Visaliiga, osa III - kestävyysurheilu

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Tässä oikeat vastaukset:

1. Patrick Makau, 2:03:38
2. Darya Domracheva
3. Maurilio De Zolt
4. Hän johti Hawaijin Ironman kilpailua, kunnes tuupertui 2 mailia ennen maalia. Hän 'konttasi' kuitenkin maaliin ja sijoittui toiseksi.
5. 38
6. Jacques Anquetil
7. uinti 38km, pyöräily 1800km, juoksu 422km
8. 1028,37 km, Yiannis Kouros (Kreikka)
9. Ernst van Dyk (1:18:27)
10. 1893

Koska en tiennyt teidän olevan noin tyhmiä, tulen vastaan pisteiden jaossa.
Puoli pistettä tulee lähelle osuneista vastauksista ja täysin oikeasta kaksi pistettä.

1. Puoli pistette Gebrestä, joka oli entisen pitkään voimassa olleen ennätyksen omistaja

2. Tekisi mieli antaa miinuspiste kaikille, jotka vastasivat Kaisa Mäkäräinen, mutta okei, laitetaan puoli pistettä, jos vastasitte edes jonkun, joka voitti minkä tahansa cupin viime kaudella (Neuner, Ekholm, Mäkäräinen).

3. Tämä taisi mennä loppujen lopuksi useimmilta oikein, mutta luvattu puolikas piste myös 2-3 osuuden hiihtäjälle. Eli Marco Albarello ja Giorgio Vanzetta. Jälkimmäisestä tais tulla jollekin puoli pistettä, mikä on tosi säälittävää, koska Vanzetta hiihti kuitenkin vapaan osuuden eikä perinteistä. Kyllähän sen pitäisi kaikkien tietää!

4. Yleistietoa, ei tainnut kukaan osua arvauksessaan edes lähelle.

5. 38 kertaahan se on hiihdetty.

6. WebSlave ainakin tiesi tämän! Hienoa!

7. Koska kyseessä on urheiluvisa, ei kyllä tule pisteitä siitä, että tietää sanan Deca tarkoittavan kymmentä. Jos on vihjeenä 10 * ironman, niin luulisi sen olevan koko visan helpoin kysymys. Paljon naurettavia vastauksia tähän tuli. Oikein hävettää.

8. Tästä tais joku arvata 5km sisään, mutta yksi piste silti siitäkin. Muutamia 50km sisään vastanneitakin taisi olla ja heille tulee puolikas.

9. WebSlave tiesi tämänkin, ja tais joku muukin.

10. Tätä ei tainnut kukaan hiffata.

Pisteet: laskekaa itse!
No kyllä mä ne lasken, mutta en nyt.. myöhemmin..

Jacques

Sijainti
Helsinki
Muistuttakaa sitten ensi vuonna, että mä en tee tällaista visaa ollenkaan.. Viime vuonna valitettiin vaikeita kysymyksiä siksi, kun en tiennyt itsekään vastauksia googlettamatta. Nyt kun sitten tein tutummasta aiheesta, niin ei ei ei, liian vaikea. :thumbfh:

jupla

Well-known member
Sijainti
Kurjala
Muistuttakaa sitten ensi vuonna, että mä en tee tällaista visaa ollenkaan.. Viime vuonna valitettiin vaikeita kysymyksiä siksi, kun en tiennyt itsekään vastauksia googlettamatta. Nyt kun sitten tein tutummasta aiheesta, niin ei ei ei, liian vaikea. :thumbfh:
Joo, hyvä aihe mutta meni överiksi. Ja se ei toimi, että helpotetaan kesken kaiken vihjeillä. Kun olin jo vastannut, en viitsinyt käydä muokkailemaan. Eihän maratonissakaan näin tehdä.

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
Ihan täyttä hepreaa koko visa.. vastauksia myöten. Ei siis mitään tappiota vaikken muistanut sitten lopulta ollenkaan lotota.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Vaadin protestia ja käsipisteitä! Äänten uudellenlaskenta ja liikekannallepano on aloitettava oitis!

