Vuoden kotimainen Moottoriurheilija

Observer

Well-known member
Spam sanoi:
Eikös esim. Kimi ole Sveitsin kansalainen? Onko Kimi siis sveitsiläinen?
Kimi on samaan tapaan Sveitsin kansalainen kuin esimerkiksi Litti on ruotsalainen ja Teemu Selänne amerikkalainen.

Spam

Well-known member
Reef sanoi:
?? miten niin Kimi on sveitsin kansalainen?, ja Kekehan on viela kait suomen kansalainen? ja Nicolla taitaa olla kaksoiskansalaisuus?,
eihan se ihmisesta sen maalaista (kansalaista) tee missa han asuu, vai olenko ma muka Etela-Afrikkalainen? No en tosiaankaan...

Kimi ei siis ilmeisesti ole sveitsin kansalainen. Nyt kysyn taas, en ole täällä vittuilemassa kellekään enkä väittämässä mitään, vaan kysyn kysymyksiä juuri niinkuin tossa edelläkin.

1) Onko Kimi "kirjoilla" Sveitsissä?

2) Maksaako hän verot Sveitsiin vai Suomeen vai minne?

3) Entäs, minkä maan kansalainen hän on (ilmeisesti siis Suomen)?

Siis kysyn näitä kysymyksiä, koska en tiedä. Onko niin, että kansalaisuus määrää sen, minkä maalainen olet? Monen maan kansalainen voi ihminen olla?

Thanks.

Spam

Well-known member
Observer sanoi:
Kimi on samaan tapaan Sveitsin kansalainen kuin esimerkiksi Litti on ruotsalainen ja Teemu Selänne amerikkalainen.
Eli siis on Sveitsin kansalainen vai ei ole (sori oon varmaan hitaalla päällä, mutta tosta sitä en ymmärtänyt)?

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
Spam sanoi:
Eli siis on Sveitsin kansalainen vai ei ole (sori oon varmaan hitaalla päällä, mutta tosta sitä en ymmärtänyt)?
Kimi asuu Sveitsissä, muttei ole Sveitsin kansalainen samaan tyyliin kuin Litti ei ole Ruotsin tai Selänne Yhdysvaltain.

Kysymykseesi siitä, kuinka monen maan kansalainen voi olla, ei taas voi antaa yksiselitteistä vastausta, sillä joidenkin maiden lainsäädäntö sallii kaksoiskansalaisuuden, toisten (esim. Suomi) poikkeustapauksia lukuunottamatta ei.

Kimi maksanee veronsa Sveitsiin, UuPeet voinee tänne eksyessään valottaa, miten ulkosuomalaisena elely tarkalleen ottaen tapahtuu. Tuo verojuttu menee kuitenkin niin, että Kimi maksaa Suomeen veroja, jos tietty oleskelu maassa ylittyy (olikohan 180 päivää).

Viimeksi muokattu:

lfb

Flavio
Sijainti
Helsinki
Bobakki sanoi:
Kysymykseesi siitä, kuinka monen maan kansalainen voi olla, ei taas voi antaa yksiselitteistä vastausta, sillä joidenkin maiden lainsäädäntö sallii kaksoiskansalaisuuden, toisten (esim. Suomi) poikkeustapauksia lukuunottamatta ei.
Itse asiassa Suomen lainsäädäntö sallii käsittääkseni nykyisin kaksoiskansalaisuuden, mutta eipä siitä sen enempää. Jatkakaa.

Istaria

Well-known member
Sijainti
QuakeNet
lfb sanoi:
Itse asiassa Suomen lainsäädäntö sallii käsittääkseni nykyisin kaksoiskansalaisuuden
Jep. Myös ne jotka ovat kansalaisuuden menettäneet, voivat hakea sen takaisin kirjeellä ja muistaakseni 30 euron maksulla :p

Rahastusta, sanon minä, nämä kansalaisuusjutut!

Kiertokanki

Well-known member
Sijainti
Männän alapuolella
mestarit on mestareita....kyllä vuoden moottoriurheilijan pitää mun mielestä olla mestari...ja sen takia ääni menee yhtään miettimättä Juha Salmiselle.

Los Cojones

Avohoidossa
Sijainti
Törnävä
:idea:

Emma Kimiläinen ansaitsisi ehdottomasti jonkin laisen Vuoden tulokas -palkinnon. Formula Fordien SM-hopea (ja 5. sija NEZ-sarjassa) on mielestäni aika hyvä suoritus 16-vuotiaalta rookielta. :thumbup:

Suomen Huippu

Sterna paradisaea
Mika Kallio jätti Räikkösen tylysti toiseksi!

Saaden 32,9 prosenttia äänistä.

Viimeksi muokattu: