Volkswagenin vetäytyminen MM-sarjasta [yhdistetty]

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1387
Taisi muuten VW Motorsportin johtoportaalla olla jo kesällä jotain aavistusta tästä vetäytymispäätöksestä, kun Jost Capitokin häippäsi kesken kauden tiimistä. Jätti niin sanotusti uppoavan laivan. Seuraajaksi piti tulla Carlos Sainzin tai Luis Moyan, mutta ehkä heilläkin oli sisäpiirin tietoa, ettei kannata ottaa pestiä vastaan. Lopulta päälliköksi tuli juuri ennen lopettamispäätöstä Sven Smeets. Täytyy varmaan katsella, josko VW:n 2017 WRC-mallit tulis kohta nettiautoon myyntiin :D
 

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1290
Kolmea kultakautta lukuunottamatta rallin MM sarja on ollut yhtä vetäytymistä. Syyksi voidaan sanoa mitä vaan, mutta nykyisin tehtaiden imagot ei kestä enää motorsporttia muuta kuin sähköllä, esim:

"From now on, the focus is on upcoming technologies in motorsport and on our customer sports range, where we will position ourselves more broadly and attractively."

ja esim.

http://www.motorsport.com/automotive/news/frd-set-to-launch-e-touring-car-challenge-at-formula-e-hong-kong-eprix-800855/ mutta muistaakseni virallinen e touring car sarja oli jo tulossa 2018. Milloin ralliin?

Se hieman ihmetyttää että millaisella strategialla konsernien motorsport osastot rakentaa nk. customer sportia, jonka rooli on nyt R5 ja TCR myötä erittäin näyttävä pääsarjojen bensa-sähkö siirtymäkaudella. Esim. TCR:ssa on jo Seat ja VV ja nyt Audi ensi vuodelle, onko customer sportissa merkin rooli todella niin pieni että on enemmän positiivisia vaikutuksia jos saman konsernin asikastiimit kisaa keskenään?
 

Ice1Racing

Well-known member
Liittynyt
11.4.2014
Viestit
194
Tehdastiimeissähän ne mestarit usein ajavat. Mutta eroaako M -Sport kovinkaan paljoa sellaisesta. Wilson on lajin legenda, esimerkiksi sitkeytensä ja omistautumisensa ansiosta. Yhtään ei olisi ihme, jos saisi Ogierin houkuteltua sinne. Muutaman kauden projektiin. Ehkä Puuppolan päämaja soveltuu paremmin Latvalalle tai Mikkelsenille.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3610
Sijainti
JKL
Tehdastiimeissähän ne mestarit usein ajavat. Mutta eroaako M -Sport kovinkaan paljoa sellaisesta. Wilson on lajin legenda, esimerkiksi sitkeytensä ja omistautumisensa ansiosta. Yhtään ei olisi ihme, jos saisi Ogierin houkuteltua sinne. Muutaman kauden projektiin. Ehkä Puuppolan päämaja soveltuu paremmin Latvalalle tai Mikkelsenille.
Tai sitten joku Al Käkkärä sponssaa Sitikkaa sen verran rajusti että saa rakennettua rinnalle yksityis-teamin jossa sekä itse että Ogier ajaa...

Jotenkin itseä on alkanut kiehtoa sellainen variaatio että Tojotalle tulisi kokoonpano Hänninen-Mikkelsen-Lappi...
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5717
Se hieman ihmetyttää että millaisella strategialla konsernien motorsport osastot rakentaa nk. customer sportia, jonka rooli on nyt R5 ja TCR myötä erittäin näyttävä pääsarjojen bensa-sähkö siirtymäkaudella. Esim. TCR:ssa on jo Seat ja VV ja nyt Audi ensi vuodelle, onko customer sportissa merkin rooli todella niin pieni että on enemmän positiivisia vaikutuksia jos saman konsernin asikastiimit kisaa keskenään?
Eihän se nyt Audia lämmitä hattuakaan, montako Volkkaria maailmalla myydään. Kaikki merkit ovat itsenäisiä toimijoita ja jokaisen on tarkoitus tehdä rahaa. Tuollainen koppiautosarja luultavasti vain hyötyy siitä, että siellä ajaa kuuden Volkkarin sijaan pari Volkkaria, pari Audia ja pari Skodaa. Autovalmistajat myyvät autoja ja tallit kilpailevat toisiaan vastaan. Mielestäni tilanne on pr-näkökulmasta ihan eri, kun kyse ei ole virallisista tehdastalleista.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Kuulemma Wilsonin ja Ogierin välinen neuvottelu on alkanut. Ralliradion facebookissa oli uutinen.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Kuulemma Wilsonin ja Ogierin välinen neuvottelu on alkanut. Ralliradion facebookissa oli uutinen.
Joo Wilson kertoo Autosportissa, että keskustelut Ogierin kanssa on käynnissä ja tekee kaikkensa että homma onnistuu.

Olisi kyllä monella tapaa hienoa, enkä edes surisi Ogierin viidettä maailmanmestaruutta ollenkaan.
 

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Aina on tietenkin sarjan kannalta ikävää kun tuollainen iso tekijä lähtee, kun ei noita autoja koskaan mukana liikaa ole. Mutta toisaalta voi tietää ensi kauden kannalta hyvää kun se ylivoimaisesti kovin talli on poissa, ja ainakin tällä kaudella Citroen, Hyundai ja Ford olivat keskenään aika lailla tasaisia. Joten nähtäisiinkö pitkästä aikaa sellainen kausi jossa käytännössä kenellä tahansa olisi mahdollisuus taistella voitosta ilman mitään "lähtöpaikkatasoituksiakin"?
 

veltto

Well-known member
Liittynyt
1.12.2010
Viestit
827
Essolla kylillä höpistiin, et Red Bull ostaa volkkarin rallitoiminnan ja alkaa sitä pyörittämään. :thumbup:
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5717
Red Bull on jo sarjan promoottori, joten olisi pienehkö eturistiriita osallistua kilpailuihin tallinakin. Taitaa olla Esson kahvi pilaantunutta.
 

veltto

Well-known member
Liittynyt
1.12.2010
Viestit
827
Red Bull on jo sarjan promoottori, joten olisi pienehkö eturistiriita osallistua kilpailuihin tallinakin. Taitaa olla Esson kahvi pilaantunutta.
Red Bull on ollut Volkkarin pääsponsori kaudesta 2013 alkaen. Kuinka se on mahdollista?
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
ABC:llä taas tiesivät kertoa, että Redbull menisi Ogierin perästä m-sportille.
Nyt on niin monta huhua liikkeellä, että ei auta kuin odotella ja katsoa mitä tapahtuu.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Onko tuosta Red Bullin aikeista ajattaa Poloja ollut juttua missään muualla, kuin SuomiF1-sivulla? Itse en ainakaan ole huomannut, mutta Red Bull M-sport tuntuu olevan ulkomaillakin kuuma puheenaihe. Mielenkiintoista.
 
Ylös