Ferrarilla märistään aivan yhtä paljon, kun siihen saadaan pienempikin aihe. Tässä tapauksessa pata kattilaa soimaa. :tongue:General FUp sanoi:Ron on tosiaankin harvinaisen ahkera märisijä :yuck:
Ferrarilla märistään aivan yhtä paljon, kun siihen saadaan pienempikin aihe. Tässä tapauksessa pata kattilaa soimaa. :tongue:General FUp sanoi:Ron on tosiaankin harvinaisen ahkera märisijä :yuck:
Ja eikös tuo muka tavallaan ole mielenkiintoista vaikkakin pitemmällä tähtäimellä?Karpow sanoi:Aika näyttää.
Kyseessä oli kylläkin Marlboro joka meinasi tehdä Ferrarista taas täysin punaisen, mikä siten ilmaisisi heidän tukeaan ja vaikutustaan ilmaan minkään sortin tupakkatarraa.Lassen sanoi:Eikö tästä ollut jokunen aika juttua, että Vodafone olis ostamassa kaikki muut sponssit pois Ferrarin kyljistä? Vai muistankohan mä nyt ihan väärin??
Niin no miten sen nyt ottaa..General FUp sanoi:Ronista vielä sen verran, että mies alkaa urputtaa jo etukäteen vaikka mitään ei ole tapahtunutkaan Eikä kukaan tosiaan voi sanoa ettei tässä vuosien saatossa Mersukaan olisi voinut varautua kestävämmän moottorin kehittämiseen. Eikös esmes juuri BMW tue tätä suuntausta kovinkin mielellään?
oldez sanoi:Niin no miten sen nyt ottaa..
Muutama talli alkaa kehittää aktiivijousitusta. Yksi talli ei saa sitä toimimaan. Aktiivijousitus kielletään. Kuka hyötyy?
Toinen talli lähtee kehittämään moottoriaan beryllium-männillä toimivaksi. Toinen talli ei saa sitä toimimaan. Beryllium kielletään. Kumpi hyötyy?
Toinen talli kehittää kahden-polkimen jarrujärjestelmän. Toinen talli ei saa sitä toimimaan. Toinen poljin kielletään. Kumpi hyötyy?
Yhden tallin nokkaratkaisu on aerodynaamisesti tehokkaampi kuin toisen. Nokan aerodynaamiset säännöt pistetään uusiksi. Kuka hyötyy?
Yksi talli käyttä auton toista moottorinohjausyksikköä hallitsemaan auton yliohjaavuutta. Toinen talli ei. Toinen moottorinohjausyksikkö kielletään kesken kauden. Kumpi hyötyy?
Toinen rengasvalmistaja tekee renkaistaa maksimilevyset. Toinen valmistaja pitäytyy kapeissa renkaissa. Mittaussäännöt muutetaan kesken kauden, maksimilevyset renkaat kielletään.. Kumpi hyötyy?
Toinen rengasvalmistaja alkaa ottaa kehityssuunnakseen mahdollisimman pehmeät liimarenkaat. Toinen talli ei. Renkassarjojen määrää rajoitetaan. Kumpi hyötyy?
Se että Ron kitisee on kyllä ihan oikeutettua. Noilla kaikilla edellä mainituilla muutoksilla on tasotettua peliä, jos joku talli on ollut edellä muita. Miksi siis nyt ei niin tehdä? Varsinkin kun kaikki niin tuntuvat ainakin mediassa haluavan (paitsi ferrari tietysti).¨
Jos joku talli hyötyy siitä että sillä on kestävä kone. Niin miksi koneista yritetään tehdä kestävämpiä. Kuten on monta kertaa mainittu jos ferrari, mclaren, bmw, renault ja toyota päättävät käyttää 100miljoonaa euroa moottorin kehitykseen niin he myös tekevät. Ei sillä ole mitään väliä kuinka monta konetta rakennetaan. Moottorintehoihinkaan sillä tuskin on suurta vaikutusta.
Ferrarifanien on turha kitistä siitä että voivathan muutkin tehdä hyviä koneita. Asia ei ole näin mustavalkoinen. Kun muilla talleilla on ollut etulyöntiasema jossain on peliä automaattisesti tasoitettu tietyin sääntömuutoksin. Turha vetää pistelaskumuutosta tähän. On aivan sama jos voittajan ja kakkosen välillä on vain 0,00000001pisteen ero jos voittaja on kuitenkin aina sama. Sanokaa mitä sanotte, mutta FIA ei ole vielä tehnyt mitään Ferrarin valta-aseman horjuttamiseksi, eikä näytä vastasuudessakaan tekevän, päinvastoin.
Miten voi olla mahdollista että yksi talli saa testata testikiellon aikana FIA:n erityisluvalla ja vieläpä ensivuoden osia, joista muilla talleilla ei ole hajuakaan. Sitten väitetään loukkaantuneina, että FIA ei suosi ferraria. On myös aivan turha väittää etteikö Ferrari tietäisi ensi vuoden säännöistä ennemin kuin muut tallit, koska se on nyt viimeistään todistettu.
Silti sinun on pakko katsoa kaikki kisat ja seurata tiiviisti formulakeskusteluita, eikö vain?Digru sanoi:Niin totta... mutta tämä on nykypäivän kilpa-autoilua, eikö vain?
Mielestäni kukaan jota sanovat että Michaelin pitäisi lopettaa ei ymmärrä mitään kilpa-autoilusta tai siitä mitä todellisten kilpa-ajajien päässä liikkuu. Ei kilpa-autoilu ole samanlainen työ kuin useimmat työpaikat jossa me puurramme päivittäin ja jota vaihdetaan kun siltä tuntuu. Todelliset kilpa-ajajat nauttivat joka kerta suunnattomasti kun istuvat ratin taakse. Moniko voi väittää vastaavaa omasta työstään? Heille kilpa-autoilu on koko elämä ja ne hetket jotka radalla vietetään kruunaavat kaiken.formulaX sanoi:Heräis nyt tämä yliherra michael, rahaa kuin roskaa ja vetelee hirmu mällin testeissä.. onko se sen arvoista? Äijä niittäny lähes kaikki enkat ja mikään ei riitä, vielä näköjään täytyy Sennat tehdä, että historia taltioisi ylihyberuber herraksi f1-kuljettajista.
Olet ihailtavan hyvin perillä Ferrarin vuosien varrella tapahtuneista kehityshankkeista. En voi muuta kuin kateellisena seurata sivusta.oldez sanoi:Niin no miten sen nyt ottaa..
Muutama talli alkaa kehittää aktiivijousitusta. Yksi talli ei saa sitä toimimaan. Aktiivijousitus kielletään. Kuka hyötyy?
Toinen talli lähtee kehittämään moottoriaan beryllium-männillä toimivaksi. Toinen talli ei saa sitä toimimaan. Beryllium kielletään. Kumpi hyötyy?
Toinen talli kehittää kahden-polkimen jarrujärjestelmän. Toinen talli ei saa sitä toimimaan. Toinen poljin kielletään. Kumpi hyötyy?
Yhden tallin nokkaratkaisu on aerodynaamisesti tehokkaampi kuin toisen. Nokan aerodynaamiset säännöt pistetään uusiksi. Kuka hyötyy?
Yksi talli käyttä auton toista moottorinohjausyksikköä hallitsemaan auton yliohjaavuutta. Toinen talli ei. Toinen moottorinohjausyksikkö kielletään kesken kauden. Kumpi hyötyy?
Toinen rengasvalmistaja tekee renkaistaa maksimilevyset. Toinen valmistaja pitäytyy kapeissa renkaissa. Mittaussäännöt muutetaan kesken kauden, maksimilevyset renkaat kielletään.. Kumpi hyötyy?
Toinen rengasvalmistaja alkaa ottaa kehityssuunnakseen mahdollisimman pehmeät liimarenkaat. Toinen talli ei. Renkassarjojen määrää rajoitetaan. Kumpi hyötyy?
