Vuoden 2008 MM-sarjaan pyrkivät tallit

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Tuskin stondista sinne päästetään kolme vuotta vanhoilla autoilla pyörimään jos on muitakin tulijoita...
 

arzipuppy

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1460
Sijainti
Helsinki
Bisnes kukoistaa, mutta kukoistakoon, haluan lapsellisuudessani uskotella itselleni että minarditalli olisikin tehnyt paluun ja kaikki olisi taas hyvin.
Niin kuin ex-gpWC tarinakin sai lopulta lohdullisen päätöksen kaiken uhoamisen jälkeen.

Stondikselle! :D :thumbup:
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Sitten voikin ruveta spekuloimaan mitkä nää 22 on...

Ensimmäiset 11 on helpot:

Ferrari
Williams
RBR
STR
MF1 Racing
Super Aguri
Renault
McLaren
BMW
Toyota
Honda

Sitten ne, jotka ovat paljastaneet hakeneensa:

European Minardi
Prodrive

Vaan vielä uupuu 9...
Näistä on ollut huhuja:

Direxiv / Mercedes II ( / Team Dubai)
Penske
Craig Pollock
Racing Engineering / Alfonso de Orleans-Borbon (Telefonican rahoilla espanjalainen talli)
Eddie Jordan (kiinnostunut, jos uudet säännöt suosii yksityisiä)
Eddie Irvine & Roustam Tariko

Kaipa niitä muitakin voisi olla:

Dallara (MF1:n kanssa meni hommat puihin...)
Dome (vähän väliä ollut rakentelemassa fykköstä... josko sitä taas kokeilis)
Markus Sytelä (hlö.kuntaakin kuulemma jo palkattu)
 

Castorani

Member
Liittynyt
9.3.2006
Viestit
23
Kiinnostus yllätti kyllä minutkin, en yli kahtakymmentä hakemusta olisi odottanut, mutta erittäin positiivinen uutinen joka tapauksessa. Toivottavasti FIA ja FOM onnistuisi muuttamaan näkemyksiä tallien lukumäärästä. 13 tai 14 kilpailukykyistä tallia ei mielestäni olisi lainkaan liikaa Formula 1:lle, loppujen lopuksi kyse on kuitenkin vain rahasta ja mukavuuden halusta.

Minkäslaisia ehdotuksia 11 uudesta hakemuksen jättäneistä talleista?

- Minardi
- Prodrive

- Penske
- Direxiv
- Irvine + (venäläiset?)
- Racing Engineering?
- ART?
- Hyundai?

Muita GP2 talleja, ehkä jokunen lisää Pohjois-Amerikasta, mahdollisesti Aasiasta? Mielenkiintoista odottaa huhtikuuta, tulevia kokouksia hakeneiden tallien ja FIA:n välillä sekä lopullisten tallien julkistamista. Näyttää kuitenkin hyvältä. Kuka olisi näin suuresta kiinnostuksesta uneksinutkaan kolme-neljä vuotta sitten?
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Ei muuta kuin esikarsinnat käyntiin... 12 tallia on kyllä mielestäni naurettava rajapyykki. Laittakoot vaikka isot tallit laihdutuskuurille, jotta pilttuut riittää. Puolitetaan tiimien nykyisin käytössä olevat kaksi "pilttuuta" yhteen, niin saadaan tilat 24:lle tiimille. ;) Radalle autoja mahtuu kyllä kiertämään, poikkeuksena Monaco enemmänkin kuin 26 -johon todella tulisi pyrkiä. Eihän alle 26 auton luokka ole terveellä pohjalla...
 

