisateen jäljiltä hoidettu tiekarhulla ja uusi lumi siihen päälle tekee vilkkaat risteykset hankaliksi.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Ihan totta.

Harvemmin kai autotiet menee huonoon kuntoon yhden illan ja yön lumisateista, enemmän taitaa olla ongelmana ettei tietä ole edellisen lumisateen jäljiltä hoidettu tiekarhulla ja uusi lumi siihen päälle tekee vilkkaat risteykset hankaliksi.
No en sanoisi, että harvoin menisi huonoon kuntoon.

Täälläpäin se on enemmän sääntö kuin poikkeus, koska säästöt ja yleinen homous.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Niin mikähän mahtaa olla työnjako katujen ja valtaväylien suhteen? Pitäiskö kaupungin aurojen saada vedellä ensin kadut ja kevytväylät puhtaaksi ja vasta sitten puolenpäivän aikaan Destian ukot vetelemään isoja teitä?
 
Liittynyt
1.11.2014
Viestit
3326
Sijainti
Katabolia
Kyllä se ihan totta on, että lumen aurauksissa pitäisi priorisoida vilkkaimmat kevyenliikenteenväylät ennen autoteitä. Kyllä autolla pystyy ihan hyvin pienessä lumikerroksessakin ajamaan, huomattavasti työläämpää sellaisessa on pyöräillä ja kävellä. Juuri viime tiistaina huomasi, ettei bussin kulkuunkaan vaikuttanut yhtään, vaikka lunta oli senttitolkulla tiellä. Liukkaudentorjunnassa eri asia. Silloin pitää raskaan liikenteen ajoväylät ensin hoitaa. Ja auraukset kaduilla tiekarhuilla.
Täällä näytti viime lumisateilla menneen juuri noin. Kevyen liikenteen väylät oli aurattu ensin. Nytten sitten taas vesijääkeleillä, suola-autoa on kyllä liikkunut, mutta kevyen liikenteen soritusta ei juuri ole päivitetty. Luulisi lonkkaleikkausten jonkin verran maksavan. Lumessa kyllä pystyy tarpomaan turvallisesti jos vaan viitsii ja jaksaa.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26891
Meidän kylällä seitsemäksi töihin mennessä on kyllä ihan sama mikä tie aurataan ensin, kun kaupunki aloittaa auraukset vasta seitsemältä.

Muistan vieläkin kuinka paljon kakarana vitutti, kun tarpoi kilometrin auraamatonta pyörätietä kouluun ja samaan aikaan isolla traktorilla aurattiin koulun jääurheilukenttää. No se oli liikuntatoimen työntekijä ja traktori, eihän sitä voinut katuja auraamaan laittaa.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
EU-asetus määrää: kalatiskiltä on löydyttävä nyt myös latinankieliset nimet
Vaikka viranomaisilla on varsin järeitä keinoja saattaa pakkausmerkinnät asianmukaisiksi, ei niitä ympäristöterveystarkastajan mukaan ole tarvinnut käyttää. Kauppiaille annetaan neuvontaa ja aikaa hoitaa asiat kuntoon.

– Jos ne ei sitten ole kunnossa, niin annetaan korjauskehotus. Sillä nämä yleensä hoituu. Asioita ei ole tarvinnut lautakuntiin viedä eikä uhkasakkoja asetella, kertoo ympäristöterveystarkastaja Mikko Raatikainen.
Pitäisiköhän lisätä virkakyöstejä tai ruveta ilmiantajaksi, koska itse en ainakaan ole kalatiskillä käydessä huomannut latinaa nähneeni.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Kohta opeteltava latinaa itseä aseella uhaten.
 

Örfil

Guest
Ihan totta.

Harvemmin kai autotiet menee huonoon kuntoon yhden illan ja yön lumisateista, enemmän taitaa olla ongelmana ettei tietä ole edellisen lumisateen jäljiltä hoidettu tiekarhulla ja uusi lumi siihen päälle tekee vilkkaat risteykset hankaliksi.
Tämähän tarkoittaa että sue:n bemariin pitää hankkia neljien renkaiden lisäksi lumiketjut :ahem:
 
Ylös