Ghost_Glove
Jääkausi
Tuskin stondista sinne päästetään kolme vuotta vanhoilla autoilla pyörimään jos on muitakin tulijoita...
Olet oikeassa.Ghost_Glove sanoi:eks se tuleva "sisäänpääsy maksu" ollu 300 000 egee ???
Ei sinne radalle tarvita lisää liikkuvia shikaaneja sotkemaan kilpailuja, laatu korvaa määrän. Esikarsintoja ei tarvita, koska siinä pääsääntöisesti viimeisimmäksi jääneet tallit kuihtuvat muutenkin nopeasti pois, kukaan ei sijoita miljoonia talliin, joka jää aina esikarsintoihin. Jätetään harrastelijoiden puuhasteli hiihtoliiton tehtäväksi.Zep sanoi:Ei muuta kuin esikarsinnat käyntiin... 12 tallia on kyllä mielestäni naurettava rajapyykki. Laittakoot vaikka isot tallit laihdutuskuurille, jotta pilttuut riittää. Puolitetaan tiimien nykyisin käytössä olevat kaksi "pilttuuta" yhteen, niin saadaan tilat 24:lle tiimille. Radalle autoja mahtuu kyllä kiertämään, poikkeuksena Monaco enemmänkin kuin 26 -johon todella tulisi pyrkiä. Eihän alle 26 auton luokka ole terveellä pohjalla...
En sanoisi noin. Tällä kaudella keskikastiin kuuluvat BMW Sauber, Red Bull ja Toyota. Williamsin paikka on vielä hieman auki. Kuvio elää vuodesta toiseen, ja nyt kohtalaisen pieni keskikasti johtuu siitä, että kärkitalleja on normaalia enemmän. Tai "melkein kärkitalleja", jos Renault katsotaan ainoaksi varsinaiseksi kärkitalliksi.Zep sanoi:Eli jossain mielessä tuo perinteinen vahva keskikasti, jossa ne todelliset kamppailut käytiin hyvinä aikoina (< 1997) on hävinnyt.
Unohdit:Otto Hokkanen sanoi:Sitten voikin ruveta spekuloimaan mitkä nää 22 on...
Dallara (MF1:n kanssa meni hommat puihin...)
Dome (vähän väliä ollut rakentelemassa fykköstä... josko sitä taas kokeilis)
Markus Sytelä (hlö.kuntaakin kuulemma jo palkattu)
Laadulla tarkoitan sitä, että tiimit pysyvät F1:ssä pidempääkin kuin muutamat karsinnat joiden jälkeen laittavat ns."pillit pussiin" rahojen loputtua. Laatu on myös sitä, että ruudukossa on mahdollisimman paljon tiimejä, joilla on mahdollisuus tai edes potentiaalia nousta säännöllisesti pisteille. Haluan nähdä taistelua pisteistä, en sijasta 14 tai 17. Eikä TV:ssä näitä taisteluita pisteiden ulkopuolella näytetä juuri muutenkaan.Zep sanoi:Laatu? Mitä tarkoitat laadulla: F1-tiimin toiminnan laatua, kilpailun laatua?
Nyt muutaman kisan perusteella tämä tynkäruudukko -vaikka saatiinkin SA piristämään- on jakautamassa kärkitiimeihin ja ruputiimeihin. Eli jossain mielessä tuo perinteinen vahva keskikasti, jossa ne todelliset kamppailut käytiin hyvinä aikoina (< 1997) on hävinnyt. Ja mitähän luulette kauanko autotehtaat kuluttavat rahojansa, jos leimautuvat ruputiimiksi kuten Toyotalle on hieman nyt käymässä? Jos tuonne taakse saadaan kakkostiimejä, niin saadaan taas nostettua se ykkösnyrkki vähintään sinne keskikastiin...
11 uutta? Kaikkihan nuo olivat uusia, vai etkö laske Minardia uudeksi?Bleu sanoi:TBK:n foorumilla oli kirjoitettu, että seuraavat tallit olisivat ainakin hakeneet paikkaa:
[12 hakijaa]
no, tossa on näköjään 12 nimeä, ja 11 uutta on yhteensä hakenut. Mutta aika lailla GP2-luokan talleja tossa näyttää olevan mukana.