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
Zep sanoi:
Ei muuta kuin esikarsinnat käyntiin... 12 tallia on kyllä mielestäni naurettava rajapyykki. Laittakoot vaikka isot tallit laihdutuskuurille, jotta pilttuut riittää. Puolitetaan tiimien nykyisin käytössä olevat kaksi "pilttuuta" yhteen, niin saadaan tilat 24:lle tiimille. ;) Radalle autoja mahtuu kyllä kiertämään, poikkeuksena Monaco enemmänkin kuin 26 -johon todella tulisi pyrkiä. Eihän alle 26 auton luokka ole terveellä pohjalla...
Ei sinne radalle tarvita lisää liikkuvia shikaaneja sotkemaan kilpailuja, laatu korvaa määrän. Esikarsintoja ei tarvita, koska siinä pääsääntöisesti viimeisimmäksi jääneet tallit kuihtuvat muutenkin nopeasti pois, kukaan ei sijoita miljoonia talliin, joka jää aina esikarsintoihin. Jätetään harrastelijoiden puuhasteli hiihtoliiton tehtäväksi.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Laatu? Mitä tarkoitat laadulla: F1-tiimin toiminnan laatua, kilpailun laatua?

Nyt muutaman kisan perusteella tämä tynkäruudukko -vaikka saatiinkin SA piristämään- on jakautamassa kärkitiimeihin ja ruputiimeihin. Eli jossain mielessä tuo perinteinen vahva keskikasti, jossa ne todelliset kamppailut käytiin hyvinä aikoina (< 1997) on hävinnyt. Ja mitähän luulette kauanko autotehtaat kuluttavat rahojansa, jos leimautuvat ruputiimiksi kuten Toyotalle on hieman nyt käymässä? Jos tuonne taakse saadaan kakkostiimejä, niin saadaan taas nostettua se ykkösnyrkki vähintään sinne keskikastiin...
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Zep sanoi:
Eli jossain mielessä tuo perinteinen vahva keskikasti, jossa ne todelliset kamppailut käytiin hyvinä aikoina (< 1997) on hävinnyt.
En sanoisi noin. Tällä kaudella keskikastiin kuuluvat BMW Sauber, Red Bull ja Toyota. Williamsin paikka on vielä hieman auki. Kuvio elää vuodesta toiseen, ja nyt kohtalaisen pieni keskikasti johtuu siitä, että kärkitalleja on normaalia enemmän. Tai "melkein kärkitalleja", jos Renault katsotaan ainoaksi varsinaiseksi kärkitalliksi.

Stefan Johanssonin F1-aikeista oli jokin aika sitten puhetta. Liekö yksi hakemuksista tästä projektista lähtöisin? Joka tapauksessa monet ovat varmaan laittaneet hakemuksen vain "varmuuden vuoksi". Pääseväthän ne näin (ainakin teoriassa) osallistumaan keskusteluun tulevista säännöistä.

26 autoa ruudukossa olisi cool, mutta en näe niin merkittävää eroa 24 autoon, että asiasta jaksaisi sen enempää valittaa. Yli 26 on kuitenkin utopiaa, joten siitä on turha unelmoida. Enkä minä sitäkään näe mielekkäänä, että mukana olisi "liikaa" autoja ja esikarsinnat, vaikka olenkin sitä sukupolvea, joka tuonkin vaiheen on nähnyt. Lisäarvo oli aika vähäinen. Ainoastaan JJ Lehdon karsiminen Dallaralla jaksoi jollain tavalla kiinnostaa. No, noina vuosina en seurannutkaan F1:ä yhtä tiiviisti kuin nyt, mutta kokisin jotenkin turhauttavaksi sen, että jotkin tallit tahkoavat esikarsintoja näkemättä niitä koskaan kilpailemassa.
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Otto Hokkanen sanoi:
Sitten voikin ruveta spekuloimaan mitkä nää 22 on...


Dallara (MF1:n kanssa meni hommat puihin...)
Dome (vähän väliä ollut rakentelemassa fykköstä... josko sitä taas kokeilis)
Markus Sytelä (hlö.kuntaakin kuulemma jo palkattu)
Unohdit:
Asiatech
Phoenix/Dart
Lola [no miksei vielä kerran?]
Colonikin voisi yrittää hieman paremmalla menestyksellä..
 

