312T4
Lehtori
Hyvä hyvä - ei taivu näköjään italia minultaBlack Leopard sanoi:Fabbrica Italiana Di Automobili Torino
Est - 1899
Hyvä hyvä - ei taivu näköjään italia minultaBlack Leopard sanoi:Fabbrica Italiana Di Automobili Torino
Est - 1899
Ihan samaa olen ihmetellyt ja nyt kun vilkaisin tuota listaa niin jo on italialaisia (Fiiatteja, Alfoja, Lancioita) varmaan puolet :eek!:Sam sanoi:Joskus vuosia sitten, kun katselin noita vuoden auto tilastoja, niin tuli mieleen, että siellä on joku maakiintiö olemassa ja Italiastahan ei oikein muita saada ehdolle kuin fiiuja ja niitäkin he osaavat tehdä vain pieninä, niin siinähän sitä valittavaa sitten onkin:nope:
Samaa skeidaa, sama miten sen kirjottaisi.Black Leopard sanoi:Fabbrica Italiana Di Automobili Torino
Est - 1899
Onneksi Citroen on oivaltanut tämän rohkean suuntautumistavan, parhaana esimerkkinä ID/DS:thumbup: Myös uusi C4 vaikuttaa mielenkiintoiselta.pmv sanoi:Jos sillä logiikalla tehtäisiin autoja, että niihin ei laitettaisi mitään teknisiä uudistuksia, ajaisimmie vieläkin t-Fordin tasoisilla laitteilla.
Mielestäni nimenomaan edistyksellinen teknologia tulisi palkita, sillä se siirtyy aikanaan näihin käyttöautoihin. Vielä 15 vuotta sitten tavallisissa autoissa ei ollut ABS-jarruja, luistonestoja, airbageja, moniventtiilimoottoreita, tietokoneohjattuja moottorinohjauksia, erillisjousitusta edessä ja takana, matalaprofiilisia renkaita, kolariturvallista korirakennetta, ohjaustehostinta jne.
Ne on kaikki tullleet liki vakiovarusteiksi jopa aivan pienimpiin autoihin. Näitä eittämättä tärkeitä varusteita ei olisi osattu liittää pienempiin autoihin, ilman että ne olisi ensin olleet isommissa autoissa vakiona.
Nämä valmistavatkin 20 vuoden autojaBlack Leopard sanoi:Tuo vuoden auto-listaus on siitäkin hauskaa luettavaa että mukana on koko historian ajalta kokonaista 2 edustajaa (Nissan ja Toyota) nousevan auringon maasta.
Sä oot nyt kyllä erehtynyt. Bandassa on normaaliin käyttöön aivan liian tehokas moottori (60 hv). Viisikymmentä hevostahan on ehdoton yläraja.J.Heldenview sanoi:Pieni ja tilava, oikeankokoisella koneella.
Juu onhan se tärkeää että rengasmelu ja urissa vetely kasvaa..pmv sanoi:matalaprofiilisia renkaita
....
Näitä eittämättä tärkeitä varusteita
Niin, onko 20 vuoden autoissa sitten jotain vikaaJ.Heldenview sanoi:Nämä valmistavatkin 20 vuoden autoja
Mutta tottahan on että vuoden autoja on tasan niin monta kauin arvosteluraatia, ja tuskinpa mikään raati on näkemyksissään täysin objektiivinen. Mahtaisikohan tämä raati olla varsin eurooppalainen
Mielenkiintoista olis nähdä mitä malleja on kunakin vuonna sijoittunut kärjen taakse.
Renkaan leveys (pääasiallisesti) aiheuttaa urissa vetelyn, ja yleensä matalien renkaiden kuvio aiheuttaa melua enämpi kuin joku korkea eko-turbo. Eli mataluus ei tarkoita kumpaakaan noista asioista.Observer sanoi:Juu onhan se tärkeää että rengasmelu ja urissa vetely kasvaa..
Talvikelissä korkea (kapeampi) rengas on parempi, kuivalla asfaltilla tilannehan on juurikin päinvastoin.Absolut sanoi:Renkaan leveys (pääasiallisesti) aiheuttaa urissa vetelyn, ja yleensä matalien renkaiden kuvio aiheuttaa melua enämpi kuin joku korkea eko-turbo. Eli mataluus ei tarkoita kumpaakaan noista asioista.
Matala rengas on parempi siitä yksinkertaisesta syystä että nopeammissa liikkeissä rengas toimii johdonmukaisemmin kun se ei "taitu" alle. Ja kun matala rengas suunnitellaan ensiasennusrenkaaksi, niin voidaan jo suunnitteluvaiheessa ottaa huomioon matalamman renkaan vaikutus jousitukseen.
Väittäisin myös matalammassa renkaassa olevan paremman pidon, mutta en ole varma, enkä tätä osaa perustella lain.
Ei kovin kattava. Eli lienee Eurooppalaisten yliedustus ja oman maan valmistajia suositaan...22 maata edustava raati
Tähän tekee mieli todeta eräs mieleeni jäänyt lentävä lause: Vain ranskalaiset, etenkin citroen on ymmärtänyt, että auto tarvitsee jousituksen ilmarenkaiden lisäksi:ahem: :ahem: :ahem:Black Leopard sanoi:Tilanne on sikäli muuttunut että ennemmin korkeampi profiilinen rengas toimi osana jousitusta, kun taas nykyään matalalla profiililla varustettu on huomattavasti paremmin kontrollissa kun jousitus ja alusta hoitaa omat tehtävänsä.Ja tämä on pelkästään erittäin positiivinen muutos :thumbup: :ahem:
Omat kokemukset Fiiateista kertovat että ne on tarkoitettu seisomaan autotallissa, konepelti avattuna.312T4 sanoi:Henry Ford muistaakseni sanoi, että auto on tarkoitettu tavallisille ihmisille liikkumiseen paikasta toiseen.
Eipä tuossa näytä edes olevan muutakuin eurooppalaisia.....Mutku sanoi:Ei kovin kattava. Eli lienee Eurooppalaisten yliedustus ja oman maan valmistajia suositaan...
Eikös ameriikkalaiset sun muut valitse omat "vuoden autonsa" tms.