Visaliiga: Kakkosnelonen. Päättyy 09.03 klo 23:59

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Ja kromikin oli arvattu oikein.:eek:
Kukapa alkuaineita säädyttömästi harrastava kromia ei simppelistä järjestysnumerosta tunnistaisi.

Tuli vähän hätäsesti väsätty tiva, kun raapasin sen ihan viime metreillä läjään.
Pidemmällä valmistelulla olis jääny tällaset nippeli-nappelit vähemmälle.

Nyt nykäsin vaan jotain numeroon 24 liittyvää kasaan, lähinnä periaatteella, mikä päsähti ko. numerosta nopeiten seuraavaksi mieleen.


Mulla on toi kromi/24 itsellä takaraivossa, en tosin yhtään tiedä/muista miksi. Siellä se nyt vaan on. Ilman mitään järkeenkäypää tai loogista selitystä.
 
Viimeksi muokattu:

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Yhden jutun takia, ei kovinkaan kauan sitten, selvittelin noita asioita.
Noissahan ei kovin tarkkaa oikeaa vastausta ole kun käyttäjämäärät vaihtelee viikottain jonkun verran. Ei tosin mitenkään huikeasti.
Yritin katsoa sellaisen yleispätevän keskiarvon edellisviikkojen taulukosta.

Että siinä mielessä toi 1 500 000 oli sekin, hajonta huomioiden, ihan oikein.
 

Örfil

Guest
Kohtaan 5 ehkä hieman laveampi selvitys Tekniikka&Talous lehdestä plagiotuna:
No miksi ihmeessä en saanut tästä pistettä?

Vastasin että vesimassat = mukana myös lumi, jää ja muut veden olomuodot, jotka pakkautuvat vuodenaikojen mukaan navoille. Talvella se kun sataa juurikin lumena. Minä tiesin tämän vastauksen, en arvannut.
Lisäksi kuvailin lyhyesti tuon hitausmomentin muuttumisen taitoluistelijalla, joka on helpompi ymmärtää kuin puhua hitausmomentista.

VAADIN tästä puolikasta pistettä.

Edit: tsekkasin jälkikäteen, hitausmomentin muutoksia aiheuttaa mös maan kivivaipan liikkeet ja magman muljahtelu. Oletin että tämä olisi ollut se toinen vastaus, tuulta en tiennyt.
 
Viimeksi muokattu:

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
No miksi ihmeessä en saanut tästä pistettä?

Vastasin että vesimassat = mukana myös lumi, jää ja muut veden olomuodot, jotka pakkautuvat vuodenaikojen mukaan navoille. Talvella se kun sataa juurikin lumena. Minä tiesin tämän vastauksen, en arvannut.
Lisäksi kuvailin lyhyesti tuon hitausmomentin muuttumisen taitoluistelijalla, joka on helpompi ymmärtää kuin puhua hitausmomentista.

VAADIN tästä puolikasta pistettä.

Edit: tsekkasin jälkikäteen, hitausmomentin muutoksia aiheuttaa mös maan kivivaipan liikkeet ja magman muljahtelu. Oletin että tämä olisi ollut se toinen vastaus, tuulta en tiennyt.

Kaikista vastauksista sulla oli tosiaan lähimpänä tuo kuvaus, ja se tuli huomioiduksi, mutta kun se lumipeite ei ollut mainittuna, vaan vesimassat, päätin olla jakamatta pistettä.
Nyt tarkemmin ajateltuna sen puolikkaan voisi parhaan vastauksen kunniaksi jakaa. Ja siksi, että olen anteliaalla päällä.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18208
Jumalauta! Jaettu ykkössija!

Lopetan visailut saman tein.
 

Örfil

Guest
Kaikista vastauksista sulla oli tosiaan lähimpänä tuo kuvaus, ja se tuli huomioiduksi, mutta kun se lumipeite ei ollut mainittuna, vaan vesimassat, päätin olla jakamatta pistettä.
Nyt tarkemmin ajateltuna sen puolikkaan voisi parhaan vastauksen kunniaksi jakaa. Ja siksi, että olen anteliaalla päällä.
Oikeus voitti! Minä ja muu maailma kiittää :)

Lumi ja jää = vettä.
 

Vilperi

Välimallin jätkä
Liittynyt
20.7.2001
Viestit
4593
Sijainti
Tampere
Mullakin luki vesimassa ja tarkotin juu kans tota oikeeta vastausta!
 

Örfil

Guest
Mullakin luki vesimassa ja tarkotin juu kans tota oikeeta vastausta!
Mutta et maininnut yhteyttä hitausmomenttiin. Tokihan tiedät millä taitoluistelija piruettinsa kikkailee :thumbup: :wink:
Mulla oli siis paras vastaus.

Lisäänkin CV:hen "Paras vastaus kohtaan 5, puolipöhkön 2016 kakkosnelos -visassa"
 
Ylös