Viron MM-ralli 2021

JuuZa

Kulttuurispesialisti
Liittynyt
22.4.2006
Viestit
2070
Viime vuoden EK:t 4, 9, 13 ja 16 meni siitä Truuta-nimisen paikan läpi, josta ainakin 2019 kun sitä rakennettiin, luvattiin että katsoja näkee WRC-auton yhtäjaksoisesti 45 sekuntia. Se rallicross-henkinen syherö. Onkohan tänä vuonna mukana? Ainakaan Kaagvere-nimistä pätkää ei ole tuossa @Fiesta 'n linkkaamassa aikataulussa.

Vuoden 2019 ketjusta:
EK:lle 5 ja 7 on rakennettu Truutan kohdille syherö osuus missä WRC autot ovat näkyvissä n. 45 sek putkeen. Tarkoitus oli tehdä metsäpuistomainen osuus yleisölle. Vasta rakennettuna se muistuttaa tällä hetkellä lähinnä rallicross-rataa. Hyvä spotti nimenomaan katsojille.

 

Reinweib

Vetohenkilö
Liittynyt
28.3.2013
Viestit
942
Sijainti
Piilosa
Ulkomaanfoorumilla paikalliset aktiiviset rallifanit haukkui noi katselualueet ja totesivat että katselevat ennemmin kotona All Liveä kuin menevät karsinaan katsomaan risteystä tai kiihdytystä.
Taisin kirjoitella reissun jälkeen että toivottavasti tuollaiset karsinat ei ole se suuntaus minne ollaan menossa. Noissahan ennakkosuunnittelu ja sen toteutus verkkokaupassa korostuu, mutta jos varasuunnitelman tasoinen paketti oli sellainen kolmasosa ok, kolmasosa nojoo ja loput hohhoijaa. ALL Live oli isolta ruudulta joka mestassa, ja eikä sitä tarvinut käynnistellä uudestaan kokoajan :p

Parhaita muistoja taisi olla ~kakkosen risteyksestä, jossa karsinan ainoana kannustin Rovista, joka veti pohjat :cool:
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4722
Sijainti
Event horizon
On kaikki syyt uskoa että yleisön karsinointi tulee vain entisestään lisääntymään samalla kun rallia muutoinkin puristetaan yhä kompaktimpaan muottiin.
 

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Liittynyt
28.10.2013
Viestit
4960
Sijainti
Parc Fermé
On kaikki syyt uskoa että yleisön karsinointi tulee vain entisestään lisääntymään samalla kun rallia muutoinkin puristetaan yhä kompaktimpaan muottiin.
Kun tarpeeksi kauan (ja usein) hoilaa samaa valitusvirttä 20v ajan samasta asiasta, niin jossain kohtaa voi jopa osua oikeaan.
 

maumau74

Well-known member
Liittynyt
13.2.2018
Viestit
156
Sijainti
Naantali
Virossa on se hyvä puoli, että vaikka katselupaikat on melko mitäänsanomattomia, fiilikseen pääsee kuitenkin ja kaikissa paikoissa on isot skreenit, joista voi katsoa sitten all liveä, kun ei autoa satu kohdille.
 

Fiesta

Ralliperuna
Liittynyt
1.7.2011
Viestit
1394
Sijainti
Porvoo
Katselin noita paketteja kun kisa kiinnostaisi, mutta aika kahden vaiheella olen. On kyllä melko mitäänsanomattomia paikkoja. Risteyksiä ja ohiajoja. Ei oo Aava paljon nähnyt vaivaa noihin. Tuohon päälle kun on vielä epäselvää onko karanteenivapaata tuo matkustaminen, niin enpä tiedä.

Koronatesti maksaa Terveystalolla 198 EUR. Todistus 40 EUR sähköisenä ja 54 EUR paperisena siihen päälle. Pakko siis olla ilman testiä tuo reissu, niin suolaset hinnat.
 

Reinweib

Vetohenkilö
Liittynyt
28.3.2013
Viestit
942
Sijainti
Piilosa
Kyllähän noi melkosista kuraa on, muutama fiksumpi seassa. Tosi paljon katselualueita ulkokurveissa, onko paikat sitten niin iisejä vai joudutaanko ottamaan kauemmas tiestä. Lokakuulle on vielä aikaa, joskos sitä kokeilisi kepillä jäätä.

Keskinopeuksia haettu näemmä alas mielenkiintoisin ratkaisuin.

SS11_15_PA1_Sooru_UUS_resize.gif
 

Liitetiedostot

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
14527
Sijainti
Tampereen lenkki
Eiköhän noissa ole enemmän haettu lisää katseluaikaa/tilaa yleisölle kuin keskinopeuksien laskua. Tai ainakin kaksi kärpästä yhdellä iskulla.
 

Reinweib

Vetohenkilö
Liittynyt
28.3.2013
Viestit
942
Sijainti
Piilosa
No ensimmäisessä katseluaika lähinnä vähenee, kuvan tiedostonimessä oli lisäys "UUS" josta tein jotain johtopäätöksiä. Videosta voi ihailla lopputulosta.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3177
Sijainti
JKL
Ei ole tainnut olla mitään tietoa millä spekseillä tuonne pääsee? Riittääkö kaksi rokotusta vai pitääkö olla myös negatiivinen testitulos?
 

Reinweib

Vetohenkilö
Liittynyt
28.3.2013
Viestit
942
Sijainti
Piilosa
Vähä ylikovaa niin kääntyilee. 108€ palliraketti ja pysäköinti toimitettuna Narikkatorin matkahuoltoon.

Eli tälle vuodelle toimitukset myös Suomeen pakettiautomaatteihin, toki lista oli tosi sumeassa järjestyksessä, otin ton ekan vaihtoehdon.

Edit: RP4 jos hengenheimolaisia hakusessa.
 

Fiesta

Ralliperuna
Liittynyt
1.7.2011
Viestit
1394
Sijainti
Porvoo
Itse päädyttiin vielä odottelemaan. 28.6 tulee lisää lippuja myyntiin niin ehkä sitten täälläkin on jo päätetty lopettaa nuo Karanteenit.
 

Reinweib

Vetohenkilö
Liittynyt
28.3.2013
Viestit
942
Sijainti
Piilosa
Joo, oli huomattavissa heti myynnin alkaessa ettei samanlaista ryysistä ole, mutta toisaalta ei myöskään ole tietoa paljon noita nyt sitten on myynnissä? Jos ainoa positiivinen muutos on pätkien kasvanut määrä, mutta jos katselupaikoista on 2/3 kuraa entisen puolen sijaan, niin ei toikaan auta. Keskipalkka tuolla on kumminkin puolet mitä Suomessa, ja passin hinta nousi 65€ -> 79€ mikä vaikuttaa varmasti.

Edit: Varmaan vaikuttaa noilla lipun hinnoilla myös:
Ulkoilmatilaisuuksia on 17.5. jälkeen voinut järjestää enintään 250 henkilölle, jolloin yleisön on pysyttävä max. 25 hengen ryhmissä toisistaan erillään.
 
Viimeksi muokattu:

cesar

Well-known member
Liittynyt
21.10.2009
Viestit
996
49 autoa viivalla, kehnot on lukemat. Täytyy kyllä sanoa, että vaikka hyvin aktiivinen penkkaperuna itse olen, niin tuollaisen määrän takia en jaksaisi ulkomaille lähteä MM-rallia katsomaan. En tiedä kyllä ketä palvelee nämä onnettomat ilmoittautumismäärät ja erittäin pieni WRC-autojen määrä ylipäätään. Kuulostaa ehkä turhalta valitukselta, mutta kovan kilpailun ja tiukkojen tilanteiden takia tulee itse penkalla käytyä ja yksinkertaisesti kilpailijoiden määrä menee käsikädessä tämän asian kanssa.
 

JuuZa

Kulttuurispesialisti
Liittynyt
22.4.2006
Viestit
2070
49 autoa viivalla, kehnot on lukemat. Täytyy kyllä sanoa, että vaikka hyvin aktiivinen penkkaperuna itse olen, niin tuollaisen määrän takia en jaksaisi ulkomaille lähteä MM-rallia katsomaan. En tiedä kyllä ketä palvelee nämä onnettomat ilmoittautumismäärät ja erittäin pieni WRC-autojen määrä ylipäätään. Kuulostaa ehkä turhalta valitukselta, mutta kovan kilpailun ja tiukkojen tilanteiden takia tulee itse penkalla käytyä ja yksinkertaisesti kilpailijoiden määrä menee käsikädessä tämän asian kanssa.
On kyllä valitettavan vähän osallistujia. 10 wrc-autoa toki ihan ok setti. Eikös siellä ole vielä jotain paikallisiakin tuon 49 auton lisäksi? Itse kun asun tässä Uudellamaalla ja jos haluaisin, niin pääsisin 4-5 tunnissa Otepäälle joten en osaa ajatella tässä kohtaa ulkomaille matkustamista minään kysymyksenä jos haluaa nopeita autoja nähdä. Täällä Vihdissä virolaiset mansikatkin voi laskea lähiruoaksi 😄
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
14527
Sijainti
Tampereen lenkki
Kuulemani mukaan power stage on pidennetty versio yleisöpätkästä. Vaikea ymmärtää tällaista ratkaisua vaikka varmasti kiva saada vika pätkä huoltoparkin kupeeseen
 
Ylös