Voisiko tavallinen suomalainen bussikuski voittaa ferrarilla?

Voisiko tavallinen suomalainen bussikuski voittaa ferrarilla?

• Kyllä

Äänet: 40 50,0%
  • Ei

Äänet: 40 50,0%

• Äänestäjiä yhteensä
    80
  • Äänestys suljettu. .

Schumifani

Well-known member
Sijainti
Helsinki, Finland
lfb sanoi:
Suurin osa nykyisistä formulakuskeista pystyisi voittamaan kisan Ferrarilla. Ei tarvitse olla ihmemies voittaakseen autolla, joka on 1-2 sekuntia nopeampi kierroksella kuin lähimmän haastajan. Suomalaisista bussikuskeista en sitten osaakaan enää sanoa :D.
Onko tässä oletuksessa nyt korvattu molemmat nykyiset Ferrarikuskit joillakin muun tallin kuskeilla?

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Jos leikitään ajatuksella, että laitetaan kukin kuski Schumacherin tilalle. Schumacher vastaavasti siirtyy kyseisen kuskin autoon. Eli Räikkösen ajaessa Ferraria Schumi olisi vastaavasti McLarenilla.

Uskoisin, että Montoya, Räikkönen, Rellu-kuskit, Button ja Fisichella olisivat voittaneet ainakin puolet kauden kisoista. Webberin, Saton ja DC noin puolet. Muilla olisi jo vaikeampaa, kun Ferrarin ollessa ylivoimainen he kuitenkin häviäisivät Rubensille.

Nasu

Tollona Tollereihin
Sijainti
Keski-suomi
belated sanoi:
Kuka tahansa Ferrarin ratissa olisi Unkarissa ajanut auton maaliin voittajana. Ferrarilla ajettiin 1:19 kierrosaikoja ja muilla 1:21. Rata oli koko kisan ajan käytännössä tyhjä, ja eteen tulleet autot antoivat kiltisti tietä. Esim kaksikko Bruni - Baumgartner olisi ottanut suht helpon kaksoivoiton - tosin löysäilyyn ei olisi ollut aikaa puolivälin jälkeen.

Tavallinen suomalainen bussikuski ei edes mahtuisi formula-autoon. :nope:
Asiaa:thumbup: :D :ahem:

Nasu

Tollona Tollereihin
Sijainti
Keski-suomi
312T4 sanoi:
Bussikuski vois, mutta Kimi ei, koska Ferrariin iskisi heti joku vika:D
Kyllä sitä nyt ollaan niin neekeriä, niin neekeriä että....:yuck: Muistelehan vähän esim. ferrarin 90-luvun alkupuolta! Kun ferrari saatiin kulkemaan, se keskeytti. Kun ferrarilla päästiin maaliin saakka oli tulos keskinkertainen(sama asia mm. Maclarenilla, nyt ja silloin)! Asia on yksinkertaisesti niin että MS:n mainosarvo on niin suuri että siitä saakka kun hän tuli talliin on ferrarin vuosibudjetit olleet mammutimaiset(eli rahalla saa ja 'hevosella' pääsee) verratuina muihin(toyotasta en ole varma)! Ryhmähenki yms. paranee yllätavästi kun 'fyffee' on ns. rajattomasti. Täytyy kuitenkin sanoa että MS on hoitanut työnsä hyvin.
Yhtä hyvin joku voisi pistää rahansa Häkkiseen(esim. Honda), mainosarvo miehellä on hyvä jollei loistava! Bar talli olisi loistava tilaisuus kokeilla asiaa:thumbup: .

hannu^

Well-known member
Sijainti
Joensuu
Täälläpäin autokouluissakin opetetaan jo kuulemma että: "paikallinen bussiyritys" = license to kill. :D

hannu^

Well-known member
Sijainti
Joensuu
Suoranopeuskin saattaa joskus pudota, lähinnä Schumacherin takana ollessa :)

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
Kaarrenopeuden kanssa on brassilla ongelmia silloin kun mennään järjestyksessä Ruupen-jokumuumikä-Schleuka..

MaxiV

Well-known member
Sijainti
Bemskin ratavarikko
Mä oon enemmän formulafani kun sä.
- Ei kun mä.

Mä oon seurannu kauemmin formuloita kuin sä.
- Eikun mä.

Ferrarifanit on tyhmiä.
- Eikun McLarenfanit

Schumifanit on idiootteja.
- Eikun Kimifanit.

Sä oot teini.
- Eikun sä.

Homo!
- Ite oot.

Mä oon vanha ja pitkä.
- Mä oon vanhempi ja pidempi.

MikGo

Well-known member
Ei todellakaan. Järki mukaan vaikka vapaalla ollaan. :alppu:

Ilmari

Banned
MikGo sanoi:
Ei todellakaan. Järki mukaan vaikka vapaalla ollaan. :alppu:
Höpö höpö. Schumi on surkee kuljettaja joka pärjää ainoastaan kähminnän ja laajan salaliiton seurauksena. Meitä kaikkia kustaan silmään koko ajan. Seuraamme kuitenkin tätä kusetusta koska meitä ajaa siihen sisäinen pakko ja vanha tapa. Lisäksi meillä on lapsenomainen usko siihen, että kusettaminen loppuu joskus :D

Pete

Well-known member
Sijainti
Oulu
Ilmari sanoi:
Höpö höpö. Schumi on surkee kuljettaja joka pärjää ainoastaan kähminnän ja laajan salaliiton seurauksena. Meitä kaikkia kustaan silmään koko ajan. Seuraamme kuitenkin tätä kusetusta koska meitä ajaa siihen sisäinen pakko ja vanha tapa. Lisäksi meillä on lapsenomainen usko siihen, että kusettaminen loppuu joskus :D
Minä jo mietinkin mitä täältä foorumilta oli puuttunut parisen viikkoa.

