What goes up, it must come down!

Mera

Tutkija
Liittynyt
15.10.2003
Viestit
589
Sijainti
Finland
oldez sanoi:
Turha vetää pistelaskumuutosta tähän. On aivan sama jos voittajan ja kakkosen välillä on vain 0,00000001pisteen ero jos voittaja on kuitenkin aina sama.
Tallimestaruuskamppailussa se muutos ei niin vaikuttanutkaan, mutta kuljettajapuolella se oli viime vuonna hieman eri juttu. Ero oli se 2 pistettä ja vanhalla pistelaskulla olisi ollut muistaakseni 8 pistettä. Ei 6 pisteen muutos ole paperilla iso, mutta joskus vain se yksikin piste voi olla todella merkittävä. Ainakin silloin, kun mestaruus ratkeaa vasta kauden viimeisessä kisassa, koska M. Schumacher on silloin yleesä heikoimmillaan, kuten viime vuonnakin nähtiin.

Eli jos toinen kisaaja saa tuonkin verran tasoitusta pistelaskusysteemin muutoksella, niin kai se on jonkinlainen voimasuhteiden tasoitus.

oldez sanoi:
On myös aivan turha väittää etteikö Ferrari tietäisi ensi vuoden säännöistä ennemin kuin muut tallit, koska se on nyt viimeistään todistettu.
Todistettu? Missä? Tarkoitat ilmeisesti sitä Ferrarin ja FIA:n yhteistestiä. Miksi muut tallipomot eivät ole nostaneet äläkkää tuosta testistä jos kokevat tulleensa syrjityiksi?

Jos muita on syrjitty, niin miksi eivät sitten ryhdy rajumpiin toimenpiteisiin? Vaikutusvaltaa olisi, varsinkin Denniksellä. Miten olisi neljän parhaan Michelin-tallin boikottiuhka loppukaudelle, jos Ferrari on saanut tuossa testissä tietoa jota ei ole annettu muille?
 

Ilmari

Banned
Liittynyt
6.8.2003
Viestit
1939
Mera sanoi:
Todistettu? Missä?
Se on uusi todistamismalli. Mikäli täällä riittävän moni asian toteaa, se on silloin "todistettu".

Muiden tallien, Kuten vaikkapa Williamssin ja McLarenin, reaktiohin ei voida luottaa. Ne eivät taas voi kommentoida asiaa ilman oikeita todisteita.

(Tai jotenkin näin se meni) ;)
 

JKulmala

Well-known member
Liittynyt
19.7.2004
Viestit
82
Sijainti
Helsinki
Ilmari sanoi:
Joo, nyt ollaan optimitilanteessa. Koska Ferrarilla on nopein, luotettavin ja kaikin puolin muutenkin parempi auto, ei kukaan kykene hurjimmissa kuvitelmissaankaan keksimään sellaista sääntöuudistusta jonka ei voisi väittää suosivan Ferraria.

Tilanne on myös sikäli optimaalinen, että mikäli ei tehdä mitään muutoksia, myös se suosii Ferraria.

Jihuu :thumbup:
Ei suosi jokaisilla säännöillä auton nopeuttaminen tulee koko ajan vaikeammaksi. Näillä säännöillä Ferrari on kehittänyt jo enemmän muihin talleihin verrattuna. Mistä seuraa se et muut pystyy tekemään isompia harppauksia Ferrariin verrattuna.
 

Jari T

Well-known member
Liittynyt
4.8.2000
Viestit
66
Sijainti
Vaasa
Mera sanoi:
Todistettu? Missä? Tarkoitat ilmeisesti sitä Ferrarin ja FIA:n yhteistestiä. Miksi muut tallipomot eivät ole nostaneet äläkkää tuosta testistä jos kokevat tulleensa syrjityiksi?
Sehän olikin salainen testi... ;)
 

Rälle

Well-known member
Liittynyt
24.5.2000
Viestit
397
Miten sattuikaan :). Onko Ferrarilla rahat lopussa? Nykkö ne sitten alkaa luhistua!?

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml?315356

Di Montezemolo vaatii lisää rahaa F1-talleille
14.09.2004 12:59


Ferrarin pääjohtaja Luca di Montezemolo vaatii formula ykkösten rahanjaon uudistamista siten, että tallit saisivat aikaisempaa huomattavasti suuremman osan lajin televisiotuloista.

Di Montezemolo vaatii mallia, jossa tallit saavat 80 prosenttia lajin tv-tuloista. Tällä hetkellä tallit saavat 47 prosenttia tv-tuloista.

- Tämän lajin on mahdotonta pysyä omilla jaloillaan, jos tallit saavat vain 47 prosenttia lajin tv-tuloista. Me kannatamme mallia, jossa Kansainvälisellä autoliitolla FIA:lla on vahva rooli ja tallit saavat 80 prosenttia tuloista. Loput 20 prosenttia menevät sille taholle, joka järjestää tämän, di Montezemolo sanoi.

Di Montezemolo kohdistaa kritiikkiään F1-pomo Bernie Ecclestonen suuntaan. Ecclestone myi aikoinaan formula ykkösten tv-oikeudet omistavasta yrityksestä SLEC:stä 75 prosenttia mediakeisari Leo Kirchille, jonka imperiumi luhistui myöhemmin konkurssiin. Näin formula ykkösten tv-oikeudet luisuivat Kirchiä rahoittaneiden pankkien haltuun.

- Oli virhe myydä F1-bisnes yritykselle, joka ei pystynyt johtamaan sitä. Nyt tilanne on se, että pankit omistavat 75 prosenttia. Mitä muuta urheilulajia ovat johtaneet rahoituslaitokset?, di Montezemolo kysyi.

Di Montezemolo vahvisti myös, että Ferrari on yhä mukana autonvalmistajien GPWC-rintamassa, jonka tarkoituksena on mm. saada talleille suurempi siivu lajin tv-tuloista. GPWC on myös puuhannut oman kilpa-autosarjan perustamista vuodesta 2008 lähtien.

Di Montezemolon mukaan Ferrari voi kuitenkin jatkaa formula ykkösissä, jos tallien vaatimuksiin suostutaan.

- Ferrari voi jatkaa formula ykkösissä kilpailemista. Jos jatkamme, niin haluamme olla kilpailukykyisiä kustannuksilla, jotka ovat hyväksyttävässä suhteessa yrityksemme kokoon. Tulevaisuuden vaatimustemme suhteen olen täysin GPWC:n idean takana, di Montezemolo sanoi.

(MTV3)
 
Ylös