Vaikka tämä pelaakin nyt pahasti omaa vastaustani vastaan, olin rehellisyyden nimissä lukevinani wikipedaalista että oikea vuosi on 1885.Oikeat vastaukset:
1. Benz tai Daimler ja vuosi 1886. Merkistä ½p ja vuodesta ½p
Tappakaa mut! Tein näköjään liian vaikeen visan. Luulin, että olis helpoimmasta päästä koko visaliigassa, mutta vaikee paskahan tää oliki. Voittajana yksi ylitse muiden. Onnea PuoliPöhkölle! Ja valittakaa toki pisteistä, niissä voi olla virheitä.Renngeist 3,5p
ITG 4,5p
Zervuska 0,5p
Jacques 3p
Andy 3,5p
Howdy 2p
Pekpoy 2,5p
Melinda 1,5p
Albert Oil 3p
Aziz 1,5p
WebSlave 2p
jps 1p
sammyosammy 4p
uuci 3p
K. August 2p
markoj 1,5p
Mehe Rienarsuo 2p
jupla 3p
ettelbruck 4p
Jjusban 2p
JPP 2,5p
PuoliPöhkö 8,5p
Mosse 2p
No luepas vaikka englannin wikipedian sivu Karl Benzistä. Siellä se on 1886. Ja melkein joka paikassa se vuosiluku on 1886.UIJJEE! Jyräystä.
Toi ykköskyssärin vuosiluku on edelleen sulla (ja siis myös mulla) ilmeisesti väärin. Oikea vuosi on 1885
Käy mulle! :thumbup:No luepas vaikka englannin wikipedian sivu Karl Benzistä. Siellä se on 1886. Ja melkein joka paikassa se vuosiluku on 1886.
Mersun museosta Stuttgartista ostamani yrityshistoriateoksen mukaan moottorille saatiin patentti 3.4.1885. Siitä jatkettiin auton kehittämistä, moottoripyöränä laite saatiin valmiiksi 1885, mutta "isommassa korissa" homma patentoitiin 29.1.1886. Karl Benzin ja Mersun mukaan auto keksittiin tuolloin. Kai me uskotaan?No luepas vaikka englannin wikipedian sivu Karl Benzistä. Siellä se on 1886. Ja melkein joka paikassa se vuosiluku on 1886.
Noniin, eli eikö vuosi ole oikein?Mersun museosta Stuttgartista ostamani yrityshistoriateoksen mukaan moottorille saatiin patentti 3.4.1885. Siitä jatkettiin auton kehittämistä, moottoripyöränä laite saatiin valmiiksi 1885, mutta "isommassa korissa" homma patentoitiin 29.1.1886. Karl Benzin ja Mersun mukaan auto keksittiin tuolloin. Kai me uskotaan?