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
Zep sanoi:
Laatu? Mitä tarkoitat laadulla: F1-tiimin toiminnan laatua, kilpailun laatua?

Nyt muutaman kisan perusteella tämä tynkäruudukko -vaikka saatiinkin SA piristämään- on jakautamassa kärkitiimeihin ja ruputiimeihin. Eli jossain mielessä tuo perinteinen vahva keskikasti, jossa ne todelliset kamppailut käytiin hyvinä aikoina (< 1997) on hävinnyt. Ja mitähän luulette kauanko autotehtaat kuluttavat rahojansa, jos leimautuvat ruputiimiksi kuten Toyotalle on hieman nyt käymässä? Jos tuonne taakse saadaan kakkostiimejä, niin saadaan taas nostettua se ykkösnyrkki vähintään sinne keskikastiin...
Laadulla tarkoitan sitä, että tiimit pysyvät F1:ssä pidempääkin kuin muutamat karsinnat joiden jälkeen laittavat ns."pillit pussiin" rahojen loputtua. Laatu on myös sitä, että ruudukossa on mahdollisimman paljon tiimejä, joilla on mahdollisuus tai edes potentiaalia nousta säännöllisesti pisteille. Haluan nähdä taistelua pisteistä, en sijasta 14 tai 17. Eikä TV:ssä näitä taisteluita pisteiden ulkopuolella näytetä juuri muutenkaan.

Luuletko että Toyotalle riittää se, että se on uusien harrastelijoiden takia keskitason talli?? Eikä keskitason taistelu muutu miksikään jos perään lisätään joukko liikkuvia shikaaneja.
 

niki

positiivari
Liittynyt
30.7.2005
Viestit
155
Sijainti
Rollo
Hieno homma että kiinnostusta oli noinkin monelta tallilta! Ainakin se 13 tallia pitäis nyt FIA:n hyväksyä. Uskoisin että nykyisten tallien lisäksi ainakin McLarenin kakkostiimi tulee mukaan ja sitten se prodrive! Ardenhan oli myös jossain vaiheessa kai kiinnostunut F1-luokasta? Huippua jos autoja olisi hieman enemmän kisassa mukana, pisteytyksiäkin voitais muokata esim. kymmenelle parhaalle kuskille! :thumbup:
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9312
TBK:n foorumilla oli kirjoitettu, että seuraavat tallit olisivat ainakin hakeneet paikkaa:

Prodrive
Minardi
ART
Arden
BCN
Racing Engineering
Direxiv
DAMS
Carlin
FMS
Pollockin & Jordanin talli
Irvinen talli

no, tossa on näköjään 12 nimeä, ja 11 uutta on yhteensä hakenut. Mutta aika lailla GP2-luokan talleja tossa näyttää olevan mukana.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Tuo Arden-nimi vähän hämmästyttää, tallihan on Christian Hornerin, joka häärii Red Bullin leivissä tätä nykyä. Kolme energiajuomatallia saattaisi olla vähän liikaa... Samaten Fisichella Motorsport on vähän yllättävä, toisaalta sittenhän voisi puhua Colonin paluusta.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Bleu sanoi:
TBK:n foorumilla oli kirjoitettu, että seuraavat tallit olisivat ainakin hakeneet paikkaa:

[12 hakijaa]

no, tossa on näköjään 12 nimeä, ja 11 uutta on yhteensä hakenut. Mutta aika lailla GP2-luokan talleja tossa näyttää olevan mukana.
11 uutta? Kaikkihan nuo olivat uusia, vai etkö laske Minardia uudeksi?

Joka tapauksessa 11 jo mukana olevaa tallia, + nuo 12 nimeä tekee yhteensä 23 ilmoittautumista, mikä tekee yhden liikaa.

-Edit- Jaa, sitä varmaan loppukaneettisi tarkoittikin, ettei lasku täsmää.
 
Ylös