Vituttaako joulu?

Vituttaako joulu?

• Äänestäjiä yhteensä
    56

Mangelo

Well-known member
Täällähän mä erämajassa asun!:mad:

Vittu se mitään turhaa valitusta ole!

Ensin kiikutat peräpukamat lotkottaen joulukorruptioita sun asiakkaille. Sitten hätäpäissäs yrität keksiä jotain sukulaisille. Sitten joulukauppaan. Sitten purat kassit. Sitten käyt hakemassa varastosta jouluvalot ja koristeet. Sitten kahlaat munia myöten metässä saha kädessä ja kaadat sen parhaimman kuusen kaikista paskoista. Eikun sisälle ja kusi kuivumaan. Sitten imuroit. Sitten sä peset lattiat kahdessa osassa. Ensin laattalattiat ja sitten laminaattilattiat. Sitten sä peset takan lasiluukkua noesta. Sitten sä peset saunan lasiovea. Sitten sä koristelet kuusen. Sitten sä nariset hetken forumilla. Sitten sä lähdet kohta kopistelemaan petivaatteita vitun pakkaseen.
Voe elämän kevät.

Sitten sä kuulema laitat vettä siihen kuuseen.

Parasta tässä päivässä on ollut auton 60k huolto. Se maksoi vain 643 euroa!:ahem::thumbup:
Karvakuulien nosto unohtui.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Karvakuulien nosto unohtui.
Soli eilen, tänään käväsin uimassa ja samalla radalla oli aivan törkeän nopeita tyttöjä uimassa kaksin kappalein. No toinen on Suomen mestari, joten ei kai se mun poijuna olo niin ihmeellistä ollut.:eek:

Juskanen

Naisilleninen
Sijainti
lähiö
On vissiin ihmisellä asiat elämässä hyvin, jos joulu vituttaa. Sillon ei voi kauheasti huolta, murhetta olla :confused:

Tykkään joulusta vuosi vuodelta enemmän. On ihanaa puunata ja puuhailla ja kokkailla ja leipoa. Kolme päivää oon nyt touhunnu aamusta iltaan. Olo on väsynyt, mutta onnellinen. Kaikki on valmiina ja laitettu ja huomenna vaan naatitaan.

Lahjojen ostokin on minusta tosi kivaa! On ihan mahtavaa hankkia lahjoja läheisille, ja nyt sitten jännäillä, että tykkäävätkö ja kuinka paljon.

Ja JA, älä oo noin lapanen! Jos joulusiivous vituttaa, niin käske muijas hoitaa se yksin! :frank:

Mangelo

Well-known member
Soli eilen, tänään käväsin uimassa ja samalla radalla oli aivan törkeän nopeita tyttöjä uimassa kaksin kappalein. No toinen on Suomen mestari, joten ei kai se mun poijuna olo niin ihmeellistä ollut.:eek:
Vähän miettiny samaa, ettei sekään varmaan mikään ihan turha tyttö ole, joka pari kertaa sattunu samalle radalle ja vetäny tosi kevyennäköisesti ohi tuplavauhdilla. Oma uinti tuntuu siinä kuin yrittäisi pyörätuolilla kelata ylämäkeen juoksijan perässä.

pendellstock

Well-known member
Eipä se vituta. Pienenä varaumana tosin edelliseen tää jatkuva joululaululänkytys, niitä ei oikein jaksa. Siis jos ne biisit on näitä samoja Kulkuset-ralleja, Mattien&Teppojen sekä Maaretien muka hempeitä jouluballadeja.

Ja jouluruoat on pääsääntöisesti ihan hirveetä kuraa haisevista foliovuokalaatikoista rosolliin. Kivempi ois joku joulukebab- tai joulu-pihvi-perinne.

Siis musiikkipuolta -ja ruokapuolta lukuunottamatta joulu on huippunastaa aikaa!:thumbup: Vastasin optimistina siksi, että ei vituta vaikka itseasiassa noita poikkeuksia luetellessa huomasin, että vituttaa sittenkin osittain.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
On vissiin ihmisellä asiat elämässä hyvin, jos joulu vituttaa. Sillon ei voi kauheasti huolta, murhetta olla :confused:

Tykkään joulusta vuosi vuodelta enemmän. On ihanaa puunata ja puuhailla ja kokkailla ja leipoa. Kolme päivää oon nyt touhunnu aamusta iltaan. Olo on väsynyt, mutta onnellinen. Kaikki on valmiina ja laitettu ja huomenna vaan naatitaan.

Lahjojen ostokin on minusta tosi kivaa! On ihan mahtavaa hankkia lahjoja läheisille, ja nyt sitten jännäillä, että tykkäävätkö ja kuinka paljon.

Ja JA, älä oo noin lapanen! Jos joulusiivous vituttaa, niin käske muijas hoitaa se yksin! :frank:
Tykkään Juskasesta :thumbup:

Jouluun kuuluu tietty määrä puuhaa - muutenhan koko juttu menisi ohi ennenkuin asiaan edes kiinnittää huomiota. Mukava vaalia perinteitä - myös niitä itse luotuja.

Huomenna joulupukkikin vierailee - kuten joka ikinen joulu tähän asti elämäni aikana :thumbup: Kertonee sitä, että olen ollut aina lasten seurassa.

Asko S.

Tonttu
Sijainti
Tampere
Ei voi missään nimessä sanoa, että vituttais. Tää on kuitenkin niitä harvoja lomia vuodessa mulle. Ja täysin loman kannalta otankin tän 11 vuorokautta. Tulee tarpeeseen.

Jouluperinteistä en sinänsä välitä, mutta koitankin jättää ne omalta osalta siinä määrin minimiin kuin muita häiritsemättä pystyy. Lahjojen antaminen varsinkin siskon pojille on aina hauskaa, vaikkei olisikaan mikään erityinen merkkipäivä.

Lyhyesti sanottuna nautin tästä ajankohdasta ihan yhtä paljon kuin mistä tahansa muustakin lomasta. Parhautta.

jjv

Arschloch
Hieman vituttaa. Tämän vuoden joulussa vituttaa erityisesti sen osuminen viikonloppuun, joka tietää vain yhtä ylimääräistä vapaapäivää.

Vanhempien luona vietän tämänkin joulun. Kyllähän mä aikalailla kohteliaisuuttani täällä olen. Mieluummin olisin kotona omassa rauhassa. Positiivista on, että äiteen ruoka on hyvää ja näillä näkymin ei tarvitse nähdä muita sukulaisia viikonloppuna.

Tuo joululahjojen ostaminen itsetoimeentuleville aikuisille on kyllä turhaa. Mä oon nyt muutamana vuotena käynyt ennen joulua matkalla ja ostanut lahjat sieltä ikäänkuin tuliaisina ja myös joulukortit oon lähettäny ulkomailta. Äidin kanssa meil on pieni perinne, että ostetaan toisillemme jokin halpa ja pieni, mahdollisimman ruma ja outo koriste-esine. Niistä on aattoiltana saatu joskus hyvät naurut.

Aika pienimuotoista on mun joulunvietto nytkin ja kun noiden vanhusten lusikat kohtaa nurkan, joulusta tulee mulle tavallinen vapaapäivä. Voisin sitten tuijottaa vaikka noita rautalangasta väännettyjä polkupyöräileviä muurahaisia, jotka viime vuonna lahjaksi sain.

Viimeksi muokattu:

Juskanen

Naisilleninen
Sijainti
lähiö
Tykkään Juskasesta :thumbup:

Jouluun kuuluu tietty määrä puuhaa - muutenhan koko juttu menisi ohi ennenkuin asiaan edes kiinnittää huomiota. Mukava vaalia perinteitä - myös niitä itse luotuja.

Huomenna joulupukkikin vierailee - kuten joka ikinen joulu tähän asti elämäni aikana :thumbup: Kertonee sitä, että olen ollut aina lasten seurassa.
<3
Mietin tuossa just siivousta huokastessani, että kyllä se ahertaminen kuuluu juhlan valmisteluun. Miten muuten juhla eroaisi arjesta? Tavallisia viikonloppuja on vuosi täynnänsä, välillä pitää olla erityistä. Ja erityinen vaatii erityisjärjestelyjä. Pitkä olisi talvi ilman joulua.

Vanhempien luona vietän tämänkin joulun. Kyllähän mä aikalailla kohteliaisuuttani täällä olen. Mieluummin olisin kotona omassa rauhassa.
Sen jälkeenn, kun se lapsuuden joulujännitys hävisi joskus teini-iässä, niin minäkin dissailin joulua. Joskus pakenin eteläänkin, joskus olin baarissa. Kun sitten viimein oma tekele pyöri jaloissa, niin alkoi velvollisuusjoulut mummoloiden välillä. Nyt vasta yli kolmekymppisenä uskaltaa sanoa muiden jouluperinteille ei, ja viettää oman joulun omassa kotona. Ihan parhautta! :thumbup:

Vesku

Maatalousneuvos
Aika mukavasti menee nykyisin. Ehkä ennen otti enemmän hössötys päähän. Toisaalta en ole "eksynyt" oikeastaan tavarataloihin kuin n 10.ksi minuutiksi muutaman viikon aikaan! Yhden kirjan kävin ostamassa... Toisen joululahjakirjan ostin jo syksyllä... vihjeen perusteella!

Turhat hössötykset ja "viimeisen päälle tekeminen" ( esim tuossa siivouksessa ) jäänet pois. Vaimo kirjoitteli joulukortit aikanaan. Lahjoja hyvin vähän. Hieman vaivaudun, kun muo linkouspaikkojen yms "avunsaajat" kantavat joulukukkaa yms pientä muistamista. No, pitää itse olla tyytyväinen, jos ovat tyytyväisiä!
Kuusen tai jopa kaksi hain metsästä, syksyllä vilkuilin jo sopivia metsätien varresta, niin kävin kuin "kassalla" napsauttamassa pois. Ehkä 5 metriä tarvoin umpihangessa ja näppärästi tuli kuuset tr etukuormaajaan kauhassa!

Kinkku kohta uuniin ja itse saunaan. Tänä vuonna ei mennä edes metsämökille jouluyöksi, sekin vähentänyt puuhastelua. Itselleen ja läheisilleen tekee sellaisen joulun ( yhteistuumin), kuin haluaa, niin ei tarvitse pingottaa joutavia!

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth

:eek: Ei tässä hätää enää. Larsenin konkkua lasissa.:thumbup:

Ja eka lause. Se taitaa olla TOTTA!

öö ruz

Speed for ever
Mikäs tässä vituttas? kun ei itse hössötä, ei välitä muiden hössötyksestä ja antaa mennä joulupaskan lauluineen suoraan päänläpi. Ainakin 1 ylimääräinen lomapäivä ja muutenkin rauhallinen viikonloppu. Jos joulu vituttaa niin miten pärjää oikeesti niiden asioiden kanssa mitkä yleensä vituttaa?

lfb

Flavio
Sijainti
Helsinki
Kyllähän tämä vituttaa. "Kohteliaisuuttani" olen minäkin sukuloimassa, mieluummin olisin jäänyt kotiin. Kovin paljoa en ole viime vuosina viitsinyt muutenkaan jouluun panostaa. Omia lapsiakaan kun ei vielä ole, niin suurta juhlan tai ilon tuntua ei ole. Ehkäpä nuorempien sukulaisten puuhien seurailu huomenissa toisi vähän fiilistä. Ensi vuonna voisi jättää joulun viettämättä, niin väkinäiseltä tämä on viime vuodet kaiken kaikkiaan tuntunut.

Ja kyllä, mulla on asiat muuten erittäin hyvin. Menee kaikin puolin hienosti :thumbup:

jjv

Arschloch
Vanhempani eivät ole kovin juurtuneita jouluperinteisiin (esim. joulukuusen hankinnan ovat jättäneet väliin jo monena vuotena), joten vajaa kymmenkuntavuotta sitten vietettiin pari joulua laivaristeilyllä. Lähinnä oli ajatuksena, että tuolloin äidin ei tarvitsisi tehdä jouluruokia ja muukin jouluhössötys olisi vähempää. Oli se ihan hienoa vaihtelua ja vanhemmat olis ehkä halunneet jatkossakin joulureissuun, mutta meikäläisellä tuli risteilykiintiö täyteen, enkä ole laivalla käynyt sen jälkeen.

Ja kyllä tuo äitimuori taitaa tykätä Juskasen lailla tuosta jouluvalmistelusta, sen verta punainen on tämäkin huone, jossa nyt istun. Eikä tulisi mieleenkään julkituoda noille mielipidettäni joulukrääsän älyttömyydestä.Tää on toinen kerta viimeisen puolen vuoden aikana, kun täällä olen, joten esitän ny pari päivää jouluihmistä, notta ovat taas muutaman kuukauden tyytyväisiä :D

Mutta tuollaista joulumatkaa kannattaa joskus kokeilla, jos on aina viettänyt joulunsa kotona. Jos ei miellytä, niin äkkiäkös se tulee taas seuraava joulu ja voi jatkaa kotijouluperinnettään. Perinteitä pitää vähän ravistella, jotta huomaa nauttiiko niistä oikeasti.

Archie

Well-known member
Nykyisin joulu on ihan ok. Se alkoi siitä, kun tein suvun akkaväelle selväksi, että minä en aio ottaa mitään paineita ja teen vain miesten duunit. Turha odottaa, että jonottelen jotain sinappia täydessä citymarketissa tai kiinnitän mitään huomiota ovenkulmassa olevaan tahraan. Nyt kaikki vaikuttaa olevan ihan tyytyväisiä.

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
Ei vituta. Joulu on mulle heikompiosaisten huomioimista ja puoliperheellisenäkin lasten juhla, ja niin kuin moni on jo varmaan todennut, siihen tulee ihan erilainen kulma, kun on itse vanhemman roolissa. Mun lapset on tosin jo niin isoja, etteivät taida enää eläytyä joulun odotukseen samalla tavalla kuin vuosia sitten.

Jouluperinteistä oon irtautunut aika perusteellisesti, ainakin tänä vuonna. Talossa ei ole kuusta, ei kinkkua ja pukkikin jäänee tulematta.

geiloord

Rajoittunut mieshenkilö
Sijainti
Suomi Finland

Jaahas, hahmoa juskanen ei kuulemma joulu vituta. Oiskohan noin? Kuva otettu 5 minuuttia sitten.
Näytä liitetiedosto 13831

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Elämässä voivat vituttaa sekä suuret, että pienet asiat ihan yhtäaikaisesti.
Jos se joulu on suurin vitutuksen aihe, niin sitten menee kyllä kieltämättä todella hienosti.