Jacques

Sijainti
Helsinki
Joo, hyvä aihe mutta meni överiksi. Ja se ei toimi, että helpotetaan kesken kaiken vihjeillä. Kun olin jo vastannut, en viitsinyt käydä muokkailemaan. Eihän maratonissakaan näin tehdä.
Juu.. Vakavasti sanottuna, näinhän se meni. Tajusin mokani heti siinä vaiheessa kun Mehen vastaukset tulivat, jolloin alkoi olla jo liian myöhäistä. Mehe kun yleensä tietää vähintään 8 oikein, niin siitä voi jo päätellä paljon.

Olisi varmaan pitänyt laittaa toikki lukkoon ja tehdä kokonaan uusi helpompi tiva, mutta sille ei nyt voi enää mitään.

Helppojahan nämä mulle on, kun oon koko ikäni seurannut kestävyysurheilulajeja, lukenut kirjallisuutta ja juttuja netistä ja tietty harrastan myös itse. :thumbfh:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Juu.. Vakavasti sanottuna, näinhän se meni. Tajusin mokani heti siinä vaiheessa kun Mehen vastaukset tulivat, jolloin alkoi olla jo liian myöhäistä. Mehe kun yleensä tietää vähintään 8 oikein, niin siitä voi jo päätellä paljon.

Olisi varmaan pitänyt laittaa toikki lukkoon ja tehdä kokonaan uusi helpompi tiva, mutta sille ei nyt voi enää mitään.

Helppojahan nämä mulle on, kun oon koko ikäni seurannut kestävyysurheilulajeja, lukenut kirjallisuutta ja juttuja netistä ja tietty harrastan myös itse. :thumbfh:
Ootvai?

Jacques

Sijainti
Helsinki
Täysin oikeista vastauksista tuli siis 2 pistettä. Mosse ja WebSlave tiesivät peräti kaksi nappiin. Mattimyöhäsiä en huomioinut, vaikka eipä sieltä paljoa pisteitä olisi tullutkaan.

WebSlave 5
Mosse 4,5
Canukki 3,5
teppoil 3
Jjusban 2,5
Balthazar 2,5
Albert Oil 2,5
Oldez 2
Otto Hokkanen 1,5
jupla 1,5
Mehe Rienarsuo 1
Andy 1
Mangelo 1
lfb 0,5
markoj 0,5
JayR 0,5
maradona 0,5
JPP 0,5

Tarkistakaa omanne, saatoin laskea ihan päin vittua.

Jacques

Sijainti
Helsinki
Edellisen visan lopussa ei ollut kokonaispisteitä, joten en voi laskea niitä!

oldez

Well-known member
Tää oli ehkä kaikkien aikojen paskin visaliigan osio. Mahdottomat kysymykset ja pisteetkin laskettu väärin. Mistä mä sain muka 2 pistettä?

Tää pitäisi järjestää uudestaan Jeopardy-tyyliin. Mikä on kysymys kun vastaus on?

1028,37 km

Viimeksi muokattu:

Jjusban

Newbie
Sijainti
(
Tää oli ehkä kaikkien aikojen paskin visaliigan osio. Mahdottomat kysymykset ja pisteetkin laskettu väärin. Mistä mä sain muka 2 pistettä?

Tää pitäisi järjestää uudestaan Jeopardy-tyyliin. Mikä on kysymys kun vastaus on?

1028,37 km
:D:D

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Urheilua, urheilua, urheilua!!! :mad_old:

1. Patrick Cacau, 2:03
2. Darya Domppariu
3. Maurilio Zolt
4. Johti Ironman kilpailua ja sijoittui kisassa toiseksi.
5. 38
6. Antti Jaquetils
7. uinti 40km, pyöräily 1800km, juoksu 420km
8. 1000 km, Y. Kouros
9. Ernesto Dyykvan
10. 1900

Joku tolkku!

Nurtsi

Registered Loser
1. Patrick Makau, 2:03:38
2. Darya Domracheva
3. Maurilio De Zolt
4. Hän johti Hawaijin Ironman kilpailua, kunnes tuupertui 2 mailia ennen maalia. Hän 'konttasi' kuitenkin maaliin ja sijoittui toiseksi.
5. 38
6. Jacques Anquetil
7. uinti 38km, pyöräily 1800km, juoksu 422km
8. 1028,37 km, Yiannis Kouros (Kreikka)
9. Ernst van Dyk (1:18:27)
10. 1893

Mitä voitin?