Felix

Well-known member
Ilmari sanoi:
Naulan kantaan :thumbup:

Ilmari

Banned
Todennäköisesti pystyy.

Mielenkiintoinen kysymys on kuitenkin myös se pystyykö bussikuski hajoittamaan McLarenin joka toisessa kilpailussa? Tai pystyykö bussikuski ajamaan BAR:lla joka kisassa pistesijoille ja lyömään kaikki hitaammat tallit? Pystyisikö bussikuski lähdössä Rellulla ohittamaan pari autoa?

Vastaus näihin kaikkiin kysymyksiin on myönteinen. Bussikuskit ovat nimittäin kovia jätkiä :thumbup:

FO110K

Banned
Ilmari sanoi:
Vastaus näihin kaikkiin kysymyksiin on myönteinen. Bussikuskit ovat nimittäin kovia jätkiä :thumbup:
ja niin myös taksikuskit jos Salolta kysyttäisiin ;)

Minttu

Member
Pete sanoi:
Niin juuri, jos Schumi ajaisi vaikkapa Jordanilla, olisi hänellä aivan samanlainen pistemäärä kuin nytkin. Määrittelepä tavallinen suomalainen formulakuski. :D On niitä kuitenkin sen verta vähän ollut, etten osaisi ketään kategorioida tuohon malliin.

Kyllä sillä voittaisi moni nykyinen f1-kuljettaja mestaruuden. Ylivoima kilpailussa antaa niin paljon pelivaraa, ettei useimmin tarvi edes täysillä painella. Schumin asema on äärettömän hyvä, kun Ferrari on kahdeksan vuotta kehittänyt autoa hänen haluamakseen ja kun Bridgestonekin suunnitelee renkaat vain Schumin haluamalla tavalla. :thumbdown
Niin, sinäpä sen itse sanoit. Ferrari on niin ylivoimainen, koska Schumi on ollut kehittämässä autoa sellaiseksi kuin Schumi itse haluaa. Ei se auto siis ihan sattumalta ole sellainen;) Eivätkä kaikki kuskit täsmälleen samanlaisella autolla niitä mestaruuksia vetelisi, eikös se ole aika kuskikohtaista millaisella autolla sitä tulosta tekee. Tietysti jotain yhteisiä ominaisuuksia hyvällä autolla on aina, kuten se että maaliin asti selviää ehjänä...

Kuitenkin siis, vastaus kysymykseen... Ei voittaisi, ja tuskin voittaisi se edellä mainittu tavallinen suomalainen formulakuskikaan. Enkä ymmärrä miten tätä määritelmää pitäisi vielä täsmentää, eihän siellä kai ajelekaan tällä hetkellä kuin yksi sellainen :D Kyllä se kuskista ja kuskin työstä on kiinni, mikä auto sitä rataa kiertää nopeimmin.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Minttu sanoi:
Kyllä se kuskista ja kuskin työstä on kiinni, mikä auto sitä rataa kiertää nopeimmin.
Sillähän ei ole väliä onko autoa ollut rakentamassa ja suunnittelemassa 50 tai 500 hengen tiimi, 35 tai 350miljoonan euron rahakassa? Tiimihenki on Ferrarilla korkealla, ja muilla hupputiimeillä pakka on sekaisin..

Ei se Schumacher yksinään sitä autoa suunnittele, testaa ja säädä mieleisekseen..

Minttu

Member
kouvotsvoni sanoi:
Sillähän ei ole väliä onko autoa ollut rakentamassa ja suunnittelemassa 50 tai 500 hengen tiimi, 35 tai 350miljoonan euron rahakassa? Tiimihenki on Ferrarilla korkealla, ja muilla hupputiimeillä pakka on sekaisin..

Ei se Schumacher yksinään sitä autoa suunnittele, testaa ja säädä mieleisekseen..
Ei tietenkään, enkä sitä yrittänytkään väittää. Ainakaan tarkoituksella. Yritin vain vihjata, ettei se ole aivan kuskistakaan riippumatonta touhua ole. Yksi syy siihen, miksi Schumi on noin hyvä, on se, että mies on alusta asti paitsi osannut ajaa autoa, myös osannut antaa siitä palautetta ja kertoa mitä pitäisi tehdä jotta auto olisi parempi ja nopeampi. Sekään ei ole aivan turha taito, jos meinaa olla huippukuski... Isokin rahakassa on aika turha, jos ei tiedä mitä autolle pitäisi tehdä tai jollei osaa kertoa sitä kenelläkään.
Ferrarilla on loistava tiimi ja siihen tiimiin kuuluu yhtenä osana loistava kuski. Kumpikaan ei tule toimeen ilman toista osasta.