Se että Ron kitisee on kyllä ihan oikeutettua. Noilla kaikilla edellä mainituilla muutoksilla on tasotettua peliä, jos joku talli on ollut edellä muita. Miksi siis nyt ei niin tehdä? Varsinkin kun kaikki niin tuntuvat ainakin mediassa haluavan (paitsi ferrari tietysti).¨
Jos joku talli hyötyy siitä että sillä on kestävä kone. Niin miksi koneista yritetään tehdä kestävämpiä. Kuten on monta kertaa mainittu jos ferrari, mclaren, bmw, renault ja toyota päättävät käyttää 100miljoonaa euroa moottorin kehitykseen niin he myös tekevät. Ei sillä ole mitään väliä kuinka monta konetta rakennetaan. Moottorintehoihinkaan sillä tuskin on suurta vaikutusta.
Ferrarifanien on turha kitistä siitä että voivathan muutkin tehdä hyviä koneita. Asia ei ole näin mustavalkoinen. Kun muilla talleilla on ollut etulyöntiasema jossain on peliä automaattisesti tasoitettu tietyin sääntömuutoksin. Turha vetää pistelaskumuutosta tähän. On aivan sama jos voittajan ja kakkosen välillä on vain 0,00000001pisteen ero jos voittaja on kuitenkin aina sama. Sanokaa mitä sanotte, mutta FIA ei ole vielä tehnyt mitään Ferrarin valta-aseman horjuttamiseksi, eikä näytä vastasuudessakaan tekevän, päinvastoin.
Miten voi olla mahdollista että yksi talli saa testata testikiellon aikana FIA:n erityisluvalla ja vieläpä ensivuoden osia, joista muilla talleilla ei ole hajuakaan. Sitten väitetään loukkaantuneina, että FIA ei suosi ferraria. On myös aivan turha väittää etteikö Ferrari tietäisi ensi vuoden säännöistä ennemin kuin muut tallit, koska se on nyt viimeistään todistettu.
Ilmari sanoi:Silti sinun on pakko katsoa kaikki kisat ja seurata tiiviisti formulakeskusteluita, eikö vain?
Valittaisin. Kyllä häkkisen mestaruudet oli mahtavia kun viimeisessä kisassa kaikki on vielä auki. Silloin tuntui että miehet on oikeasti vastakkain. Schumin viimevuoden mestaruus oli mielestäni hänelle erittäinkin ansaittu.Rälle sanoi:Vastatkaapas ihan rehellisesti: itkettäiskö ja valitettaisko myö oikeasti Ferrarin menestyksestä, jos ykköskuskina olisi Mika Häkkinen ja ajaisi voitosta voittoon, mestaruudesta mestaruuteen?
Itse en ainakaan valittaisi yhtään (rehellinen mielipide).
samaa mieltä, ja korostetaan että vuoden 2000 MM titteli tuli myös ansaitusti, ei harmittanut yhtään vaikka Mikaa ja Mäcciä kannatinkin...Finn75 sanoi:Valittaisin. Kyllä häkkisen mestaruudet oli mahtavia kun viimeisessä kisassa kaikki on vielä auki. Silloin tuntui että miehet on oikeasti vastakkain. Schumin viimevuoden mestaruus oli mielestäni hänelle erittäinkin ansaittu.
njaah, eise nyt kovin ihailtavaa ole kun ihan yleistä tietoahan nuo ovat olleet... ei mulle ainakaan tuossa tekstissä ollut mitään uutta...Maranelloman sanoi:Olet ihailtavan hyvin perillä Ferrarin vuosien varrella tapahtuneista kehityshankkeista. En voi muuta kuin kateellisena seurata sivusta.
Joo, nyt ollaan optimitilanteessa. Koska Ferrarilla on nopein, luotettavin ja kaikin puolin muutenkin parempi auto, ei kukaan kykene hurjimmissa kuvitelmissaankaan keksimään sellaista sääntöuudistusta jonka ei voisi väittää suosivan Ferraria.JKulmala sanoi:Se et yleensä pisteuudistus käsitetään niin et se oli Ferraria vastaan on erikoista. Ferrarihan oli jo silloin se kestävin auto millä otettiin vaikka jämä pisteet. Mclaren taas ajoi ennemmin vaan voitoista, ja otti luotettavuudessa riskejä. Vasta uudistuksen jälkeen Ferrarista tuli se ylivoimainen talli.