Vuoden kotimainen Moottoriurheilija

WebSlave

Trackman
Mutku sanoi:
Mites asiantuntijat... Onko Kovalaisen GP2 ja Kallion 125-luokan kakkossijat yhtäpainokaat?
Omasta mielestäni ei. Kallion hopea tuli MM-sarjasta, Kovalaisen merkkiluokasta. Toisaalta Rosbergin voitto on vähintään samoissa Kallion kakkossijan kanssa. GP2 on kuitenkin de facto "kakkosluokka" (eurooppalaisessa) formulamaailmassa. Ja piikkiluokka on "vain" piikkiluokka.

mun

Active member
WebSlave sanoi:
Ja piikkiluokka on "vain" piikkiluokka.
Voi vittu teijän kans ja tämä on muka moottoriurheilufoorumi. Ei poikaset ymmärä, ei.

WebSlave

Trackman
mun sanoi:
Voi vittu teijän kans ja tämä on muka moottoriurheilufoorumi. Ei poikaset ymmärä, ei.
Huomasit kai lainausmerkit?

Kerro toki millä perusteella itse asetat eri moottoriurheiluluokat ja -suoritukset arvojärjestykseen.

Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
mun sanoi:
Huomasin lainausmerkkisi. Älä ota tätä liian henkilökohtaisesti, se ei ollut tarkoitus :) .

Tuolla kirjoitin asiasta: http://www.f1-forum.fi/vb/showthread.php?t=14961 , löytynee jostain puolenvälin paikkeilta.
Mjoo. No, olen enemmän formulafani (ja tämä on F1-Forum ;)). En varmaan arvosta kaksipyöräisiä samalla tavalla, sillä tosiaan vertaan pikkuluokkia mielummin formuloiden pikkuluokkiin, vaikka MM-sarjoja ovatkin. Sehän ei ole GP2:n vika, ettei se ole virallinen FIA:n MM-sarja, vaikka on "eurooppalaisista" formulasarjoista toisiksi arvostetuin/tehokkain.

Poikas-kommenttisi meni kyllä hieman väärään osoitteeseen, sillä olen ollut Imatralla katsomassa Agostinia, Sheeneä, Roberts senioria, Kork Ballingtonia ja kumppaneita jo 70-luvulla.

mun

Active member
WebSlave sanoi:
Poikas-kommenttisi meni kyllä hieman väärään osoitteeseen, sillä olen ollut Imatralla katsomassa Agostinia, Sheeneä, Roberts senioria, Kork Ballingtonia ja kumppaneita jo 70-luvulla.
Siellä oltiin myös.

Mulla on turhan lyhyt sytytyslanka ja tulee kirjoitettua liian kärkkäästi, mutta onneksi ollaan netissä, eikä livenä :wink:
Jatkakaa ihmeessä taas alkuperäisestä aiheesta :ahem:

HÖYNÄ

Well-known member
Sijainti
Bunkerland
Emmekä unohda Angel Nietoa, piikkiluokan päristelijää jolta sain nimmarin Imatralla.
Ainut huono puoli Imatran ajoissa silloin oli että lähin avoin viinakauppa kisaviikonloppuna oli silloisessa Lauritsalan kauppalassa. :alppu:

Suomen Huippu

Sterna paradisaea
Häkkinen kuuluu tietenkin listalle. Kovalainenkin olisi kyllä kuulunut. Listalla oli myös Dzei-Dzei :thumbup:

Carlos

Well-known member
Sijainti
Keski-Suomi
Suomen Huippu sanoi:
Häkkinen kuuluu tietenkin listalle. Kovalainenkin olisi kyllä kuulunut. Listalla oli myös Dzei-Dzei :thumbup:
Ai niin JJ ! Kuinka unohdinkin.

Itse äänestän joko Kimiä tai Kallion Mikaa

mn97

Banned
Observer sanoi:
Kun ei missään merkittävässä lajissa tullut mestaruutta niin Kimin meriitit on aivan ylivoimaiset.

Autohan ne meriitit toivat, ei Kimi.

Salon Mikalle meni ääneni. :thumbup:

patriot

Foorumin senaattori
mn97 sanoi:
Autohan ne meriitit toivat, ei Kimi.

Salon Mikalle meni ääneni. :thumbup:
Mitäs merkittävää se sai aikaiseksi!?

Kimi on aivan selvä ykkönen... Kallio ehkä jos olis voittanut mestaruuden, mutta ei voittanut...

Puupää

Señor Member
Sijainti
Skekkoslovakia
Tossa noi ehdokkaat ja perustelut:
Kimi Räikkönen Formula 1 mm-hopea
Marcus Grönholm rallin MM-sarja
Mika Kallio, RR-MM-sarja
Samuli Aro Enduron maailmanmestari
Nico Rosberg, GP2 sarjan mestari
JJ Lehto LeMans kilpailun voittaja
Mika Häkkinen DTM-sarja :D
Oma valinta

Miksei Kallion kohdalla ole mm-hopea :doubtful:

Sijainti
Lapinlahti
Juzo sanoi:
Eipä ollut Kovalaista laitettu edes listaan. Sinällään aika koomista laittaa Nico Rosberg kotimaisten moottoriurheilijoiden listaan. Olishan se kyllä hienoo kun vuoden kotimaiselle moottoriurheilijalle yritettäisiin englanniksi selittää, että hän on voittanut Ruutulipun vuoden kotimaisen moottoriurheilijan tittelin.
Kyllä Nico kuuluu tuohon listaan yhtä paljon, kuin Chris Pronger valittaessä Suomalaista jääkiekkoilijaa.

Spam

Well-known member
Niin, mites ne maalaisuudet nyt sitte meneekään?

Mitä tarkoittaa, että on suomalainen?

Sitäkö, että on syntynyt Suomessa, vai asunut täällä jonkin aikaa, vai käynyt täällä peruskoulun, vai että on Suomen kansalainen. Eikös esim. Kimi ole Sveitsin kansalainen? Onko Kimi siis sveitsiläinen? Onko esim. Keke Suomen kansalainen? Onko Keke millä mittapuulla suomalainen?

Mutta millä mittapuulla mitaten Nico on suomalainen?
Koska hänen faijansa on joskus ollut suomalainen?

Valaiskaa mua, sillä mä en tosissaan nyt tiedä, millä perusteella sanotaan, että joku on jonkin maalainen.

Reef

Den Här satserna
Sijainti
Turku
Spam sanoi:
Niin, mites ne maalaisuudet nyt sitte meneekään?

Mitä tarkoittaa, että on suomalainen?

Sitäkö, että on syntynyt Suomessa, vai asunut täällä jonkin aikaa, vai käynyt täällä peruskoulun, vai että on Suomen kansalainen. Eikös esim. Kimi ole Sveitsin kansalainen? Onko Kimi siis sveitsiläinen? Onko esim. Keke Suomen kansalainen? Onko Keke millä mittapuulla suomalainen?

Mutta millä mittapuulla mitaten Nico on suomalainen?
Koska hänen faijansa on joskus ollut suomalainen?

Valaiskaa mua, sillä mä en tosissaan nyt tiedä, millä perusteella sanotaan, että joku on jonkin maalainen.
?? miten niin Kimi on sveitsin kansalainen?, ja Kekehan on viela kait suomen kansalainen? ja Nicolla taitaa olla kaksoiskansalaisuus?,
eihan se ihmisesta sen maalaista (kansalaista) tee missa han asuu, vai olenko ma muka Etela-Afrikkalainen? No en tosiaankaan...

Viimeksi muokattu: