Williams FW32

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
Tosin jotain helpotuksiahan Cossunistit kait saa tulevalla kaudella? Oliko niillä kierrosrajotin ylempänä ainakin?
Ei ne minun tietääkseni mitään saa, mikä onkin kyllä pirun hyvä. Sitä vastoin Cosworth on saanut kehittää konetta kolmen vuoden takaisesta vapaasti ja vaikka aihio sama onkin, on moottori merkittävästi erilainen kuin tuo vuoden 2006 yläviritteinen mylly.

Sijainti
Lapinlahti
Ei ne minun tietääkseni mitään saa, mikä onkin kyllä pirun hyvä. Sitä vastoin Cosworth on saanut kehittää konetta kolmen vuoden takaisesta vapaasti ja vaikka aihio sama onkin, on moottori merkittävästi erilainen kuin tuo vuoden 2006 yläviritteinen mylly.

Tietääkö kukaan miten Williamsin Coswortit nimetään, muistan jostain lukeneeni että Williams maksaa "extraa" että saa nimetä koneet vapaasti. Voin olla väärässä, mutta tällainen mielikuva minulle on jäänyt.

formulaX

Well-known member
Cossun CA2010 v8 kones. Oisko kirjaimet sitten Cosworth ja AT&T sanoista eli A-kirjain päätukijan nimestä.

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
Tietääkö kukaan miten Williamsin Coswortit nimetään, muistan jostain lukeneeni että Williams maksaa "extraa" että saa nimetä koneet vapaasti. Voin olla väärässä, mutta tällainen mielikuva minulle on jäänyt.
Tietääkseni Williams ei ole koneitaan nimeämässä, joskin mahdollisuudella kyllä spekuloitiin ihan viljalti, kun vaihto julkistettiin. Cosworthin eri tallien kanssa tekemä sopimus sisältää pykälän koneiden uudelleen nimeämisestä tiettyyn hintaan, eli toisin sanoen osa näistä sponsorirahoista menisi Cosworthille. Virginin ehdittiin uutisoida nimeävän omat myllynsä Marussiaksi venäläisen urheiluautovalmistajan mukaan, mutta tämä osoittautui ankaksi. Marussia on kuitenkin tallin sponsori, mikä lienee tallin kannalta kannattavampaa kuin maksaa osa rahoista moottorinvalmistajalle.

Viimeksi muokattu:

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Kuvassa ei näy pakoputket, mutta yllättävän nopeasti kate jäähtyy. Tai siis lämpenee vain juuri pakoputken jälkeen. Mikäli se nyt on pian kuvan vasemmassa laidassa..

Toki ei oo tietoo anturien lämpöskaalasta..

Edit: Mikähän aiheuttaa sen, että oikealla laidassa oleva anturi lämpenee myös (eli auton peräpäässä).
Kun välissä on kuitenkin kylmempääkin katetta..

Ghost_Glove

Jääkausi
Sijainti
Ylöjärvi
Takana on vaihdeaski ja kenties öljynlauhdutin puhaltaa vaihdeaskin päälle...

Mutta mä en nyt jotenkin ymmärrä noiden tarrojen toimintaperiaatetta.
Logiikka sanoo, että ekana vasemmalla oleva tarra näyttää suurinta lämpötilaa. Mutta joka tarrassa "hehkuu" suurin lukema? :confused:

Japapapa

Well-known member
Kyllähän se nyt siltä vaikuttaa, että tummunut osa näyttää lämpötilan..

Ghost_Glove

Jääkausi
Sijainti
Ylöjärvi
Kyllähän se nyt siltä vaikuttaa, että tummunut osa näyttää lämpötilan..
No siihen mäkin lopulta oon kallistunu...
Eli vasemmalta ekana on pienin lämpötila, sit suurenee kahden tarran matkan ja viimenen taas jo viilenee... Väritys vaan kusettaa silmää...

mikæl

Well-known member
Sijainti
Tampere
Katsoppas nyt vähän tarkemmin sitä kuvaa.
No niinhän niissä lukeekin kun tarpeeksi suurentaa. Koitin vain vetää itsevarmasti jos osuisi. Ei osunut. Semmoista vähän alle 140 astetta pahimmillaan. Ei siis minulla vaan noissa tunnistimissa.

Viimeksi muokattu:

CCMK

Well-known member
Williamsilla yllätävän hyvin on testit mennyt. Ei kyllä näytä ihan kärkeä uhkaavan, mutta mustaa hevosta voi tiimistä odottaa etenkin sadekelin kisoissa tai jos auto saadaan todella toimimaan aivan täysillä tankeilla ajettaessa.

CCMK

Well-known member
Williams kyllä on petrannut ja Nico ajoi kyllä hienosti. Cosworthissa voi sittenkin olla ihan hyvät tehot ja olettaen ettei bensaa kulu paljoa niin tiimistä voi olla vaikka yllätysnimeksi yhdessä Sauberin kanssa tällä kaudella.