Williams F1 Team kaudella 2013

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6699
Sijainti
Täällähä mä
Aika monella tosiaan vaihdelaatikon kuori on käsittääkseni hiilikuitua, ei tietenkään sisälmykset jne.
Aih, no sitten muistelen ihan omia ( tuli joskus tuosta luettua. ) Muistelisin, että olisi joku titaanin ja komposiitin seos.

Kesken kirjoittamisen edit:
Pikainen guugleilu paljasti, että vaihdelaatikon runko on pääasiassa edelleen titaania, mutta kuoret tosiaan hiilaria/komposiittia, eli se hiilikuitu ei tosiaan ole missään kantavassa roolissa.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Ilmavasta perästä tuli mieleen, että Williams ei taida ainakaan suunnitella Lotuksen ja Mersun tyylistä DRD systeemiä...
 

Alien Eel

Well-known member
Liittynyt
7.2.2011
Viestit
401
Aika huikeeta kuinka erilaisilla linjoilla todennäköinen taistelupari Sauber ja Williams on. Viitsiikö joku vääntää jonkun vertailu setin, phonella vähän paha katella erikseen.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4208
Harmi kun en ole löytänyt HD kuvaa Williamsin perästä mallia



Mutta noista pienemmistä huomion se että ovat siirtyneet perinteiseen veto-akseli ratkaisuun, akselit ovat nyt suorassa eikä alaspäin kallellaan kuten viime ja toissavuona.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Harmi kun en ole löytänyt HD kuvaa Williamsin perästä mallia

Mutta noista pienemmistä huomion se että ovat siirtyneet perinteiseen veto-akseli ratkaisuun, akselit ovat nyt suorassa eikä alaspäin kallellaan kuten viime ja toissavuona.
Kuvassa on Mersu?
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2657
Pastorin mukaan Williamsin uudesta FW35-autosta löytyy enemmän pitoa kuin viimevuotisesta. Jokohan tästä voisi päätellä, että Coanda-viritys toimii toivotusti?
Lähde: F1Fanatic

Minulle ainakin jäi viime vuodesta vaikutelma, että Williams joutui antamaan muille tasoitusta erityisesti nopeissa mutkissa, kun eivät saaneet lisäpitoa pakokaasujen ohjailusta. Enstonen Lotus sai oman Coanda-viritelmänsä toimimaan kauden toisella puoliskolla, ja muilla kärkipään talleillahan pakokaasuja ohjailtiin pidon parantamiseksi jo kauden alusta alkaen. Mukavaa tietysti olisi, jos Williams on edistynyt tällä alueella muita talleja enemmän juuri sopivasti Valtterin päästessä ajamaan kisoissakin. :)
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Lähikuvaa Williamssin "puhallusmutterista" Red Bullin viime vuotinen kiellettiin, mutta tämä on sallittu.
 

Big Scary Animal

Well-known member
Liittynyt
25.1.2012
Viestit
1291
Peter Windsorin Youtube-sivulla Scrabsin kanssa puhuvat FW35:sta. Jarrujen ilmanoton kautta otetaan ilma sisään, ohjataan se akselin läpi ja ulos renkaan keskeltä. Tämä nopeampi ilmavirtaus (korkeampi paine) sitten auttaa vähentämään renkaiden aiheuttamaa vastusta yhtyessään renkaan takana olevaan matalapaineen alueeseen.

Tästähän oli mainintaa takarenkaiden osalta tekniikkakeskusteluun linkkaamissani Scalabronin piirrusteluvideoissakin.
 

Antti82

Well-known member
Liittynyt
27.5.2005
Viestit
1303
Peter Windsorin Youtube-sivulla Scrabsin kanssa puhuvat FW35:sta. Jarrujen ilmanoton kautta otetaan ilma sisään, ohjataan se akselin läpi ja ulos renkaan keskeltä. Tämä nopeampi ilmavirtaus (korkeampi paine) sitten auttaa vähentämään renkaiden aiheuttamaa vastusta yhtyessään renkaan takana olevaan matalapaineen alueeseen.
On tämä nykyinen aerodynamiikka huikeeta. Mitään en ymmärrä, mutta hienoa seurata insinöörien keksintöjä.
 

Big Scary Animal

Well-known member
Liittynyt
25.1.2012
Viestit
1291
On tämä nykyinen aerodynamiikka huikeeta. Mitään en ymmärrä, mutta hienoa seurata insinöörien keksintöjä.
Eihän kyse ole kuin painevastuksen minimoimisestä. Rengas on sen verran iso ja epäaerodynaaminen möhkäle, että sen taakse (kulkusuunnassa) syntyy formuloiden mittakaavassa iso alipaine. Koska renkaan edessä on suurempi paine, pyrkii tämä epätasapaino jarruttamaan etenemistä.

Pienentämällä paine-eroa siis saadaan pienennettyä tätä jarruttavaa voimaa.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös