Don Vito
Sekakäyttäjä
Kolmipyöräinen Skodillac.Mikäs Lindholmilla? EK12 ei aikaa näy missään.
Kolmipyöräinen Skodillac.Mikäs Lindholmilla? EK12 ei aikaa näy missään.
Joo, kyllähän tuohon voisi kattavammatkin säännöt keksiä. Tuomisen "hei" olisi yksi varma huikan paikka.heti vain muutama minuutti lähetyksen alusta napsahti ensimmäinen "joo kyllä" olisiko "no joo" seuraava?
Täytyi oikein laskeskella pientä tilastofaktaa tämän kauden WRC1-starttien osalta M-Sportin kolmikon erikoiskoeaikoja toisiinsa verrattuna:Viimeistään nyt ollaan tilanteessa, jossa Teemukaan ei voi vetää esille "olen selvästi nopein Ford" korttia. Rehellisesti sanottuna ja vaikkakin se pahalta näin suomalaisena tuntuu, Teemun suoritustaso heittelee Ford kolmikosta ylivoimaisesti eniten ja kun nopeudellisesti ei erotu muista kahdesta mitenkään, niin ymmärrän hyvin sen, miksi hänen varaan isosti ei enää lasketa mitään.
Pisteet Gussille Kylmästi 22 Vastaan Sunisen yhdeksää tähän asti ralleissa jossa ovat ajaneet tällä kaudella tallikavereina.Täytyi oikein laskeskella pientä tilastofaktaa tämän kauden WRC1-starttien osalta M-Sportin kolmikon erikoiskoeaikoja toisiinsa verrattuna:
Ne erikoiskokeet, jotka sekä Suninen että Greensmith ovat ajaneet maaliin ihan kunnon kisavauhtia tällä kaudella, menevät Teemun hyväksi 64% vs. Gusin 36%. Toisin sanoen Teemu on ajamalla voittanut Greensmithin 16 kertaa, Gus puolestaan Teemun 9 kertaa. Eli tästä laskelmasta on jätetty pois ne erikoiskokeet, joissa toinen ei ole ollut enää kisassa mukana tai ovat nilkuttaneet rikkinäisellä autolla hidasta vauhtia maaliin. Tietysti osa pätkistä voi olla niinkin, että jompikumpi on joutunut lievästi hidastamaan pölyn takia, säästellyt renkaita tms., mutta ainakin suuntaa antavaa tilastoa heidän keskinäisestä vauhdista.
Vastaava luku Fourmauxin ja Greensmithin kesken on 58% Fourmauxin hyväksi vs. Greensmithin 42%. Fourmaux on voittanut Greensmithin 30 kertaa, Greensmith Fourmauxin 22 kertaa.
Sunista ja Fourmauxia ei voikaan keskenään verrata, koska eivät ole ajaneet samoissa kisoissa. Mutta tällaisella erittäin epätarkalla tilastomatikalla laskettuna kolmikon huonoin on ollut Greensmith. Fourmaux suoriutunut hiukan paremmin Gusiin verrattuna ja Teemu kaikista parhaiten.
Loppuyhteenveto: tallikaverien keskinäinen paremmuus prosentteina:
1. Suninen 64%
2. Fourmaux 58%
3. Greensmith 39% (ka. molempiin tallikavereihin verrattuna)
Tämä laskettu kauden 2021 alusta Viron rallin EK15 asti.
Oho14 laitettu poikki ilmeisesti tien kunnon takia.
EK | 2021 | 2020 |
1 | 1,04 | 2,27 |
2 | 0,6 | 0,73 |
3 | 0,64 | 0,62 |
4 | 0,52 | 0,68 |
5 | 0,52 | 0,65 |
6 | 0,64 | 0,64 |
7 | 0,4 | 0,53 |
8 | 0,39 | 0,61 |
9 | 0,47 | 0,65 |
10 | 0,65 | 0,99 |
11 | 0,57 | 0,64 |
12 | 0,29 | 0,89 |
13 | 0,22 | 1,19 |
14 | 0,18 | 0,96 |
15 | 0,45 | 0,89 |
16 | 0 | 1 |
17 | 0,25 | 0,94 |
yht. | 0,46 s/km | 0,88 s/km |
Oli valuttanut öljyä maali aateelle... Onneksi huolto on heti vieressä joten luultavasti auto tulee kuntoon...Breen rullasi vielä yleisöpyörityksellä kiven yli,
Muttei käynyt kuinkaan...
Tai eiköhän sen ole tiimistä joku bongannut…Hyvin oli Rovanperän autokunnassa seurattu pätkän aiempia tapahtumia, kun EK10:lla hämäävässä vasurissa oli nuoteissa jo merkintä "Sunisen paikka" (onboard ajassa 6:57).
Merkittävää parannusta on kuitenkin tapahtunut. Hiljoksiin ne kielenkannat ja kommentit muuttuvat, jonsei ihan erikseen moista opettele.heti vain muutama minuutti lähetyksen alusta napsahti ensimmäinen "joo kyllä" olisiko "no joo" seuraava?