Vuoden foorumisti 2008 - Varjoäänestys

mjk

...
Eiköhän tämä homma ala olemaan taputeltu F1-puolella. Törpöt ja varjot, kaikki vaan vapaalle.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
En kyllä nyt todellakaan tajua mikä tässä on vikana. Samalla tavallahan tuo toinen mode tuolla järjestelee (yleisesti hyväksyttyä) vuoden tröpö titteliä, millä tavoin tämä eroaa siitä?

Itsestäni tämä systeemi tosiaan tuntuu tuota "virallista" paremmalta.
Vuoden törpöin ei kuulosta ainaskaan yhtä negatiiviselta, kuin tässä äänestettävä vuoden huonoin forumisti. Minusta ainaskin erilainen kaiku noilla, kun tröpö saa ääniä erilaisesta toheloinnista ja tässä miinuspisteitä saa olemalla inhokki.

Otto Hokkanen

Well-known member
Sijainti
Tampere
Valitan Otto Hokkasen miinusääni äänestyksen järjestämisestä. Katotaan saako heppu banniä.
Onkohan tällainen varjoäänestyksen järjestäminen mitenkään hyväksyttävissä modena toimivalta hahmolta (kuten ei sen enempää muiltakaan); bannia tuskin ainakaan modelle heilahtaa, mutta aika arveluttavalta tällanen tuntuu.
Vuoden törpöin ei kuulosta ainaskaan yhtä negatiiviselta, kuin tässä äänestettävä vuoden huonoin forumisti.
Mitä hittoa te kaikki sekoilette?!? Luitteko te ollenkaan avauspostauksen tekstiä (tai jäljempänä seurannutta selittelyä, jonka oli tarkoitus korostaa tämän äänestelyn positiivisvoittoista luonnetta)? Miten ihmeessä parhaan foorumistin valinta vaihtoehtoisella tavallan onkin yht'äkkiä huonoimman äänestämistä?

Otto Hokkanen

Well-known member
Sijainti
Tampere
Eli korostetaan nyt vielä, että tässä äänestetään vuoden parasta foorumilaista. Negatiivisten äänten jakamisen pitäisi eliminoida pahiten mielipiteitä jakavat hahmot listalta. Tavoitteena on siis se, että äänestyksen tulos kuvastaisi paremmin koko foorumin äänioikeutetun väestön näkemystä ansioituneimmasta foorumistista!

Pisteissä nollaan tai miinukselle päätyneiden nimiä, sijoituksia ja äänimääriä ei julkaista ikinä koskaan milloinkaan missään (pl. minun pisteeni, jos kansa tahtoo ne kuulla)!

Tuloksissa julkaistaan sijoitus, nimimerkki ja pistesaldo. Sitä, miten kunkin hahmon äänet jakautuivat plussien ja miinusten kesken, ei julkaista!

Äänestys on salainen, jottei osallistumalla pahoita kenenkään mieltä! Oman listansa saa tietysti julkaista jos tahtoo.

Viimeksi muokattu:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Tämä tuolta vapaalta:
Otto Hokkanen:
Onko sinua aina harmittanut epämielyttävien hahmojen menestyminen vuoden foorumistiäänestyksessä? Vituttaako vaikuttamismahdollisuuksien vähyys? Oletko kaunainen?

Suru pois ja äänestämään! Nyt juuri sinulle, kaunainen miinusäänten tekstaaja on oma Vuoden F1-Forumisti varjoäänestys! Ohjeet ja säännöt löytyvät F1-vapaalta: http://www.f1-forum.fi/vb/showthread.php?t=27842
Hmmm....
Eli korostetaan nyt vielä, että tässä äänestetään vuoden parasta foorumilaista. Negatiivisten äänten jakamisen pitäisi eliminoida pahiten mielipiteitä jakavat hahmot listalta. Tavoitteena on siis se, että äänestyksen tulos kuvastaisi paremmin koko foorumin äänioikeutetun väestön näkemystä ansioituneimmasta foorumistista!
Niinpä, niin yritä nyt muuttaa tätä positiiviseksi. :ahem:

Kuitenkin tuo sinun alkuperäinen alustus on selvästi provokatiivinen ja ennen kaikkea negatiivinen. Huolimatta siitä, että muuta väität ja et aio julkistaa niitä negatiivisia ääniä saaneita yms. Se oli kyllä huomattu.

Mä en yhtään mäkättäisi tästä ellei minua ärsyttäisi, että kyse sinun osalta on ihan selvästi protestista (vrt. Kouvon viralliseen äänestykseen) ja se että olet ilmeisesti vieläpä moderaattori. Tämän tyyppiset jakaa porukkaa ihan selvästi entistä enemmän vapaaseen ja ns. "asialliseen f1-keskustelu puoleen".

Otto Hokkanen

Well-known member
Sijainti
Tampere
Kuitenkin tuo sinun alkuperäinen alustus on selvästi provokatiivinen ja ennen kaikkea negatiivinen. Huolimatta siitä, että muuta väität ja et aio julkistaa niitä negatiivisia ääniä saaneita yms. Se oli kyllä huomattu.
Höpö höpö. Alkuperäinen alustus oli tietysti tämän topikin aloitusviesti, jota olen muuttanut vain lisäämällä pari linkkiä ja korjaamalla kirjoitus- yms. virheitä. Sisältöön en ole sattunut mitenkään.

Lainaamasi mainospläjäys on tietysti myöhempää tuotantoa ja tarkoituksella provokatiivinen, koska sen piti vain herätellä vapaan hahmoja vapaan tyylillä tiedostamaan tämä äänestys. Klikkaamalla linkkiä ja lukemalla tämän ketjun aloitusviesti, olisi selvinnyt mistä on kyse.

Se, että vain plussalle jääneiden sijat julkistetaan, pitäisi varmaan kaikille täysjärkisille kertoa siitä, ettei kyse ole mistään solvaamisesta, pilkkaamisesta, vittuilusta jne, vaan vuoden foorumistin etsimisestä vaihtoehtoisella tavalla. Turha kai sitä tässä enää on selittää. Jos sen joku voi muuksi ymmärtää, niin siinähän ymmärtää.

Luulin, että tämän pelkäksi provoksi ja negailuksi julistaminen johtuisi lukutaidottomuudesta tai laiskuudesta, mutta koska olet edelleen samaa mieltä huomioinesi, lienee kyse puhtaasti siitä, että olet vain päättänyt minun tahtovan pahaa viestin sisällöstä riippumatta, etkä muuta suostu uskomaan...
Mä en yhtään mäkättäisi tästä ellei minua ärsyttäisi, että kyse sinun osalta on ihan selvästi protestista (vrt. Kouvon viralliseen äänestykseen) ja se että olet ilmeisesti vieläpä moderaattori.
Kyseessä on toki protesti "virallista" äänestystä kohtaan sikäli, että minua on menneinä vuosina toisinaan ärsyttänyt mielestäni "väärien" hahmojen verrattain kova menestys. Vuoden foorumisti -lätinöiden perusteella olen myös ollut havaitsevinani, etten ole mielipiteineni yksin. (muistaakseni joku/jotkut muu(t)kin on ehdottanut äänestystä jossa saa antaa miinuksiakin (en muista keksinkö ajatuksen alunperin itse vai vasta luettuani sen foorumilta)).

Kantavana ajatuksena mulla ei kuitenkaan ollut (kohta on, jos sitä kerran halutaan) protestihenki, vaan halu nähdä muodostuuko tuloksesta erilainen kuin varsinaisessa vuoden foorumistissa, ja ketkä ovat sellaisia hahmoja, jotka nauttivat jakamatonta suosiota.

Jos länkytyksesi tosiaan johtuu muistaakseni uutistoimittajan homman sivutuotteena saamastani moden statuksesta, luovun siitä huomattavasti mieluummin kuin tämän äänestyksen järjestämisestä.

Tämän tyyppiset jakaa porukkaa ihan selvästi entistä enemmän vapaaseen ja ns. "asialliseen f1-keskustelu puoleen".
No eipäs. Kyllä se jako on jo ennestään ihan riittävän selvä. Toisinaan ehdotetut erilliset vuoden F1-Forumisti ja vuoden Vapaan hahmo -äänestykset sen sijaan syventäisivät jakoa ja siksipä en niitä kannatakaan.

Tähän mennessä annettuja ääniä voin kommentoida sen verran, että pistetaulukon kärkipäässä on sekä vapaan että f1-puolen kirjoittajiksi leimaantuneita. Sekä plus- että miinuslistoilla on myös ollut sekaisin kumpaisiakin, joten mikään ei tue väitettäsi. Ääniä on tähän mennessä tullut (luultavasti tämän käsittämättömän hässäkän takia) tähän mennessä melko vähän, joten saattaahan tuo tilanne vielä muuksi muuttua.

Viimeksi muokattu:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Olen kyllä lukenut (ja osaan lukea) ihan riittävästi noita sinun sääntöjäsi. Eikö se ole käynyt ilmi kommenteistani. (ettet itse aio julkaista miinuslistoja jne.)

Tämä sinun mainospläjäys oli ensimmäinen mitä aiheesta luin.
http://www.f1-forum.fi/vb/showthread.php?t=27843
Kieltämättä sen negatiivisuus on omissa mielikuvissani vaikuttanut käsityksiini sinun motivaatioistasi tämän protestiäänestyksen järjestämisestä. (myöhemmin lukemani säännöt tai kommentit eivät ole tätä käsitystä muuttaneet...eikä nämä muutamat muiden miinusäänien "julkaisutkaan" ole ainakaan tilannetta parantaneet)

Sanoisin, että muutenkin melko tarpeetonta järjestää kilpailevaa äänestystä. Vai pitäisikö kaikkien järjestää oma varjoäänestys, jos eivät ole tyytyväisi johonkin pikku yksityiskohtaan säännöissä?!

ps. Älä nyt sentään luovu moden statuksesta, jos se kerran on uutistoimittajan työn vuoksi annettu. ;)

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Jotta tästä saataisiin oikeasti positiivissävytteinen, niin jospa tehdään niin, jotta miinukselle jääneitten hahmojen saldot eivät voisi mennä alle nollan? Eipähän ainakaan olisi kukaan sitten huonoin.

Otto Hokkanen

Well-known member
Sijainti
Tampere
Jotta tästä saataisiin oikeasti positiivissävytteinen, niin jospa tehdään niin, jotta miinukselle jääneitten hahmojen saldot eivät voisi mennä alle nollan? Eipähän ainakaan olisi kukaan sitten huonoin.
Täh? Eihän tämä muuttaisi mitään mitenkään. Sama kuin ehdottaisi, että vuoden foorumilaisessa annetaan kaikille viis pinnaa pohjalle, ettei kukaan ainakaan jää nollille.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Jos plussia ja miinuksia annetaan, niin miksi niitä äänestyslistoja ei voisi samalla tavalla näyttää kuin normaalissakin forumistiäänestyksessä. Salainen selkään puukottaminen ei ole kovinkaan reilua. Taitaa olla tärkeämpää suojella äänestäjiä kuin kohteita?

Otto Hokkanen

Well-known member
Sijainti
Tampere
Säännöthän sallii äänestyslistojen julkistamisen, mutta juuri tuohon pykälään on kohdistunut kritiikkiä mm. modejen suunnalta. Olin ajatellut muuttaa sääntöjä ensi vuodeksi siten, että äänestys olisi kokonaan salainen, kun tämä jostain syystä aiheutti odottamattoman määrän närää. Voidaan toki vetää Olgan mieliksi täysin julkisenakin, jos enemmistö on sitä mieltä. Pollaillaan sitten jossain vaiheessa vuotta 2009.

Ace17

Acenteella
Itsehän olen sitä mieltä, että kaikkein paras tilanne olisi sellainen (jos ylipäätään äänestys halutaan suorittaa), ettei kenenkään äänestyslistoja saateta julkisesti näkyville, olivatpa ne sitten pelkkiä plusääniä tai sekä että. Toki jos äänestäjä itse haluaa, saa hän esitellä oman listansa. Mutta kuitenkin ideana olisi, että vaalisalaisuus olisi mahdollista säilyttää.

Mangelo

Well-known member
Jos plussia ja miinuksia annetaan, niin miksi niitä äänestyslistoja ei voisi samalla tavalla näyttää kuin normaalissakin forumistiäänestyksessä. Salainen selkään puukottaminen ei ole kovinkaan reilua. Taitaa olla tärkeämpää suojella äänestäjiä kuin kohteita?
Eikö se ole reilumpaa laittaa sitä puukkoa piilossa jos siltä tuntuu, kuin että antaa julkisen painolastin vaikuttaa tulokseen? Ei tarvii ajatella äänestäessään mitä muut ajattelee, vaan voi laittaa oman mielipiteensä :thumbup:

Kun yhdelle kumartaa, toiselle pyllistää. Oli äänestys julkinen tai salainen.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Eikö se ole reilumpaa laittaa sitä puukkoa piilossa jos siltä tuntuu, kuin että antaa julkisen painolastin vaikuttaa tulokseen? Ei tarvii ajatella äänestäessään mitä muut ajattelee, vaan voi laittaa oman mielipiteensä :thumbup:

Kun yhdelle kumartaa, toiselle pyllistää. Oli äänestys julkinen tai salainen.
Niin kai, jos siltä tuntuu. Reilumminhan sitä siellä piilossa voi laittaa. :ahem: Itse vain pidän oikeassa elämässä enemmän siitä, että puhutaan suoraan kasvoista kasvoihin, kuin salaa selän takana.

Tässä elämässä on kuitenkin tärkeämpää, että saadaan oikeat tulokset! Siispä jatketaan! :thumbup:

Örfil

Guest
Otto Hokkaselle sata miinus ääntä. Ja ihan vaan sen takia että Tamperelaisena jätti niin monta kisaa väliin. Hyi